2019-08-04, 23:27
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det kommer att bli helt fantastiskt att varje vecka få tio timmars direktsänd radio med Dan Eriksson och Magnus Söderman. I stort sett varenda inlägg som jag har skrivit här på Flashback under de senaste åren har handlat om att jag har velat att det skulle bli så här igen, så jag känner mig naturligtvis väldigt glad just nu. Dan och Magnus är enligt mig de två bästa nationalisterna som vi har i det här landet.

Vad skulle du vilja se för någonting på Svegot då?
Jag skulle vilja att man nöjde sig med kanske fyra timmar i veckan och då komma till mikrofonerna med väl förberedda anföranden och diskussioner. De senaste gångerna jag lyssnat tycker jag det låter som pubertalt wanna-be-akademiskt pladder utan substans och tuggmotstånd. Allt har redan sagts flera gånger om och alla är trötta på det. Man håller med varandra i allt fastän man uppenbart inte lyssnar. Annat var det då Jonas lyssnade och protesterade då framförallt Magnus svävade iväg med den ena ändlösa longören efter den andra. Att Conrad skall hållas borta från studion är en självklarhet. Låt honom diska, kratta löv och skrubba toaletterna.
Citera
2019-08-05, 04:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag skulle vilja att man nöjde sig med kanske fyra timmar i veckan och då komma till mikrofonerna med väl förberedda anföranden och diskussioner. De senaste gångerna jag lyssnat tycker jag det låter som pubertalt wanna-be-akademiskt pladder utan substans och tuggmotstånd. Allt har redan sagts flera gånger om och alla är trötta på det. Man håller med varandra i allt fastän man uppenbart inte lyssnar. Annat var det då Jonas lyssnade och protesterade då framförallt Magnus svävade iväg med den ena ändlösa longören efter den andra. Att Conrad skall hållas borta från studion är en självklarhet. Låt honom diska, kratta löv och skrubba toaletterna.
Det är så överdrivet med att sända dagligen. Tycker de var som bäst när de hade ett program i veckan på måndagar med för- och eftersnack. Håller med om att det inte finns underlag till att sända så mycket som deras ambition är. När de satsar på kvantitet istället för kvalitet tröttnar man helt enkelt på att lyssna.

Ska Conrad verkligen inte vara med? Ska han jobba som piga istället eller vad är planen? Måste kännas surt för honom att behöva jobba, när han drev I&C med syftet att slippa behöva jobba som vanligt folk.
Citera
2019-08-05, 09:51
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det är så överdrivet med att sända dagligen. Tycker de var som bäst när de hade ett program i veckan på måndagar med för- och eftersnack. Håller med om att det inte finns underlag till att sända så mycket som deras ambition är. När de satsar på kvantitet istället för kvalitet tröttnar man helt enkelt på att lyssna.

Ska Conrad verkligen inte vara med? Ska han jobba som piga istället eller vad är planen? Måste kännas surt för honom att behöva jobba, när han drev I&C med syftet att slippa behöva jobba som vanligt folk.

Conrad kanske självmant sagt att han vill ta ett större ansvar för föreningen istället för Svegot? Föreningen växer och utvecklas hela tiden, så är förståeligt att det behöver läggas mer tid där istället för poddandet. Hans program ska väl fortfarande finnas kvar? Många borde ju även glädjas nu eftersom Conrad har varit en nagel i ögat.
Citera
2019-08-05, 13:30
Medlem
Citat:
Måste kännas surt för honom att behöva jobba, när han drev I&C med syftet att slippa behöva jobba som vanligt folk.

Det är nog just den lata inställningen som Dan och Magnus försöker få bort honom från.

Dessutom blir det högre kvalitet på radion när Conrad inte är med. Så han skulle kunna städa huset och sköta trädgården med mera när Dan och Magnus sköter poddandet. Allra helst borde de sätta ett kyskhetsbälte på Conrad så han inte runkar bort dagarna som han tidigare har gjort istället för att arbeta.
Citera
2019-08-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Conrad kanske självmant sagt att han vill ta ett större ansvar för föreningen istället för Svegot? Föreningen växer och utvecklas hela tiden, så är förståeligt att det behöver läggas mer tid där istället för poddandet. Hans program ska väl fortfarande finnas kvar? Många borde ju även glädjas nu eftersom Conrad har varit en nagel i ögat.

Ja, om Conrad självmant tagit detta steg så är det win-win för alla.
Citera
2019-08-05, 17:09
Medlem
Citat:
Han skrotar runt med sina podcasts, livesänd radio, videoklipp, blogginlägg och artiklar. De byter namn titt som tätt, sändningsschema, domännamn, namn på programmen, etc. Men som du säger är det egentligen alltid samma skrot och korn.

Samt en ekokammare och rundgång med samma swishtiggande althöger-profiler som hoppar runt i varandras poddar.
Citera
2019-08-05, 17:55
Medlem
Offerviljas avatar
Ett introduktionsavsnitt till Sverige vaknar och det nya Svegot:

https://www.spreaker.com/user/svegot/0-sverige-vaknar-och-nya-svegot

Jag tycker att det här verkar riktigt bra. Alla poddar är nu helt gratis för alla att ladda ner och i programmen kommer några av den nationella rörelsens allra bästa att medverka. Den gulliga gotlänningen Björn Björkqvist och min gamla partiledare Stefan Jacobsson är underbara. Jalle Horn, Marcus Follin och Christoffer Dulny är det verkligen inte något fel på heller. Det är nästan bara fingubbar som kommer att medverka i den här nya podden. Känslan i kroppen just nu över hur bra det här kommer att bli: 9,2/10!
Citera
2019-08-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Ja, om Conrad självmant tagit detta steg så är det win-win för alla.

Jag undrar om han inte blivit utkickad. Han är varken med i någon podd eller skriver på sidan. Inte heller har han synts på deras Facebook eller Insta.

Dan har en lång historia av att inte kunna komma överens med folk. Först bröt han kontakten med Länsman, sedan med Jonas de Geer, sedan med Björn Björkqvist, sedan med Ingrid Carlqvist och Maria. Och nu antagligen Conrad.

Domänhajan är knappast någon att lita på.
Citera
2019-08-05, 20:29
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Jag undrar om han inte blivit utkickad. Han är varken med i någon podd eller skriver på sidan. Inte heller har han synts på deras Facebook eller Insta.

Dan har en lång historia av att inte kunna komma överens med folk. Först bröt han kontakten med Länsman, sedan med Jonas de Geer, sedan med Björn Björkqvist, sedan med Ingrid Carlqvist och Maria. Och nu antagligen Conrad.

Domänhajan är knappast någon att lita på.

Vart står det att Conrad inte har något program? Björn ska sporadiskt vara med i Svegotsädningarna som gäst.
Citera
2019-08-05, 23:28
Medlem
Bacchus94s avatar
Conrad är kvar. Conrad är bäst! Länge leve Conrad!
Citera
2019-08-06, 18:17
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Conrad är kvar. Conrad är bäst! Länge leve Conrad!

Tyvärr, lika med att bögen Folin ska vara en återkommande gäst.
Citera
2019-08-06, 19:15
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Tyvärr, lika med att bögen Folin ska vara en återkommande gäst.

Han fick väl nyss barn med en..... kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in