• 2
  • 3
2012-03-25, 04:14
Medlem
refrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Hur många klarar av att göra det? 1 av 100 i dagens samhäll med homosexuella bloggare och annat trams.
Dom som inte skulle kunna ta hand om sig själv skulle dö.

Dom som skulle klara sig skulle populera om jorden igen och lära sina avkommor vad dom vet.
Sen många år senare så har den nya civilisationen gått om vår nuvarande teknologiskt, förutsatt att dom inte alla dör av pesten eller något sådant.
Citera
2012-03-25, 05:10
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Hur många klarar av att göra det? 1 av 100 i dagens samhäll med homosexuella bloggare och annat trams.

Bloggarna klarar det också, bara de måste, eller om deras kompisar inte tittar på. De flesta korkade bloggare är inte så korkade som de framstår, de spelar bara en roll i hopp om att bli lika uppmärksammad som deras förebilder i Big Brother mm.

Sen är det främst ungdomar du tänker på nu. Den vuxna människan har i alla år fasat över hur slappa, oengagerade och hemska ungdomarna är, men trotts det har vi idag datorer, mobiltelefoner, bilar, mikrovågsvapen och IMAX-biografer.
Senast redigerad av utforskaren 2012-03-25 kl. 05:12.
Citera
2012-03-25, 14:12
Medlem
Snotrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla

Okej, att alla lär sig kanske var en överdrift. Men jag är beredd att påstå att många skulle lära sig göra ett vindskydd/göra upp eld om de var tvungna.
Citera
2012-03-25, 15:12
Medlem
Det faktum att vi (många i alla fall) kan känna empati lär har ganska stor inverkan.

Det finns massor av djur som inte är urflippade också, typ myror, getingar m,m.

Sen finns det ju hur mycket människor somhelst som flippar ur, tex. han kaptenen på den där båten, han flippade ur. Är inte han "folk" då? :P
Citera
2013-01-10, 23:10
Bannlyst
Bump:
Hade allting störtat vettifan om jag hade brytt mig faktiskt, folk hade iallafall blivit mer äppna att möta folk och umgås vilket hade passat mig om inget annat kommer jag bra överens med folk och hade alltid kunnat förhandla mig till något
Citera
2013-01-11, 07:52
Medlem
Rursuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peligrosso
Hej! Något som jag tänkt på är hur det kommer sig att alla är så fogliga?
I affären så står alla lugnt i kö och väntar på sin tur osv, hur kommer det sig att folk inte är fullständigt utflippade som i djurvärlden te. x?

Självkontroll är en "dygd", alltså något som gör att den självkontrollerade blir "respekterad", medan den som tappar självkontrollen blir "bestraffad" med "förakt". Det är en social norm. En viss nivå av altruism är också social norm, och belöningen är någonting i stil med "respekt" eller mer åt "beundran". De riktigt altruistiska männen/kvinnorna drar på sig en slags alfa-hanne/alfa-hona-status och attraherar fler exemplar av det motsatta könet. Deras gener sprids mer än andras gener. Systemet har redistribution som ändamål, nämligen att jämna ut ekonomiska störningar, skapa ökad koordination mellan individerna så att man kan samarbeta för att avvärja hot.

Citat:
Känns som att vi får tacka religionen och våra smarta hjärnor för det men hursomhelst så är detta något jag funderar på ofta och är väldigt tacksam över!

Jag drog den sociobiologiska varianten. Religionen säger i princip samma sak, men med en massa tunga svårgenomträngliga symboler som får ateister att tro att "religionen är farlig".

Citat:
Vad tror ni förresten djuren tänker om oss?

Vilda djur: rädd-rädd. Tama sälskapsdjur: snäll-snäll-mat-leka. Andra husdjur: mat-gåut.
Citera
2013-01-31, 20:36
Medlem
Roadrunner33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Tar du bort el, bil, hus och iphone så bygger människan ett vindskydd och gör upp en eld. Däri ligger skillnaden.

Men med många av dagens moderna människor som inte ju inte är kvinnor och män kan man fan börja undra om de skulle göra nånting konstruktivt över huvudtaget eller bara ge upp:P
Citera
2013-01-31, 21:11
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Djur styrs av instinkter och flippar väl när de försätts i situationer där instinkterna inte hjälper dem. Människan styrs också av medvetande, känslor och intelligens vilket hjälper honom att anpassa sig till i stort sett vilken situation som helst. Det tror jag är en starkt bidragande faktor till att vi vanligen inte flippar ur.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in