Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Har läst intervjun med henne i AB nu och det ingen direkt trevlig läsning faktiskt.
Det låter faktiskt inte vidare trevligt tycker jag. Men hon ljuger väl.

Det finns väl egentligen inget som tyder på att hon ljuger. Men det enda som framkommer av det citatet är att hon inte har fler minnesbilder av natten. Det säger inget som helst om hur aktiv hon själv var. Det hjälper ju inte att aftonbladet gör allt i sin retoriska makt att framställa hela händelseförloppet som en våldtäkt. Till och med deras huvudrubrik om denna historian, "Jag vaknar upp på rygg", dryper ju så överjävligt av vinklingen till en försvarslöst offer som har utnyttjats att det faan nästan nått nya bottennivåer...
Vissa här verkar inte överhuvudtaget vara medveten om hur folk blir när en riktig jävla karatefylla slår till. Tjejen i fråga kan lika gärna ha varit den mest pådrivande personen i rummet för allt som hände. Du väljer, medvetet eller omedvetet, att tolka citatet som att hon var totalt medvetslös vid det aktuella minnet hon beskrev. Även fast det lika gärna kunde varit helt tvärt om... bara för att tjejen inte kommer ihåg någonting från kvällen betyder inte det att hon varit totalt passiv.
I slutändan finns det bara den tekniska bevisningen att gå på... och den var inte ens tillräcklig att väcka misstanke om våldtäkt... eller ens sexuellt utnyttjande...
Jag håller med om att om hon nu har funnit natten med hockeyspelarna så traumatisk så skall hon få professionell hjälp att komma över traumat. MEN! Tjejen har inte utsatts för ett brott så sluta behandla henne som ett jävla brottsoffer!