2021-03-27, 16:08
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Så, då var det dags för veckans recension av Fredagstinget.

För första gången på länge, tycker jag Dan tillförde något intressant. För en gångs skull är det inte bara någon obskyr lokalpolitik i Tyskland och huruvida dålig den är, eller något snömos om hur bra DfS är och hur man på bästa sätt donerar pengar, utan tvärtom något så faktiskt relevant som Försäkringskassan och skattepolitik, så heads up till Dan för det. Äras den som äras bör.

...

Det här var veckans betraktelser. brunoDjungel, over and out.
Vad förvånande att Dan är påläst och ytterst besviken på det svenska bidragssystemet. Det är inte svårt att föreställa sig hur han satt i Tyskland och beskrev för sin fru vilka givmilda gåvor som väntade i det norra honungslandet. Så flyttlasset gick. Minns hur hemsk han beskrev det var då dom inte fick gå före i kön när man kom till Sverige och skulle koppla upp sig på systemet och börja mjölka det så mycket det går. Det gick inte bättre än att frun gnällde och ville hem. Toffel-Dan skämdes för "sitt älskade land" och flyttade med tillbaka. Glöm inte att stödja hans kamp. Även en personlig gåva accepteras nog i vilken valuta som helst.
Citera
2021-03-27, 16:08
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Kanske det. Svegot har dock ett morgonprogram som ibland tar upp lite nyheter. Mycket nyheter som kommer ut är inte speciellt intressanta så varför sitta och idissla det?

Personligen tycker jag heller inte nationella bör lägga för mycket vikt och fokus på daglig nyhetsrapportering och etablissemangsnarrativ som vid att sätta sin egen agenda och skapa egna nyheter. Nationalism handlar om att vara aktörer istället för passiffiserade nyhetsknarkande åskådare. Det är därför det är bra med andra typer av poddar, som t.ex Fredagstinget, än bara rapporter om dagsaktuella händelser ofta av mindre vikt.

Men att idissla samma budskap år ut och år in, det går du igång på? Jag kan sammanfatta vad de här tomtarna har sagt åtminstone sedan Motgift, kanske längre än så:
  • Judar är dumma
  • Bögar är äckliga (flator har de nog inget emot höhö)
  • Rasen är viktigare än några nationsgränser
  • Sätta vita barn till världen är viktigt, även om mamman gått laget runt och pappan är dömd för grov misshandel
  • Träna kampsport och äta nyttigt är bra (gör som vi säger, inte som vi gör, köp vår sylt och våra proteinpulver)
  • Vi och muslimerna för samma kamp
  • Betala tionde till Dan och kompani, Firma Bluff & Båg, garanterar dig en plats i himmelriket

Nu kan du köra det på en loop dag ut och dag in resten av livet. Varsågod. Jag har sparat dig en massa pengar.
Citera
2021-03-28, 00:22
Medlem
Besticks avatar
Med tanke på "duscha kallt-ranten" i senaste Fredagstinget kan vi väl anta att Conrad både lämnat och gått ur föreningen. Hoppas han har det bra.
Citera
2021-03-28, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Med tanke på "duscha kallt-ranten" i senaste Fredagstinget kan vi väl anta att Conrad både lämnat och gått ur föreningen. Hoppas han har det bra.
Som jag skrev i min recenssion, så var det mycket intressanta saker som dök upp i Magnus inslag. Det är svårt att veta om han har tänkt ut saker och presenterar på ett subtilt sätt, eller om han bara i vanlig ordning har väldigt starka åsikter om ett gäng saker och att några av dem råkar sitta som dolkar i ryggen på ett stort antal personer.
Citera
2021-03-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
"Hur har jag klarat mig?" öppnar vår käre Söderman med. Min motfråga är: har du klarat dig? Vad jag kan minnas, så har Magnus alltid jobbat på nazistanknutna flyttfirmor som alla andra ledande nationella verkar ha gjort. De lite händigare har drivit egna företag, eller jobbat som snickare eller andra typer av hantverk. De mindre habila har jobbat med flytt. Dan har stuckit ut med sina internetbedrägerier. De med mer våldspotential har jobbat med inkasso. Det är väl så Magnus har "klarat" sig. Vad hände när det sket sig med SMR? Som han själv har sagt så åkte han upp till Dalarna och söp ner sig. Är det så man hanterar en kris i livet? Sen ringde Dan och sa att han hade ett podprojekt som han ville ha med Magnus på. Så samariterna på flyttfirman släppte taget och samariterna på podfirman tog vid. Däremellan var Magnus oförmögen att ta hand om sig själv.

Det här var veckans betraktelser. brunoDjungel, over and out.

