2013-03-12, 16:13
  #2641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
http://www.youtube.com/watch?v=myYhEnUZzg4 Det är alltså denna Alex Bengtsson vi pratar om. En fullständig bisarr människa, besatt invandringskritiker. Denna Alex Bengtsson som ser nazister vart han än går. Jag brukar inte dömma människor efter deras utssende, men kolla på människan, något saknas inom Alex.

Alex Bengtsson du är ingen journalist. Du är en utvecklingsstörd psykopat från Göteborg. Fy dina föräldrar som inte skickade dig till mentalsjukhus under din barndom.

Haha ja på filmen ser han ut som en tvångsintagen från en amerikansk film som utspelar sig på 50 talet.
Citera
2013-03-12, 16:42
  #2642
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu har Expo svarat på gårdagens kastade handske:

http://expoidag.blogspot.se/2013/03/debattskola-for-nazister.html

Synpunkter på Bengtssons utläggning?



Några genmälen:

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Bengtsson
1. Det pågår ingen "massinvandring". Svenskarnas parti är totalt irrelevanta om vi ska debattera dagens förda migrationspolitik. En debatt om den förda politiken skulle vi på Expo gärna föra med migrationsminister Tobias Billström. Några högtravande nazister har inget att tillföra i en sådan diskussion.

Expos ställningstagande i frågan är ganska tydligt. Enbart "relevanta" människor är värda att ta debatten med. Vilka människor är relevanta? Enligt Alex är migrationsminister Tobias Billström "relevant". Varför? För att Billström är den som bossar över migrationspolitikens betingelser och angelägenheter i Sverige. Billström är en privilegierad överklasslyngel som studerade vid Cambridge och sökte sig till Moderaterna i strikt opportunistiska syften. Han är född karriärpolitiker. Vad vanligt folk har att säga i invandringsdebatten är för Expo helt irrelevant. Vanligt folk är inte relevanta. Vanligt folk har ingen makt. Skall debatten tas så skall den tas med det yttersta maktskiktet (att byta ut maktskiktet har ju Expo inget intresse utav). Frågan är kanske varför Billström överhuvudtaget skulle överväga att ta en debatt om invandring med ett gäng slaktmogna Expo:iter.

Citat:
Men visst, klart att jag skulle kunna vara snäll och utmana nazisterna på debatt bara för sakens skull. Jonas De Geer som har svikit det Sverige som han säger sig kämpa för då han har flyttat till Skottland får gärna komma hit och debattera svensk fiskeripolitik med mig.

Vem i helvete bryr sig om svensk fiskeripolitik, när den ställs i relation till judisk mediemakt, massinvandring, nationell degenerering och ett berövande av vår etniska självständighet? Svensk fiskeripolitik är fullständigt irrelevant, och jag tvivlar på att De Geer har något som helst intresse av att diskutera något sådant med Bengtsson. För all del, svensk fiskeripolitik hade varit både intressant och relevant om det funnits fog för att låta den debatten överskugga massinvandringsdebatten - men det finns det inte, och att ta den debatten idag är lite som att spela kort på ett sjunkande skepp - vilket naturligtvis är Bengtssons syfte. Det har alltid varit träskvänsterns syfte, att avleda vår intellektuella uppmärksamhet från verkligt viktiga frågor till diverse tramsfrågor i sammanhanget. Judar och marxister har alltid använt samma taktik. "Hat finns där ute! Det går att studera! Bröööööl! Vi måste lära oss förstå hatet!"

Jag misstänker för övrigt att De Geer skulle krossa en intellektuell krympling som Bengtsson tämligen omgående i vilken debatt som helst.
__________________
Senast redigerad av Skogsvatte 2013-03-12 kl. 16:48.
Citera
2013-03-12, 16:48
  #2643
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu har Expo svarat på gårdagens kastade handske:

http://expoidag.blogspot.se/2013/03/debattskola-for-nazister.html

Synpunkter på Bengtssons utläggning?

En grundlurad och särskrivande lantis, det var alltså det bästa som Expo kunde uppbringa?

Snacka om att inte kunnat få ett normalt arbete. Pinsamt är ordet.
Citera
2013-03-12, 17:46
  #2644
Medlem
Jag lyssnar ibland på eran sändning för att jag vill kunna höra alla sidor men vill ställa en fråga vad är det för skillnad på att införa en författningsdomstol med lagrådet som vi har nu?
Citera
2013-03-12, 17:59
  #2645
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mavex
Jag lyssnar ibland på eran sändning för att jag vill kunna höra alla sidor men vill ställa en fråga vad är det för skillnad på att införa en författningsdomstol med lagrådet som vi har nu?

