2021-03-31, 21:40
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Den ruttna gamla kontrajihadisten Eva-Marie Olsson har rensats bort från poddarna. För att få uttala sig i det nya Radio Svegot krävs det att man är en judemedveten etnonationalist. Förnedringens tid för sådana som mig är över. Det fria Sverige - Europas mest radikala organisation! Pär-Ingrid Öberg...

DFS verkar än så länge ha misslyckats med folkbildningen, de tvingas säga åt sina följare att inte ta judarnas parti och använda dem som trumfkort i invandringskritiska utfall om hur otrygga de utvalda är i Sverige.
Att det är själva arkitekterna bakom samhällsbygget som Sverigevännerna aningslöst omhuldar väljer man att inte nämna, istället nöjer sig Dan med påpekandet att judar inte oroar sig för svenskar eller vita folk i deras respektive länder och att det är svenskfientlighet, inte antisemitism, som är problemet.
Uppenbarligen har de en mängd (majoritet?) judeomedvetna utåtblickande xenofiler bland anhängarna som väljer främlingar före den egna etniska ingruppen, eller så skulle man faktiskt kunna kalla dem för etnonationalister, fast å judarnas vägnar. Inte illa för Sveriges bästa och mest nationalistiska förening.
Citera
2021-04-01, 21:19
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
DFS verkar än så länge ha misslyckats med folkbildningen, de tvingas säga åt sina följare att inte ta judarnas parti och använda dem som trumfkort i invandringskritiska utfall om hur otrygga de utvalda är i Sverige.
Att det är själva arkitekterna bakom samhällsbygget som Sverigevännerna aningslöst omhuldar väljer man att inte nämna, istället nöjer sig Dan med påpekandet att judar inte oroar sig för svenskar eller vita folk i deras respektive länder och att det är svenskfientlighet, inte antisemitism, som är problemet.
Uppenbarligen har de en mängd (majoritet?) judeomedvetna utåtblickande xenofiler bland anhängarna som väljer främlingar före den egna etniska ingruppen, eller så skulle man faktiskt kunna kalla dem för etnonationalister, fast å judarnas vägnar. Inte illa för Sveriges bästa och mest nationalistiska förening.
Under den första tiden som DFS/Svegot fanns så var det gamla Motgiftgänget inte intresserade av att få människor att vakna upp och förstå saker och ting, utan de ville bara tillfredsställa de nya boomersarna. Ingrid & Conrad-äcklen satt och åt stora skaldjurstallrikar och lyssnade på Kiwi and the Dogboys mongoloida skitmusik, medan jag samtidigt försökte begå självmord eftersom det inte längre fanns någonting att tro på. Ni skulle bara veta hur arg, besviken och ledsen jag har varit på Sveriges alla nationalister.

Jag skulle önska att vi alla kunde glömma den gamla sjuka tiden och börja om. DFS/Svegot är inte alls samma sak som det var när det grundades. Alla värdelösa jävlar har rensats bort. Daniel Frändebög är förnedrad och för alltid borta!

Nästa vecka kommer Sverige vaknar att bli en riktig höjdare. Ordförande Dan Eriksson kommer nämligen vara den som leder programmet. Jag tycker att Ludvig Delin är en jävligt skön snubbe, men någon Dan är han inte. Dan är världens bästa nationalist och jag älskar honom så obeskrivligt mycket. Vem tycker du är bäst i Radio Svegot, Nyreggadjude?
Citera
2021-04-01, 22:21
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Under den första tiden som DFS/Svegot fanns så var det gamla Motgiftgänget inte intresserade av att få människor att vakna upp och förstå saker och ting, utan de ville bara tillfredsställa de nya boomersarna. Ingrid & Conrad-äcklen satt och åt stora skaldjurstallrikar och lyssnade på Kiwi and the Dogboys mongoloida skitmusik, medan jag samtidigt försökte begå självmord eftersom det inte längre fanns någonting att tro på. Ni skulle bara veta hur arg, besviken och ledsen jag har varit på Sveriges alla nationalister.

Jag skulle önska att vi alla kunde glömma den gamla sjuka tiden och börja om. DFS/Svegot är inte alls samma sak som det var när det grundades. Alla värdelösa jävlar har rensats bort. Daniel Frändebög är förnedrad och för alltid borta!

Nästa vecka kommer Sverige vaknar att bli en riktig höjdare. Ordförande Dan Eriksson kommer nämligen vara den som leder programmet. Jag tycker att Ludvig Delin är en jävligt skön snubbe, men någon Dan är han inte. Dan är världens bästa nationalist och jag älskar honom så obeskrivligt mycket. Vem tycker du är bäst i Radio Svegot, Nyreggadjude?

Uttalandet från DFS gjorde de alldeles nyligen, det är fortfarande samma världsbild som råder hos deras följare.
Att föreningen inte vill guida dem vidare beror på att Dan & Co vet att anhängarna inte är intresserade av djupare ämnen, de fundamentala bitarna, utan är helt bekväma med att tycka illa om muslimer, "7-klövern", den som för tillfället är statsminister osv. De mer kontroversiella områdena ger man sig inte in på, föreningen har bara att förlora på det eftersom dess huvudsakliga motiv är att samla in pengar och inte att väcka folk.
Därför försöker de på ett försiktigt sätt få donatorerna att åtminstone inte direkt gynna fienden.
Citera
2021-04-02, 10:38
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Menar du på riktigt att Magnus Söderman skulle kunna ställa upp på en seriös, intellektuell diskussion/debatt från första början? Söderman är så urusel på att debattera, därför han sällan går i polemik med andra människor utan att säga att personen ska "ha stryk", eller "det är så dumt att det inte går att bemöta". Bara se hur han för sig på Twitter mot personer som säger emot något han sagt. Han döljer sin svaga debattförmåga genom ett påklistrat argt-beteende där han skäller och gormar över allting så man förhoppningsvis ska gå vidare till nästa ämne. Söderman i en debatt är som en elefant i en porslinsbutik.

