Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu har Expo svarat på gårdagens kastade handske:
http://expoidag.blogspot.se/2013/03/debattskola-for-nazister.html
Synpunkter på Bengtssons utläggning?
Några genmälen:
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Bengtsson
1. Det pågår ingen "massinvandring". Svenskarnas parti är totalt irrelevanta om vi ska debattera dagens förda migrationspolitik. En debatt om den förda politiken skulle vi på Expo gärna föra med migrationsminister Tobias Billström. Några högtravande nazister har inget att tillföra i en sådan diskussion.
Expos ställningstagande i frågan är ganska tydligt. Enbart "relevanta" människor är värda att ta debatten med. Vilka människor är relevanta? Enligt Alex är migrationsminister Tobias Billström "relevant". Varför? För att Billström är den som bossar över migrationspolitikens betingelser och angelägenheter i Sverige. Billström är en privilegierad överklasslyngel som studerade vid Cambridge och sökte sig till Moderaterna i strikt opportunistiska syften. Han är född karriärpolitiker. Vad vanligt folk har att säga i invandringsdebatten är för Expo helt irrelevant. Vanligt folk är inte relevanta. Vanligt folk har ingen makt. Skall debatten tas så skall den tas med det yttersta maktskiktet (att byta ut maktskiktet har ju Expo inget intresse utav). Frågan är kanske varför Billström överhuvudtaget skulle överväga att ta en debatt om invandring med ett gäng slaktmogna Expo:iter.
Citat:
Men visst, klart att jag skulle kunna vara snäll och utmana nazisterna på debatt bara för sakens skull. Jonas De Geer som har svikit det Sverige som han säger sig kämpa för då han har flyttat till Skottland får gärna komma hit och debattera svensk fiskeripolitik med mig.
Vem i helvete bryr sig om svensk fiskeripolitik, när den ställs i relation till judisk mediemakt, massinvandring, nationell degenerering och ett berövande av vår etniska självständighet? Svensk fiskeripolitik är fullständigt irrelevant, och jag tvivlar på att De Geer har något som helst intresse av att diskutera något sådant med Bengtsson. För all del, svensk fiskeripolitik hade varit både intressant och relevant om det funnits fog för att låta den debatten överskugga massinvandringsdebatten - men det finns det inte, och att ta den debatten idag är lite som att spela kort på ett sjunkande skepp - vilket naturligtvis är Bengtssons syfte. Det har alltid varit träskvänsterns syfte, att avleda vår intellektuella uppmärksamhet från verkligt viktiga frågor till diverse tramsfrågor i sammanhanget. Judar och marxister har alltid använt samma taktik.
"Hat finns där ute! Det går att studera! Bröööööl! Vi måste lära oss förstå hatet!"
Jag misstänker för övrigt att De Geer skulle krossa en intellektuell krympling som Bengtsson tämligen omgående i vilken debatt som helst.