Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-15, 15:41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Exakt! Jag känner förmodligen ingen kvinna som skulle känna igen någon av dessa tre doldisar på stan. Nog för att de är hyfsat kända namn men deras ansikten är inte direkt upptejpade på plakat ute på stan(förrän nu då)

Exakt, oavsett om man är hockeyintresserad eller inte. För spelarna kommer väl inte till krogen i gallerhjälm och full mundering med nummer och namn på dräkten? Eller..är det det som syftades på när det talades om avancerad sex?

Blir så less på alla idioter typ han i P1:s ring in-program idag och förvånat sa vilken tjej tackar nej till tre stora, snygga, vältränade biffar som dessutom är Kändisar!??

Snygga? Hahahahaha, de ( i orange t-shirts ) har ju hockeyfrillor på presskonferensen. Som om man diskuterar varandras yrken eller jobb till vardags när man har gruppsex med främmande människor. Ärligt, hade jag fått nys om att ett ragg - utan hockeyfrilla - var hockeyspelare, skulle han gå fetbort direkt. Mer inskränkta grabbar får man leta efter. Vilket jävla larv att alla kvinnor skulle eftertrakta såna där bortskämda småkillar i sängen.

En uppgift i P1 om att sexakten filmats, går den att styrka?
Citera
2005-02-15, 15:45
Medlem
Citat:
OK, så att nån annan drogat henne gör hockeyspelarnas gärning mindre olämplig?

Ja tycker du inte det? Känns som det hade varit bra mkt värre om det var dom som drogade henne.

Som sagts tidigare tackade hon ju ja när ena killen frågade om hans kompisar fick följa med. Vad mer kan man göra, jag fattar inte. Ska vi införa något motsvarande till rattfylla, att det är olagligt att ha samlag när man har över 0,2 promille, och är det över 1,0 är det grovt. Ja tjena...
Citera
2005-02-15, 15:48
Medlem
Croatons avatar
Citat:
OK, så att nån annan drogat henne gör hockeyspelarnas gärning mindre olämplig?
På vilket sätt menar du att hockeyspelarnas gärning är olämplig?

Sex mellan två (eller flera) vuxna männsikor där alla gett sitt samtycke brukar väl ändå inte anses som olämligt?

Kvinnan kommer inte ihåg någonting, männen säger att alla var med på det och det finns överhuvudtaget ingen teknisk bevisning som pekar mot våld, sexuell tvång eller någon form av utnyttjande.
Citera
2005-02-15, 15:55
Medlem
Svartliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towelboy
"Hejsan!

Är det verkligen rimligt att sparka Huselius och Tallinder? Ärligt, handen
på hjärtat, är det verkligen vad klubben vill och står det i proportion till
deras "brott"?

Nej, jag är inte LHC supporter, det är inte därför jag protesterar
mot denna löjeväckande åtgärd att sparka spelarna som enbart visar att ni går i ledband eller sitter i knät på sponsorerna (Cloetta?)

Det spelarna har gjort är fel men har ni hört talas om "tiden
läker såren"? Ett mycket kortsiktigt beslut att sparka spelarna för att Cloetta och/eller LHC inte vill få badwill.

Snacken i fikarummen, på diverse forum samt i butiker hör man hur folk
förvånas över de skenmoraliska fördömandet som media, förbundsfolk och nu
även LHC (läs Cloetta) bräcker varandra med.

Det skulle kunna stanna med det, alla inblandade mår nog dåligt
ändå och har säkert lärt sig en läxa eller två.

Vad förändras av att ni böjer er som ett vasstrå för vinden?"

Mäkis svar:

Hejsan Johan,

tack för ditt mail och ditt engagemang.

Det har varit turbulenta dagar och långa överläggningar med alla parter om
hur klubben skulle agera i den här situationen och slutligen har styrelsen
som ytterst ansvariga fattat sitt beslut.

Det har, till skillnad från Mora, inte framkommit i samma grad i pressen att
vi fortsätter hålla kontakten och hjälpa killarna och deras familjer i deras
situation som vi absolut har ansvar för som medmänniskor och arbetsgivare.

Givetivs har vi fått in hundratals mail i ärendet och det finns hela skalan
av omdömen från de som hör av sig.
Vi försöker dock svara alla och inser att hur klubben än hade gjort hade det
blivit starka reaktioner.

Styrelsen har dock varit väldigt grundlig och inhämtat all information som
gått att få i fallet och har också haft hela bilden och jag ser att det var
ett väl grundat beslut och dessutom i samförstånd med de inblandade
spelarna.

Jag hoppas och tror att all vår engagerade publik, ungdomar, partners etc
fortsätter ha förtroende för klubben och också inser att detta är en
historia där det bara finns förlorare, inga vinnare, hur man än hade gjort.

Med vänliga hälsningar

Linköpings Hockey Club
Anders Mäki

Har ej fått svar från Mora, någon fler som fått respons på sina mail?

Kan förstå att man tycker avstängningarna stinker, även om jag själv är av motsatt åsikt (till 70% iaf). Men att orka driva nån kampanj för spelarnas upprättelse... är inte det att ta i? Det är väl bra om du känner en protestplikt som medborgare mot ngt som du ser som en oförätt... men finns det inte viktigare saker att bilda opinion omkring? Att orka försvara dessa snubbar, som om de vore Nelson Mandela el nåt... varför?
Citera
2005-02-15, 16:06
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen
Ja tycker du inte det? Känns som det hade varit bra mkt värre om det var dom som drogade henne.

Varför då?? För henne känns knappast någon skillnad. Att det vore någon annan skulle innebära att 4 män gjort fel, det känns nog snarare värre än om det är 3 män. Hur resonerar du egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Queen
Som sagts tidigare tackade hon ju ja när ena killen frågade om hans kompisar fick följa med. Vad mer kan man göra, jag fattar inte. Ska vi införa något motsvarande till rattfylla, att det är olagligt att ha samlag när man har över 0,2 promille, och är det över 1,0 är det grovt. Ja tjena...

Det finns något som benämns sunt förnuft.
Citera
2005-02-15, 16:10
Medlem
Icebears11s avatar
Vet inte var jag skall börja

Hej alla här inne på FB. Jag har vart en flitig läsare på forumet under en längre tid men var nu tvungen att registrera mig för att göra inlägg om detta.
Har följt denna tråd sedan den startades.
Vet inte riktigit vad jag skall börja, men jag börjar med:
Jag är en hockeyspelar.
Det som hände i Onsdag är inte långt ifrån unikt, om folk bara hade vetat så hade hälften av Sveriges hockeyspelare vart utan jobb.
Att killarna skulle vara bi eller homo köper jag inte för fem öre, det som hände handlar inte om sex, mer "en kul grej" som jag förmodar att mer än hälften Tre Kronor visste om redan under frukosten.
Är det någon som lekt med denna tanken. Efter kvälls mackan så säger en av de tre till Roger Melin, du vi går bara ut en sväng vi är tillbaka om en halvtimme, timme, är det ok?? Om så är frågan och Roger sa ja, har dom då brutit mot något brott överhuvudtaget?? De uppfylldde uppenbarligen sina plikter mot tre kronor på vilodagen genom att infinna sig till frukost och sedan följa med på sponsor träffen.
Tre kronors ledning visste om vad som hade hänt under eftermiddagen på Torsdagen och ber då polisen att ta förhöret efter matchen, är det dubbelmoral eller vaddå? Alltså hade ledningen köpt att att de var ute och drog med en kvinna hem till hotellet innan de visste att de var frågan om våldtäkts anklagelser (som nu inte längre finns).
Det enda som dom gjort fel är mot sina respektive, men det har fan inte någon annan att göra med än deras respektive.
Något som fick mig att må riktigt illa var när en riktigt känd Ishockey kommentator (en av de gamla) (vet inte om man får säga namn här ) spydde ur sig i nyhetsmorgon hur omoraliskt och äcklig denna historia är, när han själv gjort något som i min åsikt är äckligare, har själv sett det med egna ögon (hockey vm) på ett hotell i sverige hur mannen som är långt över 50 dragit med sig en kvinna i 20 års upp på sitt rum, efter att hon sprang ut från rummet någon halvtimme senare kom han springandes efter och såg till så att hon satte sig i en taxi och fick lite cash.
Vet även om tre likadana situationer som skulle få enorma rubriker med kända hockeyprofiler som vart otrogna, men vem tjänar på om det kommer ut??
nu har jag snart tappat tråden här men det kommer fler inlägg. Hoppas Husse och gubbarna repar sig och kommer tillbaka.
Vill bara avsluta med att det är visst mycket möjligt att inte alla av de tre har haft vaginal sex med kvinna men ändå säger att de haft för att hjälpa sina polare, det kanske bara var en som knulla och de andra fotade och kollade på, på sin höjd en avsugning...Ibland tar man en för laget, det gör alla som spelat lagidrott i över 20 år. Man hänger inte ut en polare
Citera
2005-02-15, 16:19
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icebears11
Hej alla här inne på FB. Jag har vart en flitig läsare på forumet under en längre tid men var nu tvungen att registrera mig för att göra inlägg om detta.
Jag är en hockeyspelar.
Det som hände i Onsdag är inte långt ifrån unikt, om folk bara hade vetat så hade hälften av Sveriges hockeyspelare vart utan jobb.
Att killarna skulle vara bi eller homo köper jag inte för fem öre, det som hände handlar inte om sex, mer "en kul grej" som jag förmodar att mer än hälften Tre Kronor visste om redan under frukosten.
Är det någon som lekt med denna tanken. Efter kvälls mackan så säger en av de tre till Roger Melin, du vi går bara ut en sväng vi är tillbaka om en halvtimme, timme, är det ok?? Om så är frågan och Roger sa ja, har dom då brutit mot något brott överhuvudtaget?? De uppfylldde uppenbarligen sina plikter mot tre kronor på vilodagen genom att infinna sig till frukost och sedan följa med på sponsor träffen.
Tre kronors ledning visste om vad som hade hänt under eftermiddagen på Torsdagen och ber då polisen att ta förhöret efter matchen, är det dubbelmoral eller vaddå? Alltså hade ledningen köpt att att de var ute och drog med en kvinna hem till hotellet innan de visste att de var frågan om våldtäkts anklagelser (som nu inte längre finns).
Det enda som dom gjort fel är mot sina respektive, men det har fan inte någon annan att göra med än deras respektive.
Något som fick mig att må riktigt illa var när en riktigt känd Ishockey kommentator (en av de gamla) (vet inte om man får säga namn här ) spydde ur sig i nyhetsmorgon hur omoraliskt och äcklig denna historia är, när han själv gjort något som i min åsikt är äckligare, har själv sett det med egna ögon (hockey vm) på ett hotell i sverige hur mannen som är långt över 50 dragit med sig en kvinna i 20 års upp på sitt rum, efter att hon sprang ut från rummet någon halvtimme senare kom han springandes efter och såg till så att hon satte sig i en taxi och fick lite cash.
Vet även om tre likadana situationer som skulle få enorma rubriker med kända hockeyprofiler som vart otrogna, men vem tjänar på om det kommer ut??
nu har jag snart tappat tråden här men det kommer fler inlägg. Hoppas Husse och gubbarna repar sig och kommer tillbaka.
Vill bara avsluta med att det är visst mycket möjligt att inte alla av de tre har haft vaginal sex med kvinna men ändå säger att de haft för att hjälpa sina polare, det kanske bara var en som knulla och de andra fotade och kollade på, på sin höjd en avsugning...Ibland tar man en för laget, det gör alla som spelat lagidrott i över 20 år. Man hänger inte ut en polare

Och vad ville du säga med etta inlägg, förutom att låta oss veta att du är "inne i gamet"? Jag säger som "kommer-inte-på-vem" sa: "Är man med i Tre Kronor checkar man in, sedan checkar man ut efter en vecka. Tiden därimellan ska ENBART ägnas åt Tre Kronor och hockey" Dvs inga 3-4-5 öl på krogen och inga gangbangs.. Capice?
Citera
2005-02-15, 16:21
Medlem
Kaufmans avatar
Citat:
Hej alla här inne på FB ...

Hoppas det är Arne du pratar om, tyckte hans uttalande var oerhört löjligt redan innan.

Sen att en eller flera i trion står upp för en polare (Lilja), har jag också tänkt på. Verkar vara en del som tyder på det. Sen vet jag inte om det spelar så stor roll egentligen. Deras respektive lär ju inte gilla att de "tittar på" heller och avstängningarna har ju förhoppningsvis inte haft med själva sexet att göra. Men men, vi får nog aldrig veta.
Citera
2005-02-15, 16:23
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Jag är en hockeyspelar.
Jo, en av våra mer ärrade gamla proffs hade ett och annat för sig under sina aktiva år men det va på den tiden då media va ödmjukare och inte ville/kunde stöta sig med kändisar. Klimatet har förändrats och det borde även dessa tre trallande bondpojkar från NHL ha uppfattat.
Citera
2005-02-15, 16:24
Medlem
Icebears11s avatar
Jag köper det helt och hållet som föregående post skrev att;
Är man med i Tre Kronor skall man inte ut och snurra på natten.
Men eftersom ingen av oss här vad med under kvällen som det skedde så vet vu knappast vad som egentligen hänt. Är de fortfarande lika slappt och korkat av dem om de gick ut med tillåtelse av tränarna???
Citera
2005-02-15, 16:25
Medlem
Citat:
Jag är en hockeyspelar.

Hittar inget i din berättelse som jag kan kritesera. Därimot skulle vi vilja ha mer info om kommentatorn och 20 åringen på hockey vm. Beskriv gärna mer hur ni brukar göra. Det skadar inte om det kommer ut att detta inte är nåt ovanligt. Föreningarna kan ju gärna inte sparka all som varit på landslags läger. Då försvinner väl 40-50 spelare från elitserien. En och annan spelarfru kommer ju att leka frågesport med sina respektive snart. Vi kanske bara få se singlar i Tre kRonor i framtiden.
Citera
2005-02-15, 16:31
Medlem
Icebears11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaufman
Hoppas det är Arne du pratar om, tyckte hans uttalande var oerhört löjligt redan innan.

Sen att en eller flera i trion står upp för en polare (Lilja), har jag också tänkt på. Verkar vara en del som tyder på det. Sen vet jag inte om det spelar så stor roll egentligen. Deras respektive lär ju inte gilla att de "tittar på" heller och avstängningarna har ju förhoppningsvis inte haft med själva sexet att göra. Men men, vi får nog aldrig veta.

Kvinna sa att de låg två kondom paket på golvet, inte alls omöjligt att samma kille vart på henne två gånger (lilja) (ingen av dem skulle vara så djävla dum att han knulla utan kondom, de har ju ändå respektive...lol), det var bara två killar inne på rummet som hon kommer ihåg, kanske en bara var där i första inledande skedet och därefter när det inte var så kul längre pep in till sitt rum. Skulle ge min ena hand för att få reda på vad som egentligen hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in