2012-03-24, 20:28
Medlem
Hej. Min tjej har diverse problem med ångest osv. Idag när hon kom hem till mig ,för ca 1 och ½ timme sen, så var hon helt väck. Kunde knappt gå och sluddrade när hon pratade. Fick ur henne att hon tagit lyrica ca 30 st. Nu har hon däckat och sover. Håller koll på henne med jämna mellanrum, dock är det väldigt svårt att få kontakt med henne. Hur allvarliga är konsekvenserna på en överdos av lyrica? ska jag ringa 112 snarast ? Hon vill helst ej att det ska hända då hon kommer att hamna på öppenvård isf.

Kom gärna med svar snarast!
Citera
2012-03-24, 20:31
Medlem
sommarlovs avatar
Självklart ska du ringa sjukvårdsupplysningen genast!
Citera
2012-03-24, 20:33
Medlem
peligrossos avatar
Tror du kan vara rätt lugn, om hon kom hem till dig för 1 å en 1/2 timme sen så måste hon ju redan uppnått maxeffekten så sålänge hon har puls och andas är det väl lugnt, hon lär ju dock vara ganska borta när hon vaknar..
Om du är riktigt orolig så ring och fråga..
Citera
2012-03-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peligrosso
Tror du kan vara rätt lugn, om hon kom hem till dig för 1 å en 1/2 timme sen så måste hon ju redan uppnått maxeffekten så sålänge hon har puls och andas är det väl lugnt, hon lär ju dock vara ganska borta när hon vaknar..
Om du är riktigt orolig så ring och fråga..

Jag var inte hemma när hon kom utan min bror hjälpte henne in. Då var hon rätt lugn då och kunde gå något. Hon tog dom för ca 6 timmar sen (så som jag förstod det). Pulsen har jag kollat och ser till så att hon andas gör jag. Är det vanliga sjukvårdsupplysningen man ska ta kontakt med eller är det nån extern del man ska uppsöka ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in