Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-31, 20:45
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethund
Som sagt jag jobbar på en större minkfarm i Sverige, fråga vad du vill veta!

Jag har börjat sammla på vildsvin.
Jag har många dubbletter och vill fråga om jag kan byta ett svin mot tre kanske fyra minkar?
Jag ska då ha dem som levande sammlarobjekt i en inhägnad i källaren om dem skulle trivas där
Citera
2023-10-01, 12:25
  #242
Medlem
Jobbar du ännu kvar,eller är farmen nerlagd?
Citera
2023-10-03, 14:30
  #243
Medlem
Tar man vara på något mer än pälsen?
Citera
2023-10-08, 13:09
  #244
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethund
Ska man se det så så är det adjö med hundar och katter som husdjur, inga mera ridskolor osv..

Fast man kan ju göra som jag gjort; min katt är fri att gå var hon vill när hon vill, öppnas dörren o hon vill gå ut så tjingelingsan! Hon har trädgård också och hela somrarna sover hon i utemöblerna och är 90% ute men när det blir kallt kommer hon in igen, här är alltid tillgängligt för henne. Så tycker jag man ska göra och aldrig någonsin fängsla ett djur.


Bor man i lägenhet högre upp kan man som min granne gjorde; närmre kvällen kalla och kommer den då så kommer den, annars vill den vara ute längre vilket är okej"

Jag går efter mina egna behov och hade jag gillat att någon låste in mig? Nej jag hade panikat, alltså ger jag min lilla full frihet. Vill hon flytta får hon det också även om saknaden skulle bli enorm men det får jag ta då hon har en egen vilja.

Dock lustigt när hantverkare kommer och hon går ut från den öppna dörren och de börjar "KATTEN ÄR LÖÖÖS!" Och jag bara svarar "Ja..hon får går var hon vill, det gör inget"

Så ja, jag tycker de ska vara fria. Är de i en inhägnad borde den vara öppen så de kan springa ut så då får man ju ha den på vischan någonstans ja så de inte skadas/skadar.
Citera
2023-10-09, 12:06
  #245
Medlem
DenHemligaKukens avatar
Varsfan säljer ni minkarna till? Det finns väl ingen som går runt med minkkappor i Sverige?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback