• 1
  • 2
2012-03-24, 21:17
Medlem
Vad får man för straff för ett positivt pissprov? (Ja, jag har letat men inte hittat svaret på det.)

Inget innehav alltså, bara ett positivt prov.
Citera
2012-03-24, 21:21
Medlem
Ska jag vara helt ärlig så vet jag själv inte, (Blev tagen på piss för ca 3-4 v sen)
Får säkert hem papperna snart.

Använder din tråd lite,

Hur lång tid brukar det ta innan man får hem polis papperna?

/Mr.Pump
Citera
2012-03-24, 21:33
Citat:
Ursprungligen postat av a22369
Vad får man för straff för ett positivt pissprov? (Ja, jag har letat men inte hittat svaret på det.)

Inget innehav alltså, bara ett positivt prov.

Är det första gången så lite böter plus några samtal/"rehab"
Citera
2012-03-24, 22:37
Medlem
xDs avatar
Det finns även risk att körkortet ryker. Du måste pissa negativt i 6 månader osv.
Citera
2012-03-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Det finns även risk att körkortet ryker. Du måste pissa negativt i 6 månader osv.
Kan bli längre än 6 månader också för delen, egen erfarenhet Dock så kan du ju få behålla kortet så länge dina prover är negativa.

Men ringa dopingbrott ger runt 40-60 dagsböter. (kan säkert diffa lite, men skulle nog våga påstå att oftast hamnar det på detta). Beloppet per bot hänger ju helt på vilken inkomst du har och om du har försörjningsplikt för barn.

Ex. har du 300000:- i årsinkomst bör du räkna med att få ca 300:- per dagsbot, så 12 - 18k är en rimlig totalsumma..
Har du barn under 18 så blir det lite avdrag.
Citera
2012-03-25, 18:24
Medlem
fillpumps avatar
Lånar tråden lite, om man har fast jobb och pissar positivt kommer dom att ringa arbetsgivaren?
Citera
2012-03-25, 18:28
Medlem
--censur--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillpump
Lånar tråden lite, om man har fast jobb och pissar positivt kommer dom att ringa arbetsgivaren?

Har jag väldigt svårt att tro.
Förstår inte varför dom skulle göra det?
Citera
2012-03-25, 18:38
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --censur--
Har jag väldigt svårt att tro.
Förstår inte varför dom skulle göra det?

Varför inte? Polisen livnär sig ju på att "fukka" upp vanliga Svenssons liv, precis som när det kommer till indraget körkort, det är ju inte direkt nått som är kopplat till dopingbrottet i sig, utan för att förstöra för personen socialt.

Skulle inte förvåna mig ifall polisen skulle meddela ens arbetsgivare. Men man får väl hoppas att de inte gör det.
Citera
2012-03-25, 18:45
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statham
Varför inte? Polisen livnär sig ju på att "fukka" upp vanliga Svenssons liv, precis som när det kommer till indraget körkort, det är ju inte direkt nått som är kopplat till dopingbrottet i sig, utan för att förstöra för personen socialt.

Skulle inte förvåna mig ifall polisen skulle meddela ens arbetsgivare. Men man får väl hoppas att de inte gör det.

Nu får du hejda dig lite Är du under 18 så kommer ju polisen att meddela vårdnadshavare,

Är du över så får inte polisen enligt lag berätta för utomstående,
Jag är skeptisk till att en del poliser skulle utsätta sig själva för problem för en sådan lite sak som att ringa din arbetsgivare,

Och vad du gör på din fritid angår inte din arbetsgivare, kolla bara igenom anställningsavtalet vad det säger om narkotika och alkohol!
Citera
2012-03-25, 19:02
Medlem
fillpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd
Nu får du hejda dig lite Är du under 18 så kommer ju polisen att meddela vårdnadshavare,

Jag är skeptisk till att en del poliser skulle utsätta sig själva för problem för en sådan lite sak som att ringa din arbetsgivare,

Och vad du gör på din fritid angår inte din arbetsgivare, kolla bara igenom anställningsavtalet vad det säger om narkotika och alkohol!

Skulle ju vara guld om det vore så att de inte ringde, men jag får ju pissa för narkotika i jämna mellanrum (vart 2-3) år. DOCK testar dom ju inte för doping, står inget om doping i avtalet heller. OM polisen frågar om var man jobbar nånstans, kan man säga att man inte jobbar alls då? Eller är de så fittiga att de kollar upp sånt?

Skulle vara skönt att höra från nån som pissat positivt och har ett fast jobb, vad som hände efter de
Citera
2012-03-25, 19:50
Medlem
Stathams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd

Under utredning får de såklart inte säga något, men nu tänkte jag på efter en fällande dom. Då är det väl en "allmän uppgift"(?(osäker på det själv)) då kan väl vem som helst ta reda på vad du gjort, men ja, det är långsökt att polisen skulle meddela ens arbetsgivare. Men man har ju sett värre saker som poliser gör, som inte är lagligt, såå >_>

och nästan alla arbetsplatser i dagens läge har ju en strikt narkotika/doping policy
Citera
2012-03-25, 19:51
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillpump
Skulle ju vara guld om det vore så att de inte ringde, men jag får ju pissa för narkotika i jämna mellanrum (vart 2-3) år. DOCK testar dom ju inte för doping, står inget om doping i avtalet heller. OM polisen frågar om var man jobbar nånstans, kan man säga att man inte jobbar alls då? Eller är de så fittiga att de kollar upp sånt?

Skulle vara skönt att höra från nån som pissat positivt och har ett fast jobb, vad som hände efter de

Du vet att du inte behöver svara på alla frågor som polisen ställer va??

Sånt som har med utredningen att göra behöver du ju knappt svara på,, bevisbördan ligger ju på dom!

Så vart du jobbar och vilka du umgås med, samt om du får kliva på din tant i 2,an ska dom högaktningsfullt skita i

Iofs kan dom kolla upp det meta dom vill veta, jobb lön etc etc.
Men jag "tror" att dom flesta inte har tid att rota i ditt privatliv så vidare du inte är någon KingPin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in