2020-12-17, 13:36
Medlem
Det är bra att Conrad blickar tillbaka och ser hur mycket bättre hans liv var när han poddade med Ingrid. Hur mycket bättre programmen var när de inte sände live utan redigerade materialet innan. Hur många fler intressanta gäster de kunde ha när han inte hade samröre med domänbedragare eller personer som hoppade av skolan i åttan.

Dan och Magnus har nämligen ett mycket begränsat kontaktnätverk, och med Conrads avhopp så kommer det bli ännu mindre. Conrad däremot har varit rätt bra på nätverkandet, men tyvärr har han inte så bra omdöme. När han började nätverka med ledande figurer inom NMR så tappade han kontakten med väldigt många. Och när han blev en del av domänbedragarens verksamhet så försvann kontakten med NMR också.

Dan och Magnus har nämligen ingen som helst kontakt med NMR eftersom de är så otroligt illa ansedda där.

Kan tänka mig att Marcus Follin också tröttnar, bland annat på att lögnerna om att han skulle sitta i styrelsen (vilket han inte gör). Styrelsen är utformad på ett sådant sätt att föreningen kontrolleras av Dan och Magnus.

Jag spår att föreningen kommer tappa många medlemmar samtidigt som kostnadsmassan fortsätter att öka, i takt med det kommer föreningen mer och mer övergå till en säljsekt. Första steget blir att skicka ut en massa spam i form av tiggar-mail till den stora databas av e-postadresser som man ändå har. Därefter kanske det blir telemarketing till alla gamla avhoppade medlemmar eller kunder man har haft.
Citera
2020-12-17, 13:58
Medlem
Suecotes avatar
Vi får kanske starta en ny tråd om fenomenet Conrad. Men att han nu ska stå på egna ben och driva egen podd... jag undrar. Daniel passar nog bättre som sidekick än huvudperson. Han har inte mycket kunskap, inte många egna insikter som han själv tänkt fram, han kan bara upprepa vad andra sagt till honom. Anden är nog villig men köttet är svagt. Och han måste ju försörja sig på något. Bidrag är ju bajs.

Nu finns det ju Sverigevänliga medier i varje buske - många för pengarnas skull, ja - men något jag saknar är en uppföljare till Granskning Sverige/Megafonerna. Nu drevs ju GS av anonyma i början, tills Fabian Fjälling outades. Daniel är ju redan "ute". Skulle han våga plocka upp den handduken?

inte ens Ingrid och Maria, som inte försitter ett tillfälle att skryta om att de är riktiga journalister, ringer längre upp myndigheter och makthavare och ställer frågor. OK att det är svårt att komma igenom deras pressekreterare och kommunikatörer, men även ett nonsenssvar från sådana individer drar ner brallorna på etabilissemanget.

Samnytt tycker jag gör bra egna gräv. Många andra rider bara på andras nyheter. och sitter och lägger ut sina egna tankar och filosofier i oändlighet. Framtiden tror jag fortfarande ligger i att flera aktörer enas under ett paraply, istället för att alla ska vara med och slåss om kakan. Sverigevänner kan inte försörja hur många glada amatörer som helst.
Citera
2020-12-17, 15:07
Medlem
Det är nog bra för Daniel Frändelöv att han hoppar av radio Svegot.

Tre tjocka gubbar som lufsar runt i Samhalls dagliga verksamhet i Älgarås och leker kontor på dagarna, försörjda av 1000 medlemmar. Nej, det måste finnas roligare och vettigare saker i livet för "Conrad" än detta.
Citera
2020-12-17, 15:24
Bannlyst
Som någon sa, så gjorde Daniel ett riktigt bra jobb i Ingrid och Conrad. Framförallt att de var helt oberoende av andra organisationer gjorde det hela enormt bra när det gällde att komma över intressanta intervjuobjekt. Man blandade hejvilt Klaus Bernpaintner med Jonas DeGeer med Martin Eriksson, Fabian Fjälling, Dulny, DfS-gubbarna, Friberg, osv osv. Man fick väldigt många olika perspektiv och utläggningar i en och samma pod. De tillhörde dessutom en lite mer lättsinnig genre, till skillnad från Svegot som är en mer initierad, nationalistisk pod. Daniel passade inte in där, utan blev mest en springpojke.
Citera
2020-12-17, 15:38
Medlem
okok1s avatar
Conrad har en sjukligt bra radioröst. Han är rolig och intressant att lyssna på. Han är en bra intervjuare också.

Detta är nog en stor förlust för svegotologerna. Nu kan det bara gå utför. Om jag ska vara ärligt så ser jag inte hur en enda Ingrid och Conrad lyssnare kan vara kvar i DFS/Svegot nu.

Jag längtar tills jag kan lyssna på Conrad igen. Jag stod ut med Svegot i någon månad, sedan lades allt bakom en betalvägg. Och ibland när man kikade in där vara det andra miffon som talade när jag ville höra Conrad tala. Det är Conrad som är poddstjärnan.
Senast redigerad av okok1 2020-12-17 kl. 15:43.
Citera
2020-12-19, 06:52
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Jag längtar tills jag kan lyssna på Conrad igen. Jag stod ut med Svegot i någon månad, sedan lades allt bakom en betalvägg. Och ibland när man kikade in där vara det andra miffon som talade när jag ville höra Conrad tala. Det är Conrad som är poddstjärnan.
Gick/går alldeles utmärkt att lyssna på hela programmet på Spreaker.
Citera
2020-12-19, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JonasX
Gick/går alldeles utmärkt att lyssna på hela programmet på Spreaker.
Måndagsprogrammen ligger uppe för allmänheten, men allt annat är igenbommat.
Citera
2020-12-19, 10:30
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasX
Etnonationalism och nationalism är samma sak. "Kulturnationalism" är inte nationalism.
På sätt och vis ja, men inte fullt ut.

Nationalism i en ursprunglig kontext behöver egentligen inte kategoriseras utan inbegriper allt som uppgör en nation, som kultur, ras, stat geografi etc. Etnonationalism ser jag mer som en reaktion på stats och kulturnationalismens relativiserande av etnicitet/ras.

Har f.ö hört Magnus Söderman vid något tillfälle kalla sig själv just för rasnationalist. Vilket enligt mig bara är ett löjligt sätt att "dekonstruera" nationalism för att visa sig rasligt medveten. Eftersom man som traditionell nationalist svårligen kan undvika vara rasligt medveten behövs inte sådana definitioner.
Senast redigerad av skillnad 2020-12-19 kl. 11:01.
Citera
2020-12-20, 11:24
Medlem
Besticks avatar
Här är man borta nån vecka och vad har hänt?

Vad händer med Conrad? Lämnar han DFS eller bara det dagliga poddandet? Nytt projekt på G? Är han oense med Dan och Magnus?
Citera
2020-12-20, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Här är man borta nån vecka och vad har hänt?

Vad händer med Conrad? Lämnar han DFS eller bara det dagliga poddandet? Nytt projekt på G? Är han oense med Dan och Magnus?
Vi är många som undrar. Kanske går det att donera någon summa för att få ta del av uppgifterna.
Citera
2020-12-20, 15:26
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Vi är många som undrar. Kanske går det att donera någon summa för att få ta del av uppgifterna.

Jag vet vad du kan göra. Ta kontakt med Frändelöv och fråga honom.. Vilka är vi förresten? Du och dina 10 personligheter?
Citera
2020-12-20, 15:49
Medlem
MrRainess avatar
Tänkte att jag får bidra med något i tråden istället för att passivt följa den. Conrads flickvän, 40 årig morsa. https://www.facebook.com/lina.i.olsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in