Bra sammanfattning av fenomenet Magnus Söderman. Av alla radio Motgift/Svegot-gubbar som kommit och gått under åren så är nog Magnus den som skulle få svårast att klara sig om pengakranen från DFS började sina och utebli.

I så fall är nog enda utvägen som någon skrev tidigare, ett jobb på Samhall och städa toaletterna på en flyktingförläggning.
Citera
2021-03-28, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Bra sammanfattning av fenomenet Magnus Söderman. Av alla radio Motgift/Svegot-gubbar som kommit och gått under åren så är nog Magnus den som skulle få svårast att klara sig om pengakranen från DFS började sina och utebli.

I så fall är nog enda utvägen som någon skrev tidigare, ett jobb på Samhall och städa toaletterna på en flyktingförläggning.
Icke att förglömma att Magnus dessutom är det kognitivt svagaste kortet i trion. Han är en babbelman med GW-komplex och säger mycket sällan något av värde. Till skillnad från Björn som faktiskt tänker innan han talar så gör Magnus tvärtom. Även Dan har uppslag där han är påläst och därför är det ibland intressant att lyssna när Dan lägger ut texten om sånt som jag själv bara har flytande kunskap om, exempelvis kryptovaluta. Magnus tillför inget sånt. Han kan inget, vet väldigt lite och framstår som en skådespelare som försöker lajva en roll han inte riktigt klarar av att fylla. Därför skiftar åsikterna med dagsformen och därför är det mest bestående minnet av Magnus tid bakom mikrofonen trivselkvarten med fantastisk fakta. Det är hans nivå.
Citera
2021-03-28, 17:13
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, följde alla turer med Bulletin (men har max läst tre artiklar eller så, som länkats till från Flashback) och då blev det så att jag installerade Castbox på mobilen, där jag lyssnade på ett par avsnitt av radio bubbla (om Bulletin), och då märkte jag att några avsnitt av svegot laddats ner typ automatiskt, så nu har jag faktiskt lyssnat på ett par avsnitt, och fler ska det bli...

Så något gott har Bulletin åstadkommit, tack! Bulletin

Bra med Castbox är att jag kan ladda ner när jag har wifi, och sedan lyssna offline när jag inte har wifi...

Lite nyfiken på vad Jalle Horn talar för dialekt?
Senast redigerad av Enydrion 2021-03-28 kl. 17:17.
Citera
2021-03-29, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Icke att förglömma att Magnus dessutom är det kognitivt svagaste kortet i trion. Han är en babbelman med GW-komplex och säger mycket sällan något av värde. Till skillnad från Björn som faktiskt tänker innan han talar så gör Magnus tvärtom. Även Dan har uppslag där han är påläst och därför är det ibland intressant att lyssna när Dan lägger ut texten om sånt som jag själv bara har flytande kunskap om, exempelvis kryptovaluta. Magnus tillför inget sånt. Han kan inget, vet väldigt lite och framstår som en skådespelare som försöker lajva en roll han inte riktigt klarar av att fylla. Därför skiftar åsikterna med dagsformen och därför är det mest bestående minnet av Magnus tid bakom mikrofonen trivselkvarten med fantastisk fakta. Det är hans nivå.
Det är ingenting som jag reflekterat över direkt tidigare, utan bara tänkt att det mesta Magnus sitter och skriker mest är pladder, men jag har faktiskt tagit mig tid att fundera över det hela och du har nog rätt där. Söderman har aldrig tillfört något av intresse själv. Han har varit ett bollplank i diskussionen som har smort hjulen genom att kunna hålla låda och ha starka åsikter, men han har aldrig tillfört någon kunskap i direkt bemärkelse. Som jag nämnde tidigare om Aron Flam, så går han in på historiska relationer mellan olika nationalistiska ideologer och hur de inspirerade varandra, medan allt jag hör från nationella är att dessa ideologer var bra gubbar som sa bra saker, men utan att gå in på vad de sakerna var. Detta gäller i synnerhet Magnus.

För att ta en av hans stora käpphästar, ungdomsböcker. "Man ska läsa Varg-Larsen" eller "man ska läsa Hornblower". Absolut, inget fel med det, men hans analys av böckerna är att man ska vara manlig och ärofull - that's it! Magnus går aldrig in pp hur de här böckerna sticker ut, eller dynamiken mellan karaktärerna i böckerna. Hornblower är förvisso mest den manliga versionen av gamla tiders tantsnusk á la Harlequin, men för män. En ganska platt historia som inte kräver så mycket analys, medan Varg-Larsen helt och hållet bygger på dynamiken mellan den stadslärde passageraren och den street smarte kaptenen och deras syn på hur man bör handla i olika situationer. Vän av ordning kan ju tycka att en person som är så besatt av de här två berättelserna, kunde ge lite inblick i vad de handlar om och vad budskapet är. Istället får vi höra att de är jääävligt bra och alla bör läsa dem.

