Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Ja eller hur. Den här diskussionen har helt klart överlevt sig själv.
F.ö. ser du bara en sida av det så kallade myntet. Har du gruppknullat så är det ok att göra det och inga andra åsikter tillåts. Allt avfärdas med "moralpanik". Alla som inte tycker det är ok att knulla horor i Stettin när man är på "hockeyläger" tillhör the moral majority. Mmmm, visst är det så. Inse att du är lite ensidig nu Jobe.
Ja, den har överlevt sig själv. Du tycker att jag är ensidig. Helt rätt, i debatten har jag enbart försökt få fram mekanismerna bakom det som utlöste händelsen. Mina teorier bygger på att jag levt under liknande omständigheter, spelat drygt 30 säsonger och fortfarande är aktiv, har vänner som spelat/spelar på elitnivå, varit på xx antal träningsläger i x antal länder. Mitt liv har varit och är fortfarande till stor del hockey och jag kan lugnt påstå att jag känner den kulturen. Det gör inte du eller någon av dem som ”fördömt” den här händelsen. Och nu menar jag inte att man spelade i St.Eriks-cupen eller GP-pucken tills man var 14 år.
Lite grann skiter jag i vems fel det var, tjejens eller killarnas. Jag har sett, upplevt själv och fått för mycket berättat för mig under årens lopp för det. Vad jag tror hänt är att det ena gett det andra och så har det spårat ut och alla är säkert lika skyldiga. För liknande saker har hänt och kommer att fortsätta hända. Tyvärr har jag bara min erfarenhet att bidra med, men jag hävdar inte någonstans att den är the moral majority, min ambition var att ge en bild hur detta upplevs från andra sidan staketet som du står på. För vi står på varsitt sida av staketet, inte heller du har varit speciellt sugen att titta på myntets andra sidan, eller hur?
Varför jag ledsnade på debatten var för att jag upplevde att du och andra drabbats av lite moralpanik. Att det var vidrigt, äckligt, bögigt och fan hans moster det som killarna gjorde enligt dina moralvärderingar, det har framgått rätt klart av dina inlägg och följt som en röd tråd som din anledning att debattera detta. Vidare har du spekulerat ganska vilt om statusen på tjejen och händelsen utan att egentligen veta något. Jag säger inte att jag kulle veta så mycket mer om just det här specifika fallet, men min ambition har heller inte varit att bevisa någon sanning. Du har info från tidningarna och en sexuell moral och slåss för din åsikt med det som grund. Helt ok. Jag har min åsikt, skillnaden är att jag bygger den på mer fakta och insikt än vad du gör. Glöm inte vad det är jag försökt bringa klarhet i.
Att återigen försöka förklara de mekanismer som gjorde att detta kunde hända tror jag är rätt meningslöst eftersom de slås ned varje gång med att det är äckligt, bögigt..osv. Skulle det ändå intressera dig så står de att läsa i mina inlägg, de som verkar ha passerat dig.
Jag har för övrigt inte försvarat beteendet, bara redogjort för att jag varit i liknande situationer. Hur jag mådde efter dem har jag också skrivit. Men världen är sjuk och skulle du vilja vara med om något riktigt sjukt, sett från ditt perspektiv, skulle du stoppa in skallen i ett svenskt a-lags omklädningsrum idag. Sällan har det varit så muntra miner och skrattats så mycket som åt den här skiten. Nu sa jag inte att det är rätt, bara konstaterade faktum.