2021-03-20, 08:42
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
En ny spännande superhemlig storsatsning annonserades ju. Avtäcks snart. Vad tror ni det kan vara? En staty av Dan? En fettsug till Magnus? En nationalistisk klimatkompass? En webcam på korvrullaren?

Skönt modus operandi han har Schnitzel-Dan. Ständigt dessa 'hemliga satsningar' som ska avslöjas senare.
Citera
2021-03-20, 10:57
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Björn Björkqvist delade med sig av en bild på instagram igår där Magnus sträcker sig mot skyn i studion. Buken hänger ut under tröjan till och med när han står med armarna uppsträckta. Magnus är brutalt klappfet och därför den siste i hela världen som ska komma med levnadsråd åt andra. Inom något fält. Visar man på så usel karaktär och konsekvenstänk när det gäller en så basal sak som mat så ska man vara tyst om mer komplicerade saker. Jag skulle faktiskt vilja gå så långt som att säga att ifall man misshandlar sin kropp på det kolossala vis som Magnus gjort så är man inte bättre än en bög eller transa. Det är lika naturvidrigt att svälla upp på det här viset i så pass ung ålder. Han har inte ens fyllt 45. Han har sett ut såhär i minst tio år. Och han super inte ens. Det handlar enbart om att han inte har förmåga att kontrollera vad han stoppar i munnen.
Ja, den där bilden var inte så smickrande...
Citera
2021-03-20, 11:07
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Hade DfS gjort något mer banbrytande, eller var det de här punkterna?

Så för att sammanfatta det hela:

DfS:s bedrifter under nådens år 2020 har varit:
-Ge medlemmarna ett klotterplank där de själva har får utannonsera 50 krogkvällar.
-Kastat medlemmarnas pengar på en onödig fasad.
-Kastat medlemmarnas pengar på ett faktiskt nödvändigt fläktsystem.
-Kastat medlemmarnas pengar på en grupp jurister som skrattar hela vägen till banken medan moskén (om det här är rätt) fick sitt bygglov för en månad sen: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/bygglov-for-moske-i-karlstad-godkanns-av-lansstyrelsen

Ändå har de jobbat "långt in på småtimmarna" för att få ihop sin verksamhetsberättelse, och Dan jobbar sju dagar i veckan Med vad??? Det är väl Björn och Magnus som skriver Nationalisten och Dan är med i podd tre timmar i veckan. Badar han i pengavalvet resten av tiden?

Det här med att de har "lyft huset till helt nya nivåer" efter fasadrenoveringen tarvar ytterligare förklaring. Vågar någon medlem ställa frågan under årsmötet tro?

"Heltidsanställde en ny person i början av året och en till i december" - är det Ludvig och Björn? Samtidigt fick ju en "sparken"... Så det är slut med korsfakturering från egna företag och istället anställning nu? Med semesterersättning, sjukersättning, sociala avgifter och pensionsförsäkring? Ja det tyder ju på att inkomsterna faktiskt ökar.

Björn lämnade ett "välbetalt jobb" och gick ner "lite, lite i lön" hos DFS. Jojo...
Senast redigerad av Suecote 2021-03-20 kl. 11:28.
Citera
2021-03-20, 11:20
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Det är väl Kväll med Svegot som fortfarande är flaggskeppet i Svegot. Sverige vaknar blev bättre när Björn tog över efter Daniel, eftersom det tvingar Björn att prata när det bara är två i studion. Björn är tillsammans med Frodi de enda som faktiskt tillför något intressant att lyssna på medan resten bara är utfyllning.

Fredagstinget går över huvudet på mig. Det är någon sorts kopia av Tankesmedjan i P3. Alla tre läser innantill från ett papper, men gör det sämre än Tankesmedjan, så det låter som någon av presentationerna från grundskolan där alla står pressade med ryggen mot tavlan och stirrar ner i ett papper, istället för att prata fritt och ledigt som i alla andra program. Varför sänka kvalitén på programmet när man uppenbarligen kan göra det bra? Till skillnad från Tankesmedjan, så kommer inga träffande analyser ur vardagen, istället berättar Magnus att vatten är blött och Björn och Dan håller med och sen "går de till doms" och dömer att vatten är blött. Efter det kommer Dan in och säger att himlen är blå. De andra två har inga invändningar. Sen är det dags för Björn att berätta att socker är sött och efter dom, så är programmet över.

