2020-03-23, 15:20
Medlem
Offerviljas avatar
Ikväll ska Dan Eriksson sända Stabsläge tillsammans med den gamla fina Björn Björkqvist:
Citat:
Ikväll kör jag Stabsläge med @BjornBjorkqvist - det vill man rimligtvis inte missa. Direktsändning mellan 20 och 21 på svegot.se
https://twitter.com/erikssondan/status/1242082391239397376

Kul med Björn!
Citera
2020-03-23, 19:30
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Det hade suttit bra med ett förtydligande från Dan om alla oss som bör "Dra åt helvete" för att vi är skeptiska mot media och systemet angående detta virus som breder ut sig över världen. För att Dan känner till en kompis-kompis-fader eller vem det nu var som tydligen dött i corona, men som vi inte har något som helst vetande om i övrigt, sjukdomshistorik m.m. så bör vi alltså dra åt helvete om vi är kritiska?

Dan resonerar precis som vilket jävla känslomässigt mähä som helst, och som någon annan skrev så hade han agerat precis likadant vid 9/11, eller om han levde på den tiden, förintelsen, eftersom det var ju så många vittnen och dom kan man inte betvivla. Dan sprider också panik omkring sig, är fly förbannad på Twitter på alla som går ut o går, delar ut sitt visitkort till pensionärer i Ica-butiken och skriker på dom att gå hem och han kan handla åt dom istället. Vad fan är detta?

Och den där smällfete lastbilschaffisen som tror han är Leif GW Persson och någon slags intellektuell tänkare i sitt språkbruk att döma - som i ärlighetens namn är rätt så mediokert mestadels och hans arbetarbakgrund lyser mer än ofta igenom den där falska fasaden - håller egentligen bara med Dan och verkar ej intresserad eller av egen förmåga kapabel att lyfta fram nya perspektiv. Söderman har nämligen 'nationalism & traditionalism' som han så vackert beskriver som grund för allt han gör och tänker. Det är väl bra men ännu viktigare hade kanske varit att ha sanningen som grund var den än må leda.

Jag har träffat många sanningssökare som är med i DFS och som har väldigt svårt att lita på media i vad dom än skriver, inklusive corona. Så ett förtydligande tack. Alla vi som är skeptiska, ska vi säga upp våra medlemskap i DFS och prenumerationer på Svegot omgående eftersom vi bör ju ändå bara dra åt helvete?
Senast redigerad av ForbrytarenAnnie 2020-03-23 kl. 19:32.
Citera
2020-03-24, 10:15
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Covid-19 skall tas på allvar och man måste vidta åtgärder. Jag är helt överens med Dan gällande vad som måste göras. Stenhårda åtgärder nu, köpa tid. Han har helt rätt.

Däremot är hans analys av hur allvarlig själva sjukdomen är väldigt missvisande. För de flesta är det en vanlig influensa, hur mycket jag än bör "dra åt helvete".
Det ligger i sakens natur att köpmannen Dan **handgnugg** smider medans järnet är varmt. Medans andra människor känner rädsla och oro ser fifflaren ytterligare en affärsmöjlighet att kamma in ännu mer schnitzel och litervis med bearnaisesås om han trummar på rätt känslor och spelar sina kort rätt i bondfångaren "Stabsläge" som släpps gratis av någon anledning.

Betala in pengar för att jag och mina hantlangare ska kunna äta oss graciöst feta och äga en egen klubblokal ni andra kanske får komma och titta på en gång i halvåret eller dra åt helvete hälsar Dan gott.
Citera
2020-03-24, 19:02
Medlem
Offerviljas avatar
Stabsläge och Doomerlajv har fått mina isolerade kvällar att kännas lite grann som att vara på en musikfestival. Först får man lyssna på det ena älsklingsbandet och direkt efter det så kommer nästa av ens favoriter upp på scenen. Dan Eriksson, Magnus Söderman, Christoffer Dulny och Carl Af Finspång är rockstjärnor!

Kvällens Stabsläge kommer att bjuda oss på ruskigheter. På Twitter uppmanar Dan Eriksson oss som är deprimerade och psykiskt sjuka i huvudet att inte lysssna på programmet. "Är man deprimerad ska man inte lyssna ikväll. Vi kommer köra ett worst-case-scenario."

Jag har inte lämnat min lägenhet på flera dagar. Min egen mamma, som är i ett mycket bättre fysiskt skick än vad jag är, kom idag hit med laxkotletter, fruktsallad och toapapper. Älskar laxkotletter, fruktsallad och toapapper!

https://twitter.com/erikssondan/status/1242446170439499777
Citera
2020-03-24, 20:45
Medlem
Joe Blows avatar
Kan man göra annat än skratta åt Stabsläge där de samlade youtubeprofessorerna grötmyndigt lägger ut texten som om dom öste ur en oändlig källa av visdom och erfarenhet? Personligen kommer jag aldrig att glömma när byfånen Magnus af Älgarås förkunnade att han var redo att ta ansvar för nationens krigsmakt när den dagen kommer. Vilken pajas.

