2012-03-25, 05:10
Medlem
Madagascars avatar
Klockan på FB är flyttad en timme tillbaka snarare än fram nu när vi gått till sommartid.

Är detta bara hos mig eller är det någon admin som tycker det är knepigt med plus och minus!?
Citera
2012-03-25, 05:13
Medlem
Om man kollar på "Nya ämnen" fliken så har de funkat perfa, men inte vid inlägg uppenbarligen.
Citera
2012-03-25, 05:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Om man kollar på "Nya ämnen" fliken så har de funkat perfa, men inte vid inlägg uppenbarligen.
Ja, det är lite underligt att det funkar på nya ämnen men inte på inläggen. Det löser sig väl. Det har ju hänt några gånger tidigare i FB:s historia att man bytt till sommartid. Nu har vi alla fall uppmärksammat detta.

Jag ska inte gnälla. Tack alla admin som gör Fb generellt till ett bra forum.
Citera
2012-03-25, 05:22
Medlem
Kontrollpanel -> Redigera Alternativ -> Alternativ för datum & tid

"Alla tidsstämplar på forumet kan automatiskt justeras till att visa den korrekta tiden för var du befinner dig i världen. Välj helt enkelt lämplig tidszon från listan nedan."

"I tillägg till detta kan du också ställa in alternativ för sommartid som gäller där du befinner dig."
Citera
2012-03-25, 10:19
Medlem
hagge3.3s avatar
Jag får inte heller detta att fungera, hur mycket jag än experimenterar med tidsinställningen. Irriterande!

Jag har GMT+1 inställd samt ändrat på alternativen för sommartid, men ingen av de gör att det blir rätt tid.

Citera
2012-03-25, 10:26
Medlem
hagge3.3s avatar
Vad fan?

Även om jag väljer "GMT+1" och sparar, så när jag sedan går in i alternativet igen så är det tillbakaflyttat till vanligt GMT. Det måste väl vara nån form av bugg eller?
Citera
2012-03-25, 10:52
Medlem
Ultimatrixs avatar
Så här är det varje år, kanske dags att fixa det?
Citera
2012-03-25, 12:29
Medlem
RadioGaGas avatar
Samma här. Vilket pucko är det som har ställt in detta?

Detta inlägg skrevs 12.29.
Citera
2012-03-25, 12:30
Medlem
brotucks avatar
Ha ha...vad roligt att FB ligger två timmar efter
Citera
2012-03-25, 12:32
Medlem
core_s avatar
Jag har själv noterat problemet och lyft det med berörda personer. Återkommer när jag får någon klarhet i det (låter den ligga utanför buggtråden så länge).
Citera
2012-03-25, 12:41
Medlem
epost72s avatar
Problemet har dock existerat i flera månader utan att någon ansvarig kunnat fått den berömda tummen ur det berömda arslet och åtgärda problemet.

Betvivlar att det kommer ske någon förändring öht.
Citera
2012-03-25, 12:43
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Problemet har dock existerat i flera månader utan att någon ansvarig kunnat fått den berömda tummen ur det berömda arslet och åtgärda problemet.

Betvivlar att det kommer ske någon förändring öht.

Ja, men det har iaf gått att ställa klockan rätt. Men du får sitta där och tvivla om du så önskar, själv tänker jag arbeta på en lösning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in