Det jag faktiskt kan ge Magnus är att han har dragit upp vissa brottstycken ur Bibeln som faktiskt är intressanta och tänkvärda för personer som aldrig har haft med Bibeln att göra mer än att ha fått någon sammanfattning av Julevangeliet i småskolan eller hört om att Jesus knallade runt med sina apostlar och trollade med fisk. Det finns mycket matnyttigt och intressant i Bibeln som folk inte längre konfronteras med. Det har Magnus gjort, men ytterst få gånger och ofta är det passager man som högerextremist lätt kan googla fram med rätt sökord.

Alla andra personer kan jag däremot säga har tillfört diskussionen något, utom eventuellt de här vuxna barnen Dulny, Follin, Gustav, Herr D, Hugin... Dulny kan babbla och kan fylla etern medan man är ute och promenerar, lite som Söderman, men tillför ingen information. Daniel kanske inte har lärt oss något, men han har istället tillfört mycket gott genom att skapa kontakter och få till intervjuer med människor som har något att tillföra och således tillfört by proxy.

För att förhöja stämningen här i tråden, så slänger jag in en lite småmysig spökhistoria från P3:s radioteater Skymningsland, om en ung Hitler-Jugend-gosse i slutstriden om Berlin 1945 som vägrar ge upp.

Rörpost, av Carl-Johan Vallgren och uppläst av Lennart Jähkel.

Citat:
Året är 1993. Jonathan hade hyrt en lägenhet inte långt från den rivna Berlinmuren. På bakgården upptäcker han en gammal rörpostcentral som fortfarande skickar post från femtio år bort i tiden.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1538034

Mycket nöje!
Citera
2021-03-31, 15:08
Medlem
Offerviljas avatar
Jag tycker att Dan Eriksson ska sluta upp med att vara så där töntigt svensk och blygsam varje gång som han berättar om Det fria Sveriges alla framgångar. Föreningen som han är ordförande i är utan tvekan en av världens viktigaste och bästa. Dagens svenskar är helt sjuka i huvudet, men samtidigt finns det inget annat folk som har bättre ledare än vad vi har. I våra pinsamma grannländer Norge och Danmark finns det absolut inte några hjältemänniskor som Dan, Magnus och Björn.

Obehagligt, äckligt, viktigt och bra snack om snuskiga knullgubbar i den senaste avsnittet av Kväll med Svegot:

https://www.svegot.se/2021/03/29/snuskgubbar-och-deras-makt-kvall-med-svegot-132/

Massor av pluspoäng till hjälten Dallny för spelandet av Art Garfunkels fantastiska låt Bright Eyes i musikpausen i Kvinnofällan!
Senast redigerad av Offervilja 2021-03-31 kl. 15:29.
Citera
2021-03-31, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag tycker att Dan Eriksson ska sluta upp med att vara så där töntigt svensk och blygsam varje gång som han berättar om Det fria Sveriges alla framgångar. Föreningen som han är ordförande i är utan tvekan en av världens viktigaste och bästa. Dagens svenskar är helt sjuka i huvudet, men samtidigt finns det inget annat folk som har bättre ledare än vad vi har. I våra pinsamma grannländer Norge och Danmark finns det absolut inte några hjältemänniskor som Dan, Magnus och Björn.

Obehagligt, äckligt, viktigt och bra snack om snuskiga knullgubbar i den senaste avsnittet av Kväll med Svegot:

https://www.svegot.se/2021/03/29/snuskgubbar-och-deras-makt-kvall-med-svegot-132/

Massor av pluspoäng till hjälten Dallny för spelandet av Art Garfunkels fantastiska låt Bright Eyes i musikpausen i Kvinnofällan!
Ja, jag tycker det räcker med knullgubbar en dag i veckan i På gamla och nya stigar.
Citera
2021-03-31, 16:47
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Är hon den skånska tanten Eva-Marie kvar i något program, eller har hon också rensats ut?
Citera
2021-03-31, 17:26
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Är hon den skånska tanten Eva-Marie kvar i något program, eller har hon också rensats ut?
Den ruttna gamla kontrajihadisten Eva-Marie Olsson har rensats bort från poddarna. För att få uttala sig i det nya Radio Svegot krävs det att man är en judemedveten etnonationalist. Förnedringens tid för sådana som mig är över. Det fria Sverige - Europas mest radikala organisation! Pär-Ingrid Öberg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in