2013-03-01, 01:51
Medlem
Kommunistfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fattar inte varför inte De Geer och Söderman är på flashback som Eriksson, om de är lika bra skriftligt som de är verbalt skulle det vara väldigt underhållande att se dem diskutera med rödingarna.
Magnus var ju iallafall här på Flashback förut. Men ja det skulle ju vara något att ha dom två här skaka om forumet
Citera
2013-03-01, 03:47
Medlem
Radion, vad tror ni om att börja säga icke-vita eller icke-svenskar istället för invandrare? Eller folkutbyte istället för invandring?

Idag: Etablissemanget prioriterar alltid invandrarna först och kommer fortsätta med massinvandringen oavsett konsekvenserna.

Imorgon: Den korrupta regimen prioriterar alltid de icke-vita först och kommer fortsätta med folkutbytet oavsett konsekvenserna?

Ett temaprogram om språkkriget månne? Vilka termer ska vi använda oss av och hur ska vi förhålla oss till etiketter vi får påklistrade?
Citera
2013-03-01, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr kavorkin
Ja nog behövs Svenskarnas parti i Västernorrland!
Kramfors kommande import av tusentalet Somalier är ett ypperligt bevis på att de behövs!

https://www.flashback.org/t2068329
Svenskarnas Parti behövs i hela landet, problemet är att vi i dagsläget är ett relativt (med riksdagspartiernas mått mätt) litet parti. Lösningen är helt enkelt att fler engagerar sig och tecknar medlemskap i partiet.
Citera
2013-03-01, 08:09
Medlem
Nix-registrets avatar
Vad hette de två franska författarna som De Geer nämnde? De som hade slängts i "minneshålet" pga fel åsikt i Dreyfusaffären bland annat.
Citera
2013-03-01, 08:50
Medlem
Jag lyssnade precis på de två senaste programmen. Jonas är i högform och imponerar med sin breda allmänbildning och beläsenhet.
Citera
2013-03-01, 09:32
Medlem
Anti-Misess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Vad hette de två franska författarna som De Geer nämnde? De som hade slängts i "minneshålet" pga fel åsikt i Dreyfusaffären bland annat.
Om jag inte minns fel så var det Barbey d'Aurevilly och Maurice Barrès som De Geer nämnde.
Citera
2013-03-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Tack för din kritik men jag håller nog inte med. Att diskutera historia och lite större saker än bara gå igenom nyhetsflödet tycker jag är viktigt. Vi tar upp historiska händelser, namnsdagar och annat av flera anledningar, men en av dem är att det ibland utmynnar i intressanta diskussioner. Att bara diskutera invandringsbrottslighet blir långtråkigt för oss alla

Förresten, Youtubeversion finns nu på http://www.youtube.com/watch?v=VpS36Xws1oA

Du behöver inte göra en smiley, det maskerar inte din halmgubbe om att "bara diskutera invandringsbrottslighet". Varför gör du halmgubbar i var och vartannat inlägg i den här tråden?

Ja, det är roligt att höra JDG lägga ut texten om olika författare och liknande men personligen hade jag nöjt mig med det på måndagar. Känner ibland att era "riktiga" diskussioner blir lite för stressade. Vad hände med samtalen förresten?
Citera
2013-03-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fassbinders
Radion, vad tror ni om att börja säga icke-vita eller icke-svenskar istället för invandrare? Eller folkutbyte istället för invandring?

Idag: Etablissemanget prioriterar alltid invandrarna först och kommer fortsätta med massinvandringen oavsett konsekvenserna.

Imorgon: Den korrupta regimen prioriterar alltid de icke-vita först och kommer fortsätta med folkutbytet oavsett konsekvenserna?

Ett temaprogram om språkkriget månne? Vilka termer ska vi använda oss av och hur ska vi förhålla oss till etiketter vi får påklistrade?

+1

Retorik är A och O, övertaget i ord, uttryck och stämningen den skapar om fienden man talar om är viktig. Annars kan väl man lika gärna babbla om "papperslösa", det är meningslöst att tjata med ord som är på fiendens planhalva eller inte ger något övertag eller i värsta fall bara är neutralt.

Helst ska väl uttryck som antivita och svenskfientlig/svenskhat uppmuntras, en ny kultur kräver nytt tänk och fokus. Och en ny Vit och normal kultur som skyddar Vita kräver att synliggöra hatet och farorna mot Svenskar och Vita människor i allmänhet.
Citera
2013-03-01, 14:21
Bannlyst
Citat:
Fråga om magnus vill diskutera sitt påstådda efedrin bruk....

Någon som vet varför ingen av dessa herrar blir inbjudna till debatt i nåt tv-program?

Det smärtar mig att skriva det men du verkar vara en komplett idiot.

Diskutera ett PÅSTÅTT användande av ett lagligt preparat?? Vad finns det att diskutera?

Fråga nummer två har du ju redan fått svar på.
Citera
2013-03-01, 14:32
Bannlyst
Det var en liten detalj jag störde mig på i slutet av programmet. Gillar inte anarkistfasoner. På samma sätt som svensken har svårt att ta till sig vissa politiska idéer har han givetvis lika svårt att förstå att bära cykelhjälm, använda bilbälte eller ge fan i att röka på krogen.

Personligen har jag inte svårt med det men jag vill INTE vara med och betala Södermans sjukhusräkning när han är för jävla dum för att spänna fast sig i bilen. Samma gäller för Jonas lungcancer. Med andra ord bevisar ju de själva att lagarna behövs.
Citera
2013-03-01, 14:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Diskutera ett PÅSTÅTT användande av ett lagligt preparat?? Vad finns det att diskutera?
.

Butthurt? Det är lagligt att ha i kroppen (om man inte tävlar i något) men inte att bruka eller sälja (låter konstigt men så lät lagen sist jag hörde)
Citera
2013-03-01, 14:57
Bannlyst
Citat:
Butthurt? Det är lagligt att ha i kroppen (om man inte tävlar i något) men inte att bruka eller sälja (låter konstigt men så lät lagen sist jag hörde)

Det har varit helt tillåtet innan. Jag orkade inte bry mig om när detta trams skulle hänt men troligtvis när det var lättillgängligt och tillåtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in