Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-23, 13:36
  #17953
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag har problem med Jalle.
Han har helt fått mig att sluta lyssna på Svegot.
Orkar inte höras hans stämma.
Tycker dessutom inte hans kunskapsnivå går att mäta sig med Dan, björn och Magnus.
Hade han åtminstonne haft vett nog att hålla sig i bakgrunden och bara flika i den nödvändigaste så hade de kanske varit mer förlåtande. Men han hörs ju nästan mest av alla
Och det han säger är ju ganska svamligt och hans humor har höga toppar och djupa dalar, varför delar dom, inte bara upp det så att Björn tar hälften av dagarna, och Hjalle hälften, för samma lön
Citera
2023-02-23, 14:11
  #17954
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Och det han säger är ju ganska svamligt och hans humor har höga toppar och djupa dalar, varför delar dom, inte bara upp det så att Björn tar hälften av dagarna, och Hjalle hälften, för samma lön

Samtalet känns mer levande med Jalle. Jalle utstrålar energi jämfört med Björn som är en tråkmåns, både att ha o göra med och lyssna på. Jag tror de har med Björn på ett hörn ibland för att vara snälla, men Björn är, och som jag även påpekat tidigare, den första som får kicken när man ska spara in på löner och resurser, trots att Björn varit med längre än Jalle.

Jag tycker folk ska sluta tycka synd om Björn. Björn vet vilka det är han har att göra med, och väljer uppenbarligen detta helt frivilligt. Han sa upp sig från sin trygga anställning i Borås(?) och åkte till Skojarnas Hus, bara för att få kicken efter några år. Kul! Björn har satt sig själv i skiten kan man säga.
Citera
2023-02-23, 19:09
  #17955
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Samtalet känns mer levande med Jalle. Jalle utstrålar energi jämfört med Björn som är en tråkmåns, både att ha o göra med och lyssna på. Jag tror de har med Björn på ett hörn ibland för att vara snälla, men Björn är, och som jag även påpekat tidigare, den första som får kicken när man ska spara in på löner och resurser, trots att Björn varit med längre än Jalle.

Jag tycker folk ska sluta tycka synd om Björn. Björn vet vilka det är han har att göra med, och väljer uppenbarligen detta helt frivilligt. Han sa upp sig från sin trygga anställning i Borås(?) och åkte till Skojarnas Hus, bara för att få kicken efter några år. Kul! Björn har satt sig själv i skiten kan man säga.
Fast det är nog inte permanent, det är över vintern som dom måste spara på den el Björns hjärna är ansluten till

Så hur försörjer sig Björn i detta nu? vet du det?
Citera
2023-02-23, 22:10
  #17956
Medlem
Offerviljas avatar
Susanna Trehörning på Säpo pratade självklart om Det fria Sverige. Makten är livrädd för vår fina förening och att fler och fler nationella börjar tänka precis som oss. Finska män med aggressionsproblem som står och skriker på stadens gator och torg är inte framtiden för svensk nationalism, utan framtiden är vad som Dan Eriksson och hans vänner håller på med i Älgarås.

https://www.youtube.com/watch?v=HEekUKJRGws&t=2080s

I dagens avsnitt fick vi också reda på att Jalle Horn inte alls verkar ha särskilt mycket galet hälsingeblod i sig. Han är tydligen mestadels en kalmarit från Småland.
Citera
2023-02-27, 13:34
  #17957
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Susanna Trehörning på Säpo pratade självklart om Det fria Sverige. Makten är livrädd för vår fina förening

Säpo skiter naturligtvis fullständigt i dom tjocka korvgubbarna i Älgarås. En för makten totalt harmlös förening. Möjligen skulle EBM kunna vara intresserade av föreningen och gubbarna.
Citera
2023-02-27, 19:59
  #17958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Susanna Trehörning på Säpo pratade självklart om Det fria Sverige. Makten är livrädd för vår fina förening och att fler och fler nationella börjar tänka precis som oss. Finska män med aggressionsproblem som står och skriker på stadens gator och torg är inte framtiden för svensk nationalism, utan framtiden är vad som Dan Eriksson och hans vänner håller på med i Älgarås.

https://www.youtube.com/watch?v=HEekUKJRGws&t=2080s

I dagens avsnitt fick vi också reda på att Jalle Horn inte alls verkar ha särskilt mycket galet hälsingeblod i sig. Han är tydligen mestadels en kalmarit från Småland.

Älgarås - vår framtid och vårt hopp!

Jag försökte sälja in det i den här tråden. Ingen respons.
(FB) Tänkbara destinationer för nationella som emigrerar pga mångkultur och wokeism

Vi vet att Magnus då och då försöker sälja in Älgarås till lyssnarna. Hur väl har han egentligen lyckats?
Citera
2023-02-28, 17:51
  #17959
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Älgarås - vår framtid och vårt hopp!

Jag försökte sälja in det i den här tråden. Ingen respons.
(FB) Tänkbara destinationer för nationella som emigrerar pga mångkultur och wokeism

Vi vet att Magnus då och då försöker sälja in Älgarås till lyssnarna. Hur väl har han egentligen lyckats?
Jag upplever att det just nu går väldigt bra för både Radio Svegot och Det fria Sverige.

Idag är det Olof Palmes dödsdag och därför pratade de i början av dagens program lite grann om det där svinet och om vem som kan ha mördat honom. Jag är varken särskilt insatt eller jätteintresserad av det där fallet, men eftersom Christer Pettersson enligt min pappa ska ha kommit fram och smekt mig på kinden i en mataffär i Sollentuna när jag var en liten bebis så väljer jag att ha honom som min Palme-mördare.

https://www.youtube.com/watch?v=RtOFVEFow1Q
Citera
2023-03-03, 14:07
  #17960
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jalle Horns mäktiga harkling, stör inte alls
Citera
2023-03-05, 10:13
  #17961
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jalle Horns mäktiga harkling, stör inte alls
Vad tyckte du om Jalle Horns skådespelarinsatser som Pundar-Bengt och Kalaspuffsfabrikören från Damaskus i det senaste avsnittet då?

Jag hoppas att de kör radioteater nästa fredag också, för det där var otroligt underhållande!

Dagens Svegot är så jävla bra just nu!
Citera
2023-03-05, 11:09
  #17962
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vad tyckte du om Jalle Horns skådespelarinsatser som Pundar-Bengt och Kalaspuffsfabrikören från Damaskus i det senaste avsnittet då?

Jag hoppas att de kör radioteater nästa fredag också, för det där var otroligt underhållande!

Dagens Svegot är så jävla bra just nu!
Det var väldigt roligt, märks att Jalle sitter på mycket egen erfarenhet

Kalaspuffar av samma sädesslag & förpackning borde inte kunna existera i Syrien
Citera
2023-03-10, 10:12
  #17963
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Hjalles nya giv är att uttala sig mest radikalt och onyanserat!


Just nu tycker jag Dan är roligast på humorfronten
Citera
2023-03-11, 08:25
  #17964
Medlem
"Man tänker att det [Säffle] ligger väldigt off!"

Jalle Horn, Älgarås.

"Det fanns någon pizzeria där [Säffle] för det var typ det som fanns."

Magnus Söderman, Älgarås
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback