Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Nu är det så här: Jag VET hur jag ser ut. Jag har sett mig i spegeln, jag har sett mig på fotografier, jag har sett mig på videoinspelningar, jag har sett mig avbildad av människor som kan teckna.
Det stör mig dock så in i helvete att jag aldrig kommer att få se mig själv.
Jag vet ju att en 2d bild aldrig kommer kunna visa EXAKT hur jag ser ut.
Jag vet också att jag aldrig kommer kunna se på mig själv helt objektivt. Det kommer alltid finnas känslor och värderingar med i bilden (pun not intended) när jag ser mig själv i diverse medier.
Någon som känner igen sig?
Någon som vet hur jag ska kunna få en objektiv bild av vem jag är eller på mitt utseende.
Någon som vet hur jag ska kunna släppa detta?
Vid astral projektion, alltså då din astrala kropp lämnar din fysiska kropp, så kan du se dig själv ligga och sova. Jag har själv upplevt detta. Räcker det med att se dig själv sova? Du kan ju se på dig själv från vilka vinklar du vill.
Till
xD: Man behöver inte hallucinogener för att erfara astral projektion. Man UE:r (ut ur kroppen upplevelse) omedvetet varje gång man sover. Hallucinogener är
totalt onödiga då det kommer till astral projektion. Därtill äger en astral projektion inte rum i psyket, eftersom astralkroppen lämnar den fysiska kroppen och befinner sig därmed på en annan medvetandenivå än den man upplever med/i den fysiska kroppen, och är alltså helt avskild från den medvetandenivån.
Men du har rätt i att det är en mäktig upplevelse. Den lycka jag upplevt vid en riktig astral projektion saknar helt enkelt en motsvarighet.