2012-03-25, 12:51
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Ja, men det har iaf gått att ställa klockan rätt. Men du får sitta där och tvivla om du så önskar, själv tänker jag arbeta på en lösning.
Det var länge sedan man kunde anpassa klockan till korrekt tidszon och dessutom spara inställningen.
zzpac kunde gott hålla ett öga på buggtråden och åtgärda problemen på FB istället för att bygga om OL hela tiden.

Jag och flera andra har påpekat detta flera gånger
https://www.flashback.org/p35751443#p35751443
Senast redigerad av epost72 2012-03-25 kl. 12:53.
Citera
2012-03-25, 12:55
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det var länge sedan man kunde anpassa klockan till korrekt tidszon och dessutom spara inställningen.
zzpac kunde gott hålla ett öga på buggtråden och åtgärda problemen på FB istället för att bygga om OL hela tiden.

Ja, allt zzpac gör är förstås att bygga om OL. Det är människans primära och enda funktion egentligen. Eller så är det så att det finns annat att göra också och att det omöjligt går att hålla koll på alla buggrapporter som kommer in, det är därför vi håller ett litet öga på det och lyfter det som behöver lyftas.

Nu har jag lyft det och skall se till att få till en lösning på det. Vill du vara negativ över det så varsågod
Citera
2012-03-25, 13:01
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Ja, allt zzpac gör är förstås att bygga om OL. Det är människans primära och enda funktion egentligen. Eller så är det så att det finns annat att göra också och att det omöjligt går att hålla koll på alla buggrapporter som kommer in, det är därför vi håller ett litet öga på det och lyfter det som behöver lyftas.

Nu har jag lyft det och skall se till att få till en lösning på det. Vill du vara negativ över det så varsågod
Tja det är väl huvudsaken att det åtgärdas.
Tänkte mer att man ska tag i själva problemet och inte bara rätta till symptomet.

EDIT:

Ett resonemang här
Och ett resonemang kring problemet här
Senast redigerad av epost72 2012-03-25 kl. 13:41.
Citera
2012-03-25, 14:45
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3.3
Vad fan?

Även om jag väljer "GMT+1" och sparar, så när jag sedan går in i alternativet igen så är det tillbakaflyttat till vanligt GMT. Det måste väl vara nån form av bugg eller?
Precis så är det för mig också. Jag tycker det är svinigt av Flashback att retas och säga att klockan är två timmar tidigare, när man i själva verket har förlorat en timme.
Citera
2012-03-25, 15:16
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Om man kollar på "Nya ämnen" fliken så har de funkat perfa, men inte vid inlägg uppenbarligen.

För mig är det fel både på inläggen och nya ämnen. Och funkar inte att ändra tidsinställningarna. Knepigt.
Citera
2012-03-25, 15:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
För mig är det fel både på inläggen och nya ämnen. Och funkar inte att ändra tidsinställningarna. Knepigt.

Inte alls knepigt det har inte fungerat på länge, men nu har zzpac fått en spark i röven så det rättas säkert till så småningom.
Citera
2012-03-25, 15:23
Medlem
hagge3.3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inte alls knepigt det har inte fungerat på länge, men nu har zzpac fått en spark i röven så det rättas säkert till så småningom.

Detta var ett problem minns jag även runt 2004-2005 när jag var aktiv på ett annat användarkonto.
Citera
2012-03-25, 15:28
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3.3
Detta var ett problem minns jag även runt 2004-2005 när jag var aktiv på ett annat användarkonto.
Ja jo den har nog krånglat i omgångar men sedan rätt länge har klockan gått en hel timme fel.
Sett till GMT.

I FAQ:n står följande:
Q:Klockan går fel! Fixa!
A: Klockan på forumet går rätt, det är du som måste ställa in din tidszon. Kontrollpanel → Redigera alternativ → Alternativ för datum & tid → Tidszon. Ändra till GMT +1:00 hour för Sverige i tiden.
Ja jo jag kan gärna ändra till aktuell tidszon men vad hjälper det eftersom inställningen inte sparas.
Senast redigerad av epost72 2012-03-25 kl. 15:42.
Citera
2012-03-25, 15:46
Medlem
Denoms avatar
Så man får bara stå ut med det och ha tålamod i väntan på en lösning då det inte finns någon för nuvarande?
Citera
2012-03-25, 16:04
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så man får bara stå ut med det och ha tålamod i väntan på en lösning då det inte finns någon för nuvarande?
Typ ja tekniker har nyligen blivit upplyst om att det förhåller sig så att det blev sommartid även i år.
Å andra sidan är det skit det samma vilken tidszon FB använder bara man är tydlig med att uppge vilken tidszon man valt att följa.
Senast redigerad av epost72 2012-03-25 kl. 16:39.
Citera
2012-03-25, 20:57
Medlem
Cornholio.s avatar
Haha ja la märket till det tidigare idag. Sen såg jag nu när jag kolla igen att det var kvar. Tänkte gå in här för att skapa en tråd om det precis men la märket till att du hunnit förre
Citera
2012-03-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Haha ja la märket till det tidigare idag. Sen såg jag nu när jag kolla igen att det var kvar. Tänkte gå in här för att skapa en tråd om det precis men la märket till att du hunnit förre
De som jobbar med problemet verkar ju inte alltför effektiva om man säger så....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in