Ni minns väl den där Mariestadsjournalisten (tror det var Mariestad) som kom på besök till Svenskarnas Hus när enbart Söderman var där. Så självklart fick han ta på sig ansvaret att ställa upp på intervjun. Det tog inte många minuter innan Söderman slängde ut journalisten ur huset, med ursäkten att man ska inte få ställa vilka frågor som helst i Svenskarnas Hus. I verkligheten var det så att Söderman fick en tuff fråga som han inte kunde svara på ett vettigt sätt och därför slängde ut journalisten. Dan Eriksson hade gladeligen tagit sig an en sådan utmaning och satt journalisten på plats.
Nog för att han kanske inte är något debattorakel direkt, men vi talar om massa degenererade flashbacktroll nu.

Men visst, det är viktigt hur man beter sig i officiella sammanhang när man representerar mer än sig själv. Vet dock inte vad som sagts vid detta tillfälle, kanske var det berättigat?
Senast redigerad av skillnad 2021-04-02 kl. 10:40.
Citera
2021-04-02, 20:06
Medlem
Svavelosande påskpredikan från Pastor Söderman?
Citera
2021-04-06, 10:05
Medlem
Offerviljas avatar
Kul att Dan och Jalle valde att uppmärksamma den underbara poeten Dan Andersson på hans födelsedag. Thorstein Bergmans tolkningar av Dans dikter är riktigt bra, men Sofia Karlsson har gjort det ännu bättre. Hennes album Svarta ballader är helt fantastiskt. Staffan Hellstrands Dan-hyllningsalbum Hemlös är också en favorit som jag har lyssnat mycket på. Det fria Sverige borde göra en utflykt till Dan Andersson-land i södra Dalarna någon gång. Dans födelseby Skattlösberg är väldigt fin.

Årets bästa Sverige vaknar-avsnitt idag. Det är absolut inte något fel på Ludvig Delin, men det blev en helt annan nivå på diskussionerna när det var ordförande Eriksson som ledde programmet.
Citera
2021-04-09, 00:31
Medlem
area50s avatar
Efter alla dessa år så är Dan alltid lika överdrivet dryg gentemot Magnus så fort han får chansen till det...
Citera
2021-04-09, 08:08
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Efter alla dessa år så är Dan alltid lika överdrivet dryg gentemot Magnus så fort han får chansen till det...
Förstår inte riktigt vad du menar faktiskt. Utveckla? Exempel?
Citera
2021-04-09, 10:58
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Förstår inte riktigt vad du menar faktiskt. Utveckla? Exempel?
Om man lyssnat i några år så har man hört många exempel. Bara i senaste KMS i början där M får mkt dryghet kastad på sig för att inte gjort nån specifik ljudinställning
Citera
2021-04-13, 09:39
Medlem
Suecotes avatar
Vad i hela friden var poängen med kattjafset i morse? Ludvig gnällde på att katter skiter i andras trädgårdar. Han har själv utekatt. Björn var nog på väg att lappa till honom. Lät som att tålamodet tröt. Trodde inte någon kunde vara tramsigare än Daniel Peter Göran Frändelöv, men där ser man...

Gnället om grannens julbelysning kändes inte heller helt relevant.

Igår kväll satt Dan och gnällde om coronarestriktionerna i sitt älskade Heimat. Är han med det tyska folket ute och demonstrerar? Håller han och hans tyska fränder svavelosande tal mot regimen inför menigheten? Eller sitter han bara hemma på vinden och gnäller över att han inte kan pendla till Älgarås och leka med de andra förvuxna barnen?

Annars brukar det heta att man ska låta bli att gnälla och göra något istället! Tänd ett ljus istället för att förbanna mörkret. Vad gör dessa herrar överhuvudtaget utöver att prata/gnälla och skriva pekoral? Är det så man vinner kampen?

Ni som betalar för detta, är ni nöjda med vad ni får för pengarna? Gnälliga medelålders överviktiga gubbar?
Citera
2021-04-13, 20:04
Medlem
Offerviljas avatar
Dan Eriksson körde en spontan extrasändning tidigare idag:

https://odysee.com/@RadioSvegot:5/du-ar-fodd-in-i-slaveri:d

Jag tycker att Dan är så otroligt intressant att lyssna på. I morgon kommer han att medverka i Sverige vaknar också. Hoppas att Ludvig Delin kan skärpa till sig lite grann då. Hans tramsiga prat om katter och julbelysningar i dagens avsnitt var väldigt pinsamt.
Citera
2021-04-14, 12:13
Avslutad
Citat:
Dan Eriksson körde en spontan extrasändning tidigare idag:

https://odysee.com/@RadioSvegot:5/du-ar-fodd-in-i-slaveri:d

Jag tycker att Dan är så otroligt intressant att lyssna på. I morgon kommer han att medverka i Sverige vaknar också. Hoppas att Ludvig Delin kan skärpa till sig lite grann då. Hans tramsiga prat om katter och julbelysningar i dagens avsnitt var väldigt pinsamt.
Vad handlade den om? Hur bra livet är i Tyskland? Nya sätt att donera till Dans sommarstuga i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in