Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-15, 14:00
Bannlyst
Har läst intervjun med henne i AB nu och det ingen direkt trevlig läsning faktiskt.

Citat:
— Jag har typ tre sekunders minne från natten. Jag upplever att jag vaknar till, jag ligger på rygg. Då är det två stycken, den ena gör något sexuellt med mig, de skrattar, sen slocknar jag. Det är allt jag minns tills jag vaknar igen.

Det låter faktiskt inte vidare trevligt tycker jag. Men hon ljuger väl.
Citera
2005-02-15, 14:03
Medlem
Kaufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Hur kan man INTE fatta varför spelarna blev kickade? Som uttrycket heter: "A man can build a thousand bridges in his lifetime and suck one dick. When he dies, he won't be remembered as a bridge builder."

Hockeyspelare representerar inte bara sig själva. De representerar också ett land, en stad en klubb och en massa företag. Alla dessa grupper pröjsar på olika sätt miljoner för att förknippas med dessa spelares positiva image -är det verkligen så konstigt att de drar öronen åt sig när något sådant här händer?

Jag håller ju med dig. Självklart! Jag förstår VARFÖR spelarna blev sparkade, och det har jag ju skrivit flera ggr. Pga mediauppståndelsen. Därmed INTE sagt att jag tycker det är rätt. Om jag fick välja skulle jag vilja att snubben som byggde de 1000 broarna blev iåhgkommen för det och inte för att han sög kuk på fritiden.
Men så funkar inte media och inte mobben, och tydligen inte LHCs styrelse. Fick kuksugaren sparken från sitt brobyggarjobb p.g.a att han sög kuk är även det beklagligt och jag kan tänka mig att mejla någon om det också
Citera
2005-02-15, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaufman
Fick kuksugaren sparken från sitt brobyggarjobb p.g.a att han sög kuk är även det beklagligt och jag kan tänka mig att mejla någon om det också
Klockrent!!!
Citera
2005-02-15, 14:14
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Har läst intervjun med henne i AB nu och det ingen direkt trevlig läsning faktiskt.

Troligtvis inte. Det är vidrigt.
Citera
2005-02-15, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Troligtvis inte. Det är vidrigt.

Tror inte heller att hon ljuger men det är ju så tongångarna går i den här tråden så jag kostade på mig lite ironi.
Citera
2005-02-15, 14:47
Medlem
Tolvans avatar
När en svensk tjej anmäler en eller flera ickesvenskar för våldtäkt så ska man strunta i om hon är full eller inte men när det är tre vältränade hockeyhjältar så är hon ett luder som får skylla sig skälