2013-09-03, 01:51
Medlem
upphovsmans avatar
Tack för ännu ett bra program.
Även bra att ni väljer att ta upp frågor som folk går omkring och undrar över.
Tumme upp - som alltid!
Citera
2013-09-03, 13:30
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Har inte SvP något Bitcoin-konto dit man kan donera då?
Radio Framåt har ju det, så det borde inte vara särskilt svårt att ordna.
Citera
2013-09-03, 13:31
Medlem
Litteraturs avatar
Trevligt att Radio Framåt-tråden blivit klistrad. Officiellt FB-certifierad
Citera
2013-09-03, 13:32
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Trevligt att Radio Framåt-tråden blivit klistrad. Officiellt FB-certifierad

Japp. Nu har vi nått vårt mål och kan lägga ned
Citera
2013-09-03, 13:51
Medlem
Orjisols avatar
Äntligen har Radio Framåt uppnåt rojalitet. Klistrat och klart. Detta ska firas med ett glas vatten skål pojkar!
Citera
2013-09-03, 16:17
Medlem
ricardo22s avatar
De senaste programmen har varit fantastiskt bra! Ni tar hela tiden nya kliv framåt.
Citera
2013-09-03, 17:27
Medlem
Jävligt synd att Radio Framåt var igår och inte idag, hade verkligen vilja hör er diskutera Sveriges beslut att ge alla syrier permanenta uppehållstillstånd, så jävla fruktansvärt att jag inte finner ord.
Citera
2013-09-03, 17:42
Medlem
elmanoos avatar
Reflekterat lite över diskussionen rörande förståndshandikappade och Downs-syndromare i gårdagens avsnitt, och jag delar inte fullt ut eran syn.

Jag är enig då ni betonar att vi ska ta väl hand om dessa människor och att vi har ett solidarisk ansvar att ge dem ett drägligt liv. Och att den långsiktigt hållbara omsorgen av de olyckligt lottade endast är möjlig i ett samhälle med en folklig solidaritet och en intakt gemenskap, i.e, ett samhälle med en intakt etnisk sammanhållning, i.e, en etnisk nationell stat. Och att vi redan är på god väg att undergräva Sveriges möjlighet att kunna upprätthålla en god och värdig standard för våra landsmän som behöver hjälp, i rasande fart, genom att kasta bort resurser på att göda invasionen av fientliga etniska främlingar.

Däremot tycker jag inte att det är någonting per automatik dåligt eller ont med att med hjälp av den moderna medicinska tekniken kunna upptäcka fosterskador och kromosomfel i ett tidigt skede, och att en havande utifrån den tidiga informationen eventuellt väljer att göra abort. Det är som alltid en svår etisk och moralisk avvägning, och jag är inte för en ordning där föräldrar ska tvingas till att göra det, men jag tycker absolut att det ska vara ett frivilligt val, att man ska glädjas över de möjligheter som den moderna medicinen ger oss, och att avvägningen inte på långa vägar är så svart/vit som ni verkade vara eniga om.

Nu har jag inte hunnit lyssna igenom avsnittet igen, och det är möjligt att jag uppfattat det fel och nu förvränger era åsikter, och isf ber jag om ursäkt.

I vilket fall är vi nog alla eniga om att det huvudsakliga fokuset borde ligga på att skapa sunda levnadsförutsättningar som minimerar födelseskador och som främjar en frisk och välmående befolkning. Detta avseende alltifrån de mest självklara grejerna såsom att arbeta mot alkohol- och drogmissbruk i allmänhet och för havande mödrar i synnerhet, minimerad exponering av miljöavgifter och annan skit, främjandet av en sund livsstil och god kosthållning, osv., men även, och detta är väldigt viktigt, genom att ge goda förutsättningar till tidigare (=mer naturlig) familjebildning.

För vi vet nämligen att mödrar över 30, då fertiliteten börjat dana, är mycket mer benägna att föda barn med allsköns komplikationer, och att risken för födelsedefekter ökar ytterligare mångfaldigt efter det att modern hunnit fylla 35.
Citera
2013-09-03, 22:18
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jävligt synd att Radio Framåt var igår och inte idag, hade verkligen vilja hör er diskutera Sveriges beslut att ge alla syrier permanenta uppehållstillstånd, så jävla fruktansvärt att jag inte finner ord.

Kommer garanterat nämnas i nästa avsnitt
Citera
2013-09-04, 14:05
Medlem
Hade De Geer gått på flaskan under förra avsnittet? tyckte han var lite sluddrig mot slutet av programmet.
Citera
2013-09-04, 15:03
Medlem
NirvanAs avatar
Mycket givande program denna vecka, för en gångs skull gillade jag även det historiska segmentet med bluffen Michael King.

Ang diskussionen om handikappade, var från hade Dan hört det diskuteras, var det en tråd på flashback? Vilken isf?

Jag är också personligen lite kluven i frågan, jag tycker man ska försöka uppnå en så frisk och stark befolkning som möjligt, kromosomskador kan man ju se tidigt och man bör iaf rekommendera havande personer att göra abort.
Senast redigerad av NirvanA 2013-09-04 kl. 15:16.
Citera
2013-09-04, 17:59
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mycket givande program denna vecka, för en gångs skull gillade jag även det historiska segmentet med bluffen Michael King.

Ang diskussionen om handikappade, var från hade Dan hört det diskuteras, var det en tråd på flashback? Vilken isf?

Jag är också personligen lite kluven i frågan, jag tycker man ska försöka uppnå en så frisk och stark befolkning som möjligt, kromosomskador kan man ju se tidigt och man bör iaf rekommendera havande personer att göra abort.

Som jag sa så är det en vanlig fråga i mail både till radion och partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in