DfS har för tillfället ett drömläge att erbjuda sina medlemmar konkret solidaritet i denna stund av ännu kontrollerad kris. Man borde kunna locka fler med att peka på vad ett medlemskap betyder och den gemenskap det innebär. Men inte. Det är bara samma gaggande och gnäll timme efter timme. Varvat med att skicka dom mer pengar. Vad fan gör dom själva? På vilket sätt drar dom ett endaste litet jävla strå till nationens stack? Man vill bara spy på dessa två skamlösa parasiter.
Citera
2020-03-24, 21:22
Medlem
Offerviljas avatar
En mycket intressant sändning med Dan Eriksson och Magnus Söderman ikväll igen. Nu knäpper vi över till Doomerlajv med hjälten Dallny och Östergötlands finaste snubbe Carl Af Finspång. Det fanns en tid då nazistmästarna först lyssnade på Ingrid & Conrad och sedan gick över till de judiska dejtingappsnazisterna i Radio Regeringen. Man blir glad när saker och ting går åt det bättre hållet. Vi ska sova vid klockan 00:00. Jag var jättesöt fram tills Ingrid & Conrad kom in i rörelsen. Dan och Magnus är bäst! Tack för ett underbart program!

https://www.spreaker.com/user/svegot/stabslaege-24-mars-om-tegnell-har-fel

Imorgon kommer Ernst Robert Almgren att medverka i Stabsläge. Här har ni Ernst Robert (skojigt namn):

https://twitter.com/ernstralmgren/status/1242431660978769922
Citera
2020-03-27, 10:00
Bannlyst
Vad är skillnaden mellan karantän och inte karantän för Svegot-trion och hur kommer det bli sen när de återgår i arbete?
Citera
2020-03-30, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Vad är skillnaden mellan karantän och inte karantän för Svegot-trion och hur kommer det bli sen när de återgår i arbete?
Antar att det är alldeles för mycket att göra nu när man måste sända två timmar radio om dagen delat på 3 heltidsarbetare.

Kämpa på! Säg till om ni behöver mer pengar i denna tuffa tid!
Citera
2020-03-30, 20:57
Medlem
oldtimedrunks avatar
Äntligen ett ärligt avsnitt av stabsläge, don´t believe the hype.
Citera
2020-03-31, 20:11
Medlem
Offerviljas avatar
Henrik Palmgren hänger i livepodden just nu. Han kan vara tokig, han kan vara bra. Själv vet jag ingenting. Sveriges mest intressanta skribent baggebo1 kritiserade honom riktigt hårt tidigare idag. Här kan ni lyssna på liveprogrammet:

https://www.spreaker.com/user/svegot/stabslaege-31-mars-konstigt-konstigare-c
Citera
2020-03-31, 21:24
Medlem
Smerchs avatar
Agnes Wold har fått mycket skit för sitt uttalande hos Skavlan. Jag avskyr henne och hennes stil, och jag tycker att hon varit en av de som betett sig allra värst under den här tiden och gjort mest skada, men just det uttalandet kunde jag ändå ta för vad det var.

Jag mår mycket mer illa av att lyssna på Dan et al igår och idag, jag kan inte helt sätta fingret på varför, men jag tror en stor del av det är att de svänger så extremt utan att verka skämmas. Naturligtvis hoppas man också kunna förvänta sig mer av en nationell opinionbildare än av en vänsterakademikertant.

I första avsnittet av Radio Framåt kände sig Magnus tvingad att i förväg försvara sig från vindflöjelanklagelser. Han har gång på gång sen dess visat att det är en del av hans personlighet, och nu förstår jag att också Dan lider av samma sak. Det är obehagligt att se lättheten med vilken de byter åsikt.
Citera
2020-04-01, 06:18
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag mår mycket mer illa av att lyssna på Dan et al igår och idag, jag kan inte helt sätta fingret på varför, men jag tror en stor del av det är att de svänger så extremt utan att verka skämmas. Naturligtvis hoppas man också kunna förvänta sig mer av en nationell opinionbildare än av en vänsterakademikertant.

I första avsnittet av Radio Framåt kände sig Magnus tvingad att i förväg försvara sig från vindflöjelanklagelser. Han har gång på gång sen dess visat att det är en del av hans personlighet, och nu förstår jag att också Dan lider av samma sak. Det är obehagligt att se lättheten med vilken de byter åsikt.

Det är väl i sig inte fel att ändra ståndpunkt om det kommer fram ny information och det visar sig att man har haft fel. Jag tycker det är viktigt att vara ärlig och att kunna ta in information oavsett om det strider emot ens ideologiska uppfattning.

Problemet kommer när, framförallt Magnus och Daniel Frändelöv, ena veckan tvärsäkert och aggressivt mässar om hur saker och ting minsann ligger till och ska skötas för att nån dag senare byta fot och låtsas att de alltid varit lyhörda och sansade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in