Wikipedia förklarar det rätt bra på http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rfattningsdomstol

Citat:
I Sverige finns ingen direkt motsvarighet – regeringens propositioner, och deras överensstämmande med lagarna, prövas istället av Lagrådet, som dock inte har något överprövande mandat. Därutöver har alla svenska domstolar lagprövningsrätt.

Finns även mer här http://lmgtfy.com/?q=skillnad+f%C3%B6rfattningsdomstol+lagr%C3%A5det
Citera
2013-03-12, 18:28
  #2646
Medlem
kaffies avatar
SvP är visst inte tillräckligt relevanta för att ta en debatt om invandring med, men tydligen är Jonas de Geers tankar om fiskerinäringen tillräckligt relevanta för att debattera. De Geers idéer om fiske är visst så viktiga att de går att liknas med Billströms tankar om invandring, med tanke på att det enbart är under sådana omständigheter som herr Bengtsson skulle kunna tänka sig att föra en strukturerad debatt.
Spännande.

Ni får nog ta ett specialavsnitt om fisk i framtiden med tanke på den otroliga expertis ni sitter inne med.
Citera
2013-03-12, 19:00
  #2647
Medlem
Hur kommer det sig att mp3-filen blev dubbelt så stor som vanligt?

Hur många nedladdningar har ni ungefär för varje avsnitt?
Citera
2013-03-12, 19:16
  #2648
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Hur kommer det sig att mp3-filen blev dubbelt så stor som vanligt?

Hur många nedladdningar har ni ungefär för varje avsnitt?

Det är mitt fel då jag råkade koda den i 128kbps istället för 64kbps.

Nedladdningar och youtubelyssningar totalt ligger på 7000 för den mest nedladdade, strax över 2000 för den minst nedladdade (förutom den senaste som bara är på 1700 än så länge). I genomsnitt har vi sett en liten nedgång det här året fram tills för några avsnitt sedan då trenden verkar vända uppåt igen.

Genomsnitt på de 38 senaste avsnitten är 3875 nedladdningar/lyssningar.
Citera
2013-03-12, 19:24
  #2649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det är mitt fel då jag råkade koda den i 128kbps istället för 64kbps.

Nedladdningar och youtubelyssningar totalt ligger på 7000 för den mest nedladdade, strax över 2000 för den minst nedladdade (förutom den senaste som bara är på 1700 än så länge). I genomsnitt har vi sett en liten nedgång det här året fram tills för några avsnitt sedan då trenden verkar vända uppåt igen.

Genomsnitt på de 38 senaste avsnitten är 3875 nedladdningar/lyssningar.

Rätt stabilt ändå. Man får komma ihåg mervärdet av dessa radioavsnitt, de har ju en helt annan status för en själv i verkligheten, än exempelvis F&F osv, när man hamnar i politiska diskussioner och dylikt. Jag har själv använt resonemang och argument som ni har fört fram i "podcasten". Oftast är de ganska övertygande.

Hade ni inte nedladdningar från riksdagen?
Citera
2013-03-12, 20:02
  #2650
Medlem
Convoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det är mitt fel då jag råkade koda den i 128kbps istället för 64kbps.

128kbps är fan minimum för mina öron så fortsätt med det!

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag har själv använt resonemang och argument som ni har fört fram i "podcasten". Oftast är de ganska övertygande.
Samma här.

Vi lyssnare får dra vårt stå i stacken och försöka göra reklam för radion. Jag vill också passa på att pusha för ett tema-avsnitt, förutom att det kan vara roligt att lyssna på så kan det också vara en bra inkörsport för nya lyssnare.
Citera
2013-03-12, 20:06
  #2651
Medlem
mrphonks avatar
Vad gäller bitraten så tycker jag inte 64kbps gör något när det är tal, det är när musik kommer in i bilden som det blir jobbigt.

Jo, vi har nedladdningar från Riksdagens IP varje avsnitt. I genomsnitt ett tjugotal. Även från de flesta tidningsredaktioner, polismyndigheten och annat smått och gott
Citera
2013-03-12, 20:28
  #2652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vad gäller bitraten så tycker jag inte 64kbps gör något när det är tal, det är när musik kommer in i bilden som det blir jobbigt.

Jo, vi har nedladdningar från Riksdagens IP varje avsnitt. I genomsnitt ett tjugotal. Även från de flesta tidningsredaktioner, polismyndigheten och annat smått och gott

Sämst på datorer och liknande men hur vet ni att IP adresserna kommer ifrån det som du säger att de kommer och borde inte myndigheter på grund av säkerhetsskäl ha hur ska man säga det, dolda IP-adresser?

Ber om ursäkta om frågan är konstig och dum, men IT är inte mitt starkaste område direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in