2013-06-13, 12:29
Medlem
Ignatius94s avatar
Skulle ni inte kunna trycka upp Radio framåt flygblad och klistermärken? På flygbladen tänker jag mig att på ena sidan ska Radio Framåt loggan finnas och på baksidan står det litet kortfattat om radion samt en kort beskrivning plus bild på Radio Framåt trion. Radion är en bro över till Nationalismen hos vanliga svenskar, så varför inte fokusera mer på Radio Framåt klistermärken/flygblad istället för motsvarande på Svenskarnas parti som jag i ärlighetens namn inte tror att många bryr sig om.
Citera
2013-06-13, 13:40
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Skulle ni inte kunna trycka upp Radio framåt flygblad och klistermärken? På flygbladen tänker jag mig att på ena sidan ska Radio Framåt loggan finnas och på baksidan står det litet kortfattat om radion samt en kort beskrivning plus bild på Radio Framåt trion. Radion är en bro över till Nationalismen hos vanliga svenskar, så varför inte fokusera mer på Radio Framåt klistermärken/flygblad istället för motsvarande på Svenskarnas parti som jag i ärlighetens namn inte tror att många bryr sig om.
Jo tycker det låter som en bra idé. Det finns ju klistermärken till realisten då borde man ju med ha till radio framåt. Då tycker jag bara man ska ha en bild på radions logga och adressen till där man kan lyssna på radion.
Citera
2013-06-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94

Verkligen en bra ide! Radio Framåt är en jätteviktig kanal idag. Ingen tar upp samma ämnen på ett så bra sätt. Om R.F nu växer så kommer folk börja inse att det är dags agera för det bättre i Sverige,vilket är önskvärt.
Citera
2013-06-13, 16:38
Avslutad
Dan skriver i SvP-tråden att han tycker etnopluralismen är naiv, och att han inte kommer låta etnopluralister stå i vägen för "mitt folks rätt att försvara sig eller expandera sitt levnadsområde.". Jag skulle gärna vilja höra vad resten av framåt-gänget tänker om detta.

Jag menar, att även andra folk har rätt till sitt eget land är för mig en självklar del av nationalismen, på samma sätt som att vårt eget folk har den rätten.
Senast redigerad av knaz_mongo 2013-06-13 kl. 16:48.
Citera
2013-06-13, 17:01
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Jag menar, att även andra folk har rätt till sitt eget land är för mig en självklar del av nationalismen, på samma sätt som att vårt eget folk har den rätten.
Men det där är så extremt naivt. Varför tycker du att "andra folk har rätt till sitt eget land"? "Rätt" är ingen gudagiven självklarhet. Rätt är något man tar med våld eller hot om våld. Så ser det ut idag och så har det alltid sett ut. Det är i princip bara nordeuropéer som resonerar på det här sättet; kineser kommer inte att bry sig ett skit om vår "rätt" till Sverige/Europa den dag de behöver tillgång till våra naturresurser eller vår infrastruktur - de kommer att ta vad de vill ha med krig och död.

Vi lever i frihet idag för att våra svenska och europeiska förfäder försvarade den rätten med yxa, svärd och musköt i hand. Vi har "rätt" till våra länder för att människor har varit beredda att ge sina liv för den rätten. Det är ingen rätt som har givits oss av gud eller någon liberal egalitaristisk feberdröm om "allas lika värde".

Varför har andra folk rätt till sina egna länder? Vad får dig att tycka det?

Det är självklart ingen som vill att vi nu ska börja kriga för nöjes skull, men det är extremt naivt, korkat och livsfarligt att som princip ha att aldrig någonsin använda våld för att ta det man behöver.

Jag citerar en stor man, visionär, tänkare och ledare:
"Frihet är inte något man ber om; frihet är något man tar!"
och
"Den som vill leva, må alltså kämpa, och den som inte vill leva i denna värld av evig kamp, förtjänar heller inte att leva"
Det skulle förvåna och skrämma mig oerhört om Radio Framåts två andra pratgubbar tror på snacket om "alla folks rätt till sitt eget land". Det är väl kanske möjligt att de Geer gör det, med tanke på sin kristna tro och bakgrund som nationaldemokrat, men även han inser givetvis rent logiskt att det (etnopluralismen) i längden är ett oerhört naivt sätt att se på världen.
Citera
2013-06-13, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
...

Jag kan inte riktigt svara på varför jag tycker varje folk har rätten till sitt land. Det är nämligen ingenting jag resonerat mig fram till utan något jag känt så länge jag kan minnas, lite som en inre kompass. Sen är det givetvis så att vi svenskar måste försvara vårt folks rätt till Sverige med vapen i hand om så krävs.
Citera
2013-06-13, 17:32
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Jag kan inte riktigt svara på varför jag tycker varje folk har rätten till sitt land. Det är nämligen ingenting jag resonerat mig fram till utan något jag känt så länge jag kan minnas, lite som en inre kompass. Sen är det givetvis så att vi svenskar måste försvara vårt folks rätt till Sverige med vapen i hand om så krävs.
Vad ska vi göra den dag då vi börjar få slut på olja, mat och vatten? Ska vi gå under i lidande för att vi inte får röra vad andra folk har "rätt" till?
Citera
2013-06-13, 19:27
Medlem
Synd att inte Magnus är med.
Varje program behöver hans röst. =)
Citera
2013-06-13, 19:27
Medlem
Aleh09s avatar
Vad skulle ni i radio framåt-laget tycka om en nordisk union? Bara intressant och veta era synpunkter på detta och kanske kort om hur ni tycker det skulle kunna fungera?

Ser verkligen fram emot dagens avsnitt
Citera
2013-06-13, 19:35
Medlem
NirvanAs avatar
Blir det ~ 2½timme med bara Dan och Jonas idag?
Citera
2013-06-13, 19:54
Medlem
De var en ovanligt lång musikpaus.
Jag gillar dock musiken. =)
Citera
2013-06-13, 20:14
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Blir det ~ 2½timme med bara Dan och Jonas idag?

Nä, vi kommer nog inte kunna köra så långt som vi hoppats på bara två. De ämnen som "var Magnus" faller bort och det hela skedde med så kort varsel att vi inte kunnat förbereda nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in