2019-07-23, 22:54
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag har hållit mig borta från den nationella rörelsen i en månad och då inte lyssnat på ett enda avsnitt av den här podden, så idag blev det att jag körde tre stycken Fredagstinget i rad. När Dan är med och vi slipper Conrad så är den här podden hur bra som helst. Kul också att Ludvig från Svarta Segel medverkade i ett avsnitt.

Fan har du återvänt från dom döda? Jag är glad över att du aldrig (tydligen) gjorde DET.
Håller med Fredagstinget är alltid intressant speciellt när frändebög håller sig borta
Citera
2019-07-24, 10:57
Medlem
Ja, senaste fredagstinget var väldigt bra och intressant precis som Dan utlovade. Tycker det är bra att man även fortsatt håller Ingrid, Conrad och Henrik Hanell borta från dessa poddar.
Citera
2019-07-28, 00:09
Medlem
Offerviljas avatar
Nytt avsnitt av Fredagstinget med Dan, Magnus och Jalle finns ute nu:

https://www.spreaker.com/user/svegot/15-asap-rocky-arbetsmoralen-och-systemko

Jag skulle lite försiktigt vilja kommentera en sak från Fredagstinget #14. Den där Einár är nog ganska talangfull. Visst, hans gangsterstil är töntig som sjutton, men ni kan faktiskt inte sitta och spela Kiwi varje vecka under flera års tid och sedan samtidigt skratta åt den här killen. Helt dåligt tycker jag inte att det här är alltså:

https://www.youtube.com/watch?v=6DlgJDrBvCY

Världens just nu bästa trio: Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle Horn!
Citera
2019-07-28, 01:12
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Nytt avsnitt av Fredagstinget med Dan, Magnus och Jalle finns ute nu:

https://www.spreaker.com/user/svegot/15-asap-rocky-arbetsmoralen-och-systemko

Jag skulle lite försiktigt vilja kommentera en sak från Fredagstinget #14. Den där Einár är nog ganska talangfull. Visst, hans gangsterstil är töntig som sjutton, men ni kan faktiskt inte sitta och spela Kiwi varje vecka under flera års tid och sedan samtidigt skratta åt den här killen. Helt dåligt tycker jag inte att det här är alltså:

https://www.youtube.com/watch?v=6DlgJDrBvCY

Världens just nu bästa trio: Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle Horn!

Nu råder det inga tvivel om att du inte är psykiskt sjuk, du trollar.
Citera
2019-07-28, 14:10
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Nu råder det inga tvivel om att du inte är psykiskt sjuk, du trollar.
Nej, det gör jag inte alls. Jag håller med Fredagstinget-gänget om precis nästan allting som de sade i segmentet som handlade om "gangsterrap". Einár är absolut inte bra och det är självklart mycket tragiskt att en artist som han har över 20 miljoner lyssningar på Spotify. Pojkjäveln har ändå en viss talang tycker jag (musikaliskt så är han ju faktiskt klart bättre än vad vår fina Zyklon Boom är). Om Einár hade levt i ett friskt samhälle så hade han kanske skapat någonting riktigt vackert. Kiwi and the Dogboys och de där blattarna på Allsång på Skansen som Dan Eriksson pratade om är dock helt värdelösa, och det hade de varit även om de levt i en annan tid.

Nu är det inte så många dagar kvar till lanseringen av det nya Svegot. Det känns väldigt spännande!
Citera
2019-07-30, 15:01
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Nej, det gör jag inte alls. Jag håller med Fredagstinget-gänget om precis nästan allting som de sade i segmentet som handlade om "gangsterrap". Einár är absolut inte bra och det är självklart mycket tragiskt att en artist som han har över 20 miljoner lyssningar på Spotify. Pojkjäveln har ändå en viss talang tycker jag (musikaliskt så är han ju faktiskt klart bättre än vad vår fina Zyklon Boom är). Om Einár hade levt i ett friskt samhälle så hade han kanske skapat någonting riktigt vackert. Kiwi and the Dogboys och de där blattarna på Allsång på Skansen som Dan Eriksson pratade om är dock helt värdelösa, och det hade de varit även om de levt i en annan tid.

Nu är det inte så många dagar kvar till lanseringen av det nya Svegot. Det känns väldigt spännande!
Du borde vid det här laget ha lärt dig att när Dan Eriksson lanserar något "nytt" så är det i första hand aningens annorlunda jinglar och än mer och tätare tiggande efter dina pengar. Tycker du det är spännande?
Citera
2019-07-30, 20:24
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du borde vid det här laget ha lärt dig att när Dan Eriksson lanserar något "nytt" så är det i första hand aningens annorlunda jinglar och än mer och tätare tiggande efter dina pengar. Tycker du det är spännande?
Dan Eriksson är den nationella rörelsens superstjärna. Någonting som många människor kanske inte vet är att han inte bara är radiopratare i Svegots poddar och ordförande i Det fria Sverige, utan han är också den som leder andra folks nationalister i den paneuropeiska föreningen Europa Terra Nostra. Det här decenniets mest pinsamma ögonblick måste väl vara när nollorna Oscar Bergström och Tobias Malvå i sin avskyvärda skräppodcast Mer än ord attackerade Dan och hans coola partner Magnus Söderman. De som snackar i Fredagstinget är riktigt tunga jävlar. Samarbetet med Dumrid Sionistqvist är förlåtet. Lanseringen av det nya Svegot kommer att bli fantastiskt, det är jag helt säker på.

Bästa Fredagstinget-avsnitten:

Fredagstinget 1 - Boomers, grooming och manlighet

Fredagstinget 11 - Klass och revolution

Fredagstinget 14 - Kulturskymning med hoppfull gryning

Dan Eriksson och Magnus Söderman! ❤
Citera
2019-07-30, 23:31
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Jalle är mycket bättre än Conrad. Sparka Conrad och anställ Jalle.

Conrad kan få sköta posten och svara på mejl.
Citera
2019-07-31, 11:28
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Jalle är mycket bättre än Conrad. Sparka Conrad och anställ Jalle.

Conrad kan få sköta posten och svara på mejl.
Ja, Jalle Horn är tusen gånger bättre än vad Daniel Frändebög är. Innan vi här på Flashback börjar hylla honom som besatta galningar måste vi dock veta hur mycket antisemitism det finns i kroppen på karln. Varje gång som Dan och Magnus i Fredagstinget har tagit upp judefrågan så har Jalle suttit helt knäpptyst, vilket gör mig ganska ordentligt orolig. Varför vill Jalle inte vara med i de diskussionerna?

En sak som jag tycker är så himla bra med den här nylanseringen är att det blir som att det gamla äcklet som finns kvar från Dumrid och Zlatan-Maria liksom tvättas bort. Från och med den 5 augusti ska jag sluta dricka alkohol, börja äta ordentligt med mat samt försöka bli frisk i huvudet igen.
Citera
2019-07-31, 11:34
Medlem
olasvenssons avatar
Vem är Jalle? När jag lyssnade på honom så påminde han mig om personen som sitter och ringer under namnet Eurocop.
Citera
2019-07-31, 12:40
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Vem är Jalle? När jag lyssnade på honom så påminde han mig om personen som sitter och ringer under namnet Eurocop.
Han låter faktiskt lite grann som Bubba på rösten. Jalle har skrivit artiklar på Motpol tidigare, men annars vet jag inte så mycket om honom. Om jag minns rätt, vilket det inte är helt säkert att jag gör, så tror jag att han i något Fredagstinget-avsnitt berättade att han aldrig har varit med i någon nationell organisation eller i något nationellt parti.

https://motpol.nu/author/jallehorn/
Citera
2019-07-31, 13:22
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Ligger något i det där ja. Han skrotar runt med sina podcasts, livesänd radio, videoklipp, blogginlägg och artiklar. De byter namn titt som tätt, sändningsschema, domännamn, namn på programmen, etc. Men som du säger är det egentligen alltid samma skrot och korn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in