2013-05-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
Med tanke på SD:s utveckling mot att allt mer likna de andra etablissemangspartierna (nedtonad nationalism, inget svenskt folk, fokus på islam etc) vore det intressant om trion ville ta upp detta oerhört angelägna ämne och dryfta hur man ska göra och vad man redan gör (?) för att undvika en liknande utveckling inom SvP på sikt.
Hur ska SvP förmås att inte göra en SD?
Det har redan diskuterats lite här och där. SvP har som ett av sina åtgärder slagit fast att tiopunktsprogrammet inte ska kunna ändras så länge partiet existerar. Samt är nationalisterna både mer rakryggade och medvetna om infiltrationsrisken än många andra partier. Sedan är det så att de som leder partiet dessutom är personer som har varit engagerade nationalister väldigt länge, de skulle aldrig börja anpassa sig på det sätt som SD gjort och gör.
Citera
2013-05-05, 18:11
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Helt ointressant och meningslös frågeställning. Vad som däremot är oerhört angeläget är hur Svp kan locka över besvikna väljare från sd nu när de gjort denna vändning.

Nej. Tvärtom en väldigt intressant frågeställning. Nog ingen som vill att arbetet med att locka besvikna SD-väljare ska vara förgäves.
Citera
2013-05-05, 18:14
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Plikt och ansvar? Mot vilka då? Mot ett gäng gnälliga snåljåpar? Nä, här gäller det att ta sig i kragen själv innan man börjar ha åsikter om andra

Ledare har ett ansvar och måste alltid vara ett föredöme. En ledare kan inte sätta sig själv på en piedestal och sura över "gnälliga snåljåpar".
Citera
2013-05-05, 18:17
Medlem
Citat:
Helt ointressant och meningslös frågeställning. Vad som däremot är oerhört angeläget är hur Svp kan locka över besvikna väljare från sd nu när de gjort denna vändning.
Dock är det ändå en aktuell fråga, särskilt med tanke på strömmarna från SD till SvP. Det är problematiskt om SvP får en massa aktivister som snarare är SD:are än SvP:are. Särskilt om de börjar klättra i graderna i framtiden. Jag vill inte ha Sverigedemokrater som kallar sig för svenskpartister på höga poster i SvP som inte ens har förstått judefrågan, det borde vara ett krav för höga poster i partiet.
Citera
2013-05-05, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pro-Enfald
Hur ska SvP förmås att inte göra en SD?
Vårt punktprogram som inte får ändras och vår organisationsstruktur ser jag som två bra sätt att garantera att detta inte sker. Precis som det är viktigt att noga granska de personer som får ledarpositioner så att dessa är pålitliga och de står nära SvP ideologiskt. Man bör nog som SD passa sig för att ge diverse avhoppare från andra icke-nationalistiska partier högt uppsatta positioner direkt. Samtidigt är det nog gott och bra att vara tydliga med vad man står för i politiska dokument och uttalanden.

Det finns säkert många fler sätt man kan agera på. Men det är en god början i alla fall. Att vara tydliga hela tiden med att vi är etnonationalister och att det är en etnonationalistisk politik som vi vill och ska föra.
Citera
2013-05-05, 18:31
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Dock är det ändå en aktuell fråga, särskilt med tanke på strömmarna från SD till SvP. Det är problematiskt om SvP får en massa aktivister som snarare är SD:are än SvP:are. Särskilt om de börjar klättra i graderna i framtiden. Jag vill inte ha Sverigedemokrater som kallar sig för svenskpartister på höga poster i SvP som inte ens har förstått judefrågan, det borde vara ett krav för höga poster i partiet.
Om man ska ställa upp i allmänna val för partiet så måste man genomgå en utbildning.
Citera
2013-05-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Om man ska ställa upp i allmänna val för partiet så måste man genomgå en utbildning.
Hoppas det är en ordentlig, tuff och relativt lång utbildning? Men bra hur som helst att det verkar finnas iaf.
Citera
2013-05-05, 18:41
Bannlyst
Citat:

Men jag ser inte riktigt hur detta skulle kunna ske. Karriärister kommer ju aldrig välja Svp framför SD.
Citera
2013-05-05, 18:42
Medlem
NirvanAs avatar
Undra vad JDG har för framtidsplaner? Blir han kvar på Orkney resten av livet tro? Har han uttalat sig i detta i radio framåt nån gång?
Citera
2013-05-05, 18:47
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Hoppas det är en ordentlig, tuff och relativt lång utbildning? Men bra hur som helst att det verkar finnas iaf.
Det får man hoppas ja. Den handlar om partiets politik och ideologiska värdegrund.
Citera
2013-05-05, 18:54
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Men jag ser inte riktigt hur detta skulle kunna ske. Karriärister kommer ju aldrig välja Svp framför SD.
Inte i dagsläget i alla fall.
Citera
2013-05-05, 19:04
Medlem
Citat:

Nja, problemet är ju inte i detta fall att de just skulle vara karriärister (även om det är ett annat problem). Problemet är bara att få en massa folk som inte står nära SvP eller förstår avgörande frågor (som judarnas maktroll). Jag minns att det var en Sverigedemokrat som funderade på att hoppa över till SvP, som själv sade att han inte förstod varför folk ogillar judar, eftersom de är så skötsamma och oskyldiga. Det är dessa naiva svennar som inte tänker längre än näsan sträcker som jag syftar på. Nu verkar SvP tänkt lite gällande detta, så det ska de ha tumme upp för.

Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Det får man hoppas ja. Den handlar om partiets politik och ideologiska värdegrund.

Det låter bra. Tycker de borde använda Adolfs två böcker som litteratur med en rad saftiga tentor efter det med höga krav för att få godkänt. Skämt åsido.

Blev dock nyfiken på hur det skulle vara utformat, själva utbildningen som de kallar det. Om man ska företräda partiet borde man ha relativt bra historiekunskap tycker jag, både svensk historia såväl som världshistoria. Förståelse för maktstrukturerna i världen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in