• 1
  • 2
2012-03-25, 03:30
Medlem
9millimeters avatar
Läste inte igenom allt du hade skrivit , jag är själv en väldigt känslosam person. Har ofta ångest m.m.
Men jag jag tycker många målar upp en falsk mask om hur perfekt allt i deras liv är.

Det tycker jag är lite väl jobbigt ibland, men man behöver inte heller skylta om sina problem man har på t.ex facebook, men att hålla det för sig själv tror jag blir för jobbigt i slutändan.

Men vissa saker har väldigt svårt att prata med om någon t.om för en psykolog.
Så då är ju faktiskt flashback ett bra exempel.
Citera
2012-03-25, 04:25
Medlem
Skogsvattes avatar
Om jag nu inte missuppfattat Schopenhauer helt och hållet, så menade han väl att lycka hos människor aldrig kan existera, utan att smärtan och lidandet enbart kan dämpas av tillfälliga euforier som uppfyller den omedelbara viljan, eller personliga drivkraften, hos människor. Kanske är kärlek, gemenskap och vänskap botemedlet mot det eviga lidandet?
Citera
2012-03-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9millimeter
Läste inte igenom allt du hade skrivit , jag är själv en väldigt känslosam person. Har ofta ångest m.m.
Men jag jag tycker många målar upp en falsk mask om hur perfekt allt i deras liv är.

Det tycker jag är lite väl jobbigt ibland, men man behöver inte heller skylta om sina problem man har på t.ex facebook, men att hålla det för sig själv tror jag blir för jobbigt i slutändan.

Men vissa saker har väldigt svårt att prata med om någon t.om för en psykolog.
Så då är ju faktiskt flashback ett bra exempel.
Det är också en grej jag hatar när dom mår dåligt då skyltar dom som fan med det på facebook, sen när man ser dom nästa dag som mår dom hur bra som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in