Björn är den som även i Fredagstinget kan komma med något lite tänkvärt, men annars förstår jag inte syftet med programmet.

Det jag vill ha i nationell podväg, är framförallt nyheter, eftersom det är aktuella nyheter utifrån ett nationalistiskt perspektiv. Utöver det, så är det filosofi och ideologi och möjligen kultur. Allt har samlats ganska bra i Kväll med Svegot, tidigare Motgift och ännu tidigare Radio framåt. En bra avvägning. Frodi fyller ut mycket vad gäller kultur och ideologi i Veckans hädelser, ett program som hade varit mer intressant med Frodi och Björn istället för med Ludvig, eftersom de två är på en mer jämn nivå istället för Frodi som är kultiverad och beläst ska sitta och bolla med en värmländsk EPA-raggare som inte har där att göra. Veckans hädelser gör På gamla och nya stigar helt överflödigt. Programmen är för lika med skillnaden att Frodi gör ett bra jobb, medan Jalle mest sitter och yrar och försöker simulera intellektuell och belevad. Bara för att man lyssnar på opera och kan de mest kända namnen i grekisk mytologi, så blir man inte belevad. Henrik Jönsson håller på, på samma sätt, men försöker väva in någon mytologisk berättelse i ämnet som hans program handlar om. Jalle saknar dessutom helt förståelse för ideologi, så det blir en mer haltande version av Veckans hädelser.
Nyhetsrapportering finns det gott om överallt i övrig alternativmedia rapportering, så även i Svegot.

Fredagstinget är lite mer unikt och tillåter ett mer fritt och oavbrutet framförande av ett oftast intressant ämnesval. Istället för den vanliga banala nyhetsrapporteringen som i alla andra nationella poddar.

Jag håller dock med i att Björn passar bättre med Frodi. Men det är inte för att jag tycker Ludvig är dålig, han har ett soft sätt. Björn är dock både mer generellt beläst och naturligt verbal, vilket såklart är passande i ett poddformat som detta. Sen är han ganska rolig dessutom. Inte alla förunnat att ha den talangen faktiskt.

Förresten, har inte ni i Nordisk Styrka en podd. Med tanke på hur du sitter dagarna i ända och "beundrar" andra poddar så förutsätter att du/ni har en väldigt regelbunden och bättre upphöjd nyhetsrapportering där? Var inte bly och länka
Citera
2021-03-20, 12:01
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jag kan inte annat än hålla med. Jag minns inte om det var Skillnad som tyckte att det var ett ad hominem-angrepp, men som du säger, så är det här en karaktärssak. Att säga att en musiker är dålig för att han är smällfet är ett ad hominem-angrepp, men att angripa en sorts "livsstilscoach" som Magnus faktiskt är, för att han är extremt ohälsosam kan inte ses som ad hominem.
Jo, det vara jag. Fast det var naturligtvis inte tramset om att MS skulle vara en "livsstilscoach" som jag syftade på. Däremot att man logiskt inte kan angripa någons åsikter bara för vad det står på vågen.

Rent generellt så ser det naturligtvis inte bra ut att kritisera andra för vad man själv inte gör. Företrädare för en organisation bör såklart föregå med gott exempel. Men att som i detta fall bemöta allt någon säger med att de är ett "fetto" är ju rena rama dagisnivån. Tvivlar f.ö starkt på att någon av dessa troll skulle klara sig mer än ett par minuter en seriös diskussion/debatt med Söderman.
Citera
2021-03-20, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Nyhetsrapportering finns det gott om överallt i övrig alternativmedia rapportering, så även i Svegot.

Fredagstinget är lite mer unikt och tillåter ett mer fritt och oavbrutet framförande av ett oftast intressant ämnesval. Istället för den vanliga banala nyhetsrapporteringen som i alla andra nationella poddar.

Jag håller dock med i att Björn passar bättre med Frodi. Men det är inte för att jag tycker Ludvig är dålig, han har ett soft sätt. Björn är dock både mer generellt beläst och naturligt verbal, vilket såklart är passande i ett poddformat som detta. Sen är han ganska rolig dessutom. Inte alla förunnat att ha den talangen faktiskt.

Förresten, har inte ni i Nordisk Styrka en podd. Med tanke på hur du sitter dagarna i ända och "beundrar" andra poddar så förutsätter att du/ni har en väldigt regelbunden och bättre upphöjd nyhetsrapportering där? Var inte bly och länka
Mängden nyheter är ju begränsad, så därför gör ett nyhetsprogram bäst i att komma ut dagligen. Nu är inte Tim Pool nationell, utan mer vänsterlibertarian och utöver det ganska fokuserad på amerikanska nyheter, men han sänder flera timmar varje dag utspritt över dagen och sammanställer allt i två program. I det ena är han ensam och diskuterar nyheter och i det andra tillsammans med sin "crew" och ofta en intressant gäst. Där hämtar jag in det mesta av mina nyheter dagligen. Eftersom programmet görs i omgångar, så kommer nya nyhetsuppdateringar upp med ganska kort varsel. Det som var aktuellt 11:00 kan vara nattståndet redan vid 15:00 och därför får man en bra genomgång av allt som händer över dagen. För det är de tre personer och har lyckats bli en av världens största poddar. I teorin visar det vad Svegot skulle kunna åstadkomma. Tim är dessutom 5-10 år yngre än Svegot-gänget och har åkt skateboard mest hela livet medan Svegot-gänget har suttit och läst Nietzsche och Hamsun, så man tycker ju att de borde kunna prestera långt mycket bättre än Tim.

De svenska poddarna kommer ut långt mycket mer sällan och därför faller det mer på dem att efteranalysera och sammanställa vad som har hänt och följa hela utvecklingen. Ibland lyckas de och ibland lyckas de inte. Även om Svegot är ett större projekt med mer pengar, betalda medarbetare, har studio, ett hus, en ljudteckniker, så är det intressanta programmet fortfarande Kväll med Svegot och det sänds bara en gång i veckan och konkurrerar således med program som Motströms och Radio bubbla i rapporteringen. Båda de gör ett långt mycket bättre jobb med att analysera nyheter och på ett strukturerat sätt gå igenom detaljer, medan Kväll med Svegot mer fungerar som en nyhetsrapportering blandat med Magnus som börjar skrika och referera till pojkböcker och tramsfakta. Jag kan inte ens föreställa mig Martin Eriksson eller Jonas DeGeer sätta igång mer "mer eller mindre intressant fakta" á la Söderman.

Det som i mina ögon gör Fredagstinget är framförallt att de sitter och läser något sorts manifest innantill. Det är som att lyssna på Dan Hörnings pod om seriemördare; en medelålders gubbe som sitter och läser från ett papper totalt utan inlevelse. En andra sak som sänker Fredagstinget är att de aldrig tar upp något kontroversiellt, utan för nationella helt uppenbara saker som ingen skulle ifrågasätta och sen håller de andra två med innan ö-rådet fortsätter.

Just nu arbetar vi i Nordisk styrka på att försöka rekrytera CPoscar innan vi återupptar poddandet och har satt ihop en swish-insamling för att muta loss honom från NMR. Han har en väldigt stark karaktär, så vår chefsanalytiker tror att vi kommer behöva skramla i åtminstone ett halvår till.
Citat:
Jo, det vara jag. Fast det var naturligtvis inte tramset om att MS skulle vara en "livsstilscoach" som jag syftade på. Däremot att man logiskt inte kan angripa någons åsikter bara för vad det står på vågen.

Rent generellt så ser det naturligtvis inte bra ut att kritisera andra för vad man själv inte gör. Företrädare för en organisation bör såklart föregå med gott exempel. Men att som i detta fall bemöta allt någon säger med att de är ett "fetto" är ju rena rama dagisnivån. Tvivlar f.ö starkt på att någon av dessa troll skulle klara sig mer än ett par minuter en seriös diskussion/debatt med Söderman.
Jag kan hålla med om att jag ibland kan tramsa mig lite och uttrycka mig barnsligt och där har du rätt i att man bör hålla en hög nivå även när man kritiserar någon för sin kroppshydda. Meningen från min sida är i alla fall att det är fullt legitimt att kritisera Magnus för att han är ohälsosam när han samtidigt ska vara någon sort förebild för människor och mästrar en hel del, medan han inte kan ett dyft själv och är i sämre form än de flesta jag någonsin träffat.

Man bör sitta ner och vara tyst tills dess man själv är bättre än åtminstone hälften av församlingen.
Citera
2021-03-20, 16:56
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Mängden nyheter är ju begränsad, så därför gör ett nyhetsprogram bäst i att komma ut dagligen. Nu är inte Tim Pool nationell, utan mer vänsterlibertarian och utöver det ganska fokuserad på amerikanska nyheter, men han sänder flera timmar varje dag utspritt över dagen och sammanställer allt i två program. I det ena är han ensam och diskuterar nyheter och i det andra tillsammans med sin "crew" och ofta en intressant gäst. Där hämtar jag in det mesta av mina nyheter dagligen. Eftersom programmet görs i omgångar, så kommer nya nyhetsuppdateringar upp med ganska kort varsel. Det som var aktuellt 11:00 kan vara nattståndet redan vid 15:00 och därför får man en bra genomgång av allt som händer över dagen. För det är de tre personer och har lyckats bli en av världens största poddar. I teorin visar det vad Svegot skulle kunna åstadkomma. Tim är dessutom 5-10 år yngre än Svegot-gänget och har åkt skateboard mest hela livet medan Svegot-gänget har suttit och läst Nietzsche och Hamsun, så man tycker ju att de borde kunna prestera långt mycket bättre än Tim.

De svenska poddarna kommer ut långt mycket mer sällan och därför faller det mer på dem att efteranalysera och sammanställa vad som har hänt och följa hela utvecklingen. Ibland lyckas de och ibland lyckas de inte. Även om Svegot är ett större projekt med mer pengar, betalda medarbetare, har studio, ett hus, en ljudteckniker, så är det intressanta programmet fortfarande Kväll med Svegot och det sänds bara en gång i veckan och konkurrerar således med program som Motströms och Radio bubbla i rapporteringen. Båda de gör ett långt mycket bättre jobb med att analysera nyheter och på ett strukturerat sätt gå igenom detaljer, medan Kväll med Svegot mer fungerar som en nyhetsrapportering blandat med Magnus som börjar skrika och referera till pojkböcker och tramsfakta. Jag kan inte ens föreställa mig Martin Eriksson eller Jonas DeGeer sätta igång mer "mer eller mindre intressant fakta" á la Söderman.

Det som i mina ögon gör Fredagstinget är framförallt att de sitter och läser något sorts manifest innantill. Det är som att lyssna på Dan Hörnings pod om seriemördare; en medelålders gubbe som sitter och läser från ett papper totalt utan inlevelse. En andra sak som sänker Fredagstinget är att de aldrig tar upp något kontroversiellt, utan för nationella helt uppenbara saker som ingen skulle ifrågasätta och sen håller de andra två med innan ö-rådet fortsätter.

Just nu arbetar vi i Nordisk styrka på att försöka rekrytera CPoscar innan vi återupptar poddandet och har satt ihop en swish-insamling för att muta loss honom från NMR. Han har en väldigt stark karaktär, så vår chefsanalytiker tror att vi kommer behöva skramla i åtminstone ett halvår till.

Jag kan hålla med om att jag ibland kan tramsa mig lite och uttrycka mig barnsligt och där har du rätt i att man bör hålla en hög nivå även när man kritiserar någon för sin kroppshydda. Meningen från min sida är i alla fall att det är fullt legitimt att kritisera Magnus för att han är ohälsosam när han samtidigt ska vara någon sort förebild för människor och mästrar en hel del, medan han inte kan ett dyft själv och är i sämre form än de flesta jag någonsin träffat.

Man bör sitta ner och vara tyst tills dess man själv är bättre än åtminstone hälften av församlingen.
Kanske det. Svegot har dock ett morgonprogram som ibland tar upp lite nyheter. Mycket nyheter som kommer ut är inte speciellt intressanta så varför sitta och idissla det?

Personligen tycker jag heller inte nationella bör lägga för mycket vikt och fokus på daglig nyhetsrapportering och etablissemangsnarrativ som vid att sätta sin egen agenda och skapa egna nyheter. Nationalism handlar om att vara aktörer istället för passiffiserade nyhetsknarkande åskådare. Det är därför det är bra med andra typer av poddar, som t.ex Fredagstinget, än bara rapporter om dagsaktuella händelser ofta av mindre vikt.

Om något är uppenbart eller inte beror väl mycket på vem lyssnaren är. Det finns trots allt många som inte varit nationella så värst länge och kan ha nytta av höra lite mer tänkvärda nationalistiska resonemang och argument. Man vet heller inte som lyssnare vad som skall diskuteras vilket gör det mer intressant på förhand. Men som jag sagt tidigare skulle det bli än mer intressant med andra inhoppare. Som exempelvis den sympatiske Klaus Bernpaintner, eller varför inte Frodi eller egentligen i princip vem som helst.

Magnus intressanta fakta är dock en avslappnad rolig grej som kan vara lite underhållande. Inget fel i det.

NSoscar är nog lite för vettig för det. Men ni kan ju alltid försöka.

Ja du tramsar och småseriöst kritiserar med ett ganska stort skarvande med sanningen. Att MS skulle utgett sig för att vara någon slags livsstilscoach är ett typiskt sådant trams. Skulle han dock göra det är jag den förste att kritisera det. Som det är nu är det bara en höna av en fjäder som det mesta av all "kritik" i denna tråd.
Citera
2021-03-20, 17:51
Bannlyst
Citat:
Kanske det. Svegot har dock ett morgonprogram som ibland tar upp lite nyheter. Mycket nyheter som kommer ut är inte speciellt intressanta så varför sitta och idissla det?

Personligen tycker jag heller inte nationella bör lägga för mycket vikt och fokus på daglig nyhetsrapportering och etablissemangsnarrativ som vid att sätta sin egen agenda och skapa egna nyheter. Nationalism handlar om att vara aktörer istället för passiffiserade nyhetsknarkande åskådare. Det är därför det är bra med andra typer av poddar, som t.ex Fredagstinget, än bara rapporter om dagsaktuella händelser ofta av mindre vikt.

Om något är uppenbart eller inte beror väl mycket på vem lyssnaren är. Det finns trots allt många som inte varit nationella så värst länge och kan ha nytta av höra lite mer tänkvärda nationalistiska resonemang och argument. Man vet heller inte som lyssnare vad som skall diskuteras vilket gör det mer intressant på förhand. Men som jag sagt tidigare skulle det bli än mer intressant med andra inhoppare. Som exempelvis den sympatiske Klaus Bernpaintner, eller varför inte Frodi eller egentligen i princip vem som helst.

Magnus intressanta fakta är dock en avslappnad rolig grej som kan vara lite underhållande. Inget fel i det.

NSoscar är nog lite för vettig för det. Men ni kan ju alltid försöka.

Ja du tramsar och småseriöst kritiserar med ett ganska stort skarvande med sanningen. Att MS skulle utgett sig för att vara någon slags livsstilscoach är ett typiskt sådant trams. Skulle han dock göra det är jag den förste att kritisera det. Som det är nu är det bara en höna av en fjäder som det mesta av all "kritik" i denna tråd.
Nyheter är det som händer i världen. Får man inte veta vad som händer i världen, så vet man heller inte hur man ska förhålla sig till detta. Nationella bör absolut rapportera nyheter och när man har någon sorts redaktion med tre, fyra pers som lyfter en heltidslön, så kan man förvänta sig att de sitter och gräver i nyheterna, tar reda på mer fakta, själva intervjuar personer, letar referenser, begär ut dokument. Istället gör man... Ja, vad gör man? "Skriver artiklar i Nationalisten" som är det mest intetsägande man händelsevis skulle kunna säga. Det vore väldigt intressant att veta om det finns någon tidsrapportering på redaktionen där gubbarna stämplar in och ut. Jag har mina misstankar.

Med att "skapa egna nyheter" förstår jag inte vad du menar. Hela tanken med Svenskarnas hus, eller åtminstone vad jag tror många väntade sig, var att ha en redaktion som kunde sitta dygnet runt och finslipa strategier och utveckla en rörelse. Det bidde ingen vante, det bidde Two and a half men som springer runt och använder ett tomt hus som någon sorts fritidsgård. Istället för att sätta upp whiteboards och konferensrum, så ritar man runor på väggarna. Förhoppningen hos många var nog att man skulle driva "kampen" som ett företag. Istället blev det en lekstuga med någon diffus vision och ett shopping-konto att disponera fritt.

Självklart finns det en poäng i att göra temaprogram. Som jag skrev i tråden om Vita pillret, så blev jag väldigt positivt överraskad av Kulturarbetarnas programserie om Mein Kampf. Välgjort och intressant att gå igenom kapitel för kapitel och utveckla resonemangen. Det är något man borde arbeta mer med. Svegot älskar att slänga skit på Aron Flam, men hans serie En svensk tiger var väldigt givande. Jag hörde mer matnyttigt där om Kjellén och Carl Schmidt än under sju(?) samlade år av Svegot/Motgift/Radio framåt. Flam går igenom politiker och tänkare som inspirerades av olika filosofer och ideologer. Han går igenom deras böcker, hur allt hänger ihop och väkdigt strukturerat. Även om det är gjort ur ett mainstream-perspektiv, så var det väldigt grundligt och välgjort. Det enda jag hör från framförallt Magnus och Björn är att Kjellén, det var en hyvens gubbe som var väldigt ideologisk och grundade många bra idéer. Totalt intetsägande snömos. Varför behöver jag gå till en judisk stå-upp-komiker från Södermalm i Stockholm för att lära mig om nationalistiska ideologer, medan nationella företrädare bara name droppar olika nationalistiska ideologer?

Vad ska syftet vara med en massa inhoppare till höger och vänster då? Det är mer aktuellt och intressant att lyssna på diskussioner om aktuella nyheter, än ett jävla kafferep med olika nationella personligheter.

Att Magnus åtminstone ger sken av att vara en "livsstilscoach" (med citationstecken) är knappast trams. Visst, så vitt jag vet, så har han inte ett mittuppslag i Nationalisten där han ger råd om hur du ger din kvinna orgasm i tre enkla steg, däremot sitter han dagligen och förklarar för lyssnarna hur de ska leva sina liv och vilka beslut de ska fatta. Han sitter och läser någon gammal bok om nazism och hittar "männerbund" och plötligt, så ska han förklara vikten av männerbund för alla som vill höra. Alla ska ha ett männerbund där man gör männerbund-saker. Alla ska göra det ena med det fjärde i sina liv för att bli goda medborgare i det fria Sverige. Det är att vara en livsstilscoach och när man väger 200kg, aldrig hsr satt sin fot på ett gym, saknar all form av utbildbing och aldrig har haft ett seriöst jobb, så kanske man ska vara lite återhållsam med att förklara för människor hur de ska leva sina liv.
Citera
2021-03-20, 18:04
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:

Menar du på riktigt att Magnus Söderman skulle kunna ställa upp på en seriös, intellektuell diskussion/debatt från första början? Söderman är så urusel på att debattera, därför han sällan går i polemik med andra människor utan att säga att personen ska "ha stryk", eller "det är så dumt att det inte går att bemöta". Bara se hur han för sig på Twitter mot personer som säger emot något han sagt. Han döljer sin svaga debattförmåga genom ett påklistrat argt-beteende där han skäller och gormar över allting så man förhoppningsvis ska gå vidare till nästa ämne. Söderman i en debatt är som en elefant i en porslinsbutik.

Ni minns väl den där Mariestadsjournalisten (tror det var Mariestad) som kom på besök till Svenskarnas Hus när enbart Söderman var där. Så självklart fick han ta på sig ansvaret att ställa upp på intervjun. Det tog inte många minuter innan Söderman slängde ut journalisten ur huset, med ursäkten att man ska inte få ställa vilka frågor som helst i Svenskarnas Hus. I verkligheten var det så att Söderman fick en tuff fråga som han inte kunde svara på ett vettigt sätt och därför slängde ut journalisten. Dan Eriksson hade gladeligen tagit sig an en sådan utmaning och satt journalisten på plats.
Senast redigerad av -Hengpung- 2021-03-20 kl. 18:19.
Citera
2021-03-20, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Ändå har de jobbat "långt in på småtimmarna" för att få ihop sin verksamhetsberättelse, och Dan jobbar sju dagar i veckan Med vad??? Det är väl Björn och Magnus som skriver Nationalisten och Dan är med i podd tre timmar i veckan. Badar han i pengavalvet resten av tiden?

Det här med att de har "lyft huset till helt nya nivåer" efter fasadrenoveringen tarvar ytterligare förklaring. Vågar någon medlem ställa frågan under årsmötet tro?

"Heltidsanställde en ny person i början av året och en till i december" - är det Ludvig och Björn? Samtidigt fick ju en "sparken"... Så det är slut med korsfakturering från egna företag och istället anställning nu? Med semesterersättning, sjukersättning, sociala avgifter och pensionsförsäkring? Ja det tyder ju på att inkomsterna faktiskt ökar.

Björn lämnade ett "välbetalt jobb" och gick ner "lite, lite i lön" hos DFS. Jojo...
Ja, hur de får det till att det är en bedrift att anställa en till person för andras pengar förstår jag inte. Allt de skryter med är ju vad de köpt för andras pengar. Det är som om någon skulle ge mig fem miljoner och jag skulle dunka mig själv i ryggen för att ha köpt en ny Tesla och ett shysst hus. När man skryter om vad man har köpt brukar ju förutsättningen vara att man har tjänat ihop pengarna som man köpt sakerna för. Hade de anställt en ny medarbetare genom intäkterna från syltförsäljningen i butiken, så hade jag gett dem en eloge. Nu har de anställt en kompis för pengar de har fått gratis. Jag gissar att man inte utannonserade tjänsten och följde upp med arbetsintervjuer med de sökande.

Skulle medlemmar våga ställa frågor? Medlemmar vågar sig ju knappt in hit anonymt för att diskutera saken.
Citera
2021-03-23, 08:13
Bannlyst
Så, nu har Magnus fått slut på fantastiska fakta?

Magnus nämner även för oss lyssnare att det här är Kväll med Svegot som är det lite mer avslappnade programmet. Till skillnad från de seriösa programmen som fyller upp resten av veckan då?

Jag får bara mer och mer vibbar från PTV som Peter Griffin i Family guy startade som en alternativkanal när FCC började censurera vanlig TV.

https://youtu.be/KwDPTThyfYc
Citera
2021-03-27, 15:08
Bannlyst
Så, då var det dags för veckans recension av Fredagstinget.

För första gången på länge, tycker jag Dan tillförde något intressant. För en gångs skull är det inte bara någon obskyr lokalpolitik i Tyskland och huruvida dålig den är, eller något snömos om hur bra DfS är och hur man på bästa sätt donerar pengar, utan tvärtom något så faktiskt relevant som Försäkringskassan och skattepolitik, så heads up till Dan för det. Äras den som äras bör.

Sedan kommer vi till den mycket intressanta diskussionen som Magnus hade om fenomenet livsstilscoacher. Det kom nästan skrämmande lägligt med tanke på de "anklagelser" jag riktade emot honom för några dagar sen, även om Skillnad inte håller med om det. "Det kan hända att jag kommer med råd till och från" säger vår käre skribent. Och ja, det gör du!

Om vi bortser från de här Alex Jonesiska primalvrålen när Magnus ska "dra blankt", "bli galen" eller får lust att slå någon på käften, så kommer vi till de intressanta punkterna, som var så intressanta att jag fick lyssna igen och ta anteckningar.

"Hur har jag klarat mig?" öppnar vår käre Söderman med. Min motfråga är: har du klarat dig? Vad jag kan minnas, så har Magnus alltid jobbat på nazistanknutna flyttfirmor som alla andra ledande nationella verkar ha gjort. De lite händigare har drivit egna företag, eller jobbat som snickare eller andra typer av hantverk. De mindre habila har jobbat med flytt. Dan har stuckit ut med sina internetbedrägerier. De med mer våldspotential har jobbat med inkasso. Det är väl så Magnus har "klarat" sig. Vad hände när det sket sig med SMR? Som han själv har sagt så åkte han upp till Dalarna och söp ner sig. Är det så man hanterar en kris i livet? Sen ringde Dan och sa att han hade ett podprojekt som han ville ha med Magnus på. Så samariterna på flyttfirman släppte taget och samariterna på podfirman tog vid. Däremellan var Magnus oförmögen att ta hand om sig själv.

"Hur har jag klarat av att starta alla dessa framgångsrika projekt!?". Min motfråga är: vilka projekt? Radio framåt, Motgift, Oopih, Svegot, DfS... Det är Dans projekt som Dan har deligerat ut uppgifter på. Dan har lärt Magnus hur man sätter på inspelningsutrustningen. Vilka projekt var det innan dess som Magnus lade grunden för? Han har hållit tal själv, och visst är inte det fy och skam, men det är knappast ett "framgångsrikt projekt". Det hade varit lite kul om Magnus hade gjort som Dan förra veckan och räknat upp alla projekt.

"Dessa dumheter om att 'kalldusch' och 'isvaksbad' skulle göra dig hård". Too soon? Jag har något vagt minne av en medarbetare som ständigt tjatade om dessa kallduschar och isvaksbad. Varje år brukade han bada isvak ett visst datum, för att det stärkte allt och var bra för- och emot det mesta. Vad hände med den grabben? Vad var det han hette? Conny? Cody?... Det kommer säkert till mig när jag minst anar det.

Magnus går inte upp "helvetes tidigt heller". Nähe, är det något nytt då? För jag vill dra mig till minnes att han för ett par år sen satt och skrockade om att förmiddagen minsann börjar kl 6 på morgonen och att endast lata oduglingar går upp efter 5. Men som Magnus brukar säga efter att ha bytt åsikt femtioelva gånger, så är det bara enfaldiga idioter som aldrig byter åsikt, så vi får väl acceptera det, då. Det vore ju kul om han kunde fylla i att han ändrat sig i alla fall.

Han stör sig även på människor som tränar "si eller så". Här ska jag ärligt säga att jag inte kan dra mig till minnes att Magnus har gett direkta råd om specifika träningsmetoder, men det kan ju bero på att han aldrig satt sin fot på ett gym. Eller en fotbollsplan. Eller en bandyplan. Eller en bowlinghall. Eller ett löpspår. Eller en spinningcykel. Däremot, så har man plockat in The golden shower för att säga till människor hur de ska träna till och från.

Många av dessa tips kommer dessutom ursprungligen från "gamla greker". Är det något som alla våra förståsigpåare inom "rörelsen" citerar in absurdum, så är det gamla greker. Framförallt vår gyllene golvmopp, vars narcissistiska vanföreställningar verkar ha fått honom att tro att han lever i någon blandning av Sagan om ringen och Iliaden.

Efter själva pratan, så kommer diskussionen igång, och här säger Söderman ytterligare en intressant sak. "Vi är en växande opposition där alla villväldigt väl och när de inte lyckas i den verkliga världe, så lägger de om kursen, byter sig hemsida och inriktar sig på nationella". Även här tycker jag man kan skönja en gyllengul golvmopp i skuggorna. En lite halvmuppig youtuber i mängden som råkade säga något kontroversiellt. Alla nationella fick en gemensam orgasm i kalsongerna. Vi måste lyfta upp den här halvguden till skyn och att spä på hans narcissim! Nu sitter Marcus med en hemsida som säljer kinesiska proteinpulver och kaffebönor riktat till nationella. Byt ut Eldorado-loggan mot Varulvsbryggd, tredubbla priset och sälj! En fnittrande Dulny eller en Svenskarnas hus-butik uppmanar alla nationella att köpa de här fantastiska produkterna! Ni måste ha dem! Om ni köper den här blandningen av strösocker och koffein, så kommer ni också få anabolamuskler!

Det här var veckans betraktelser. brunoDjungel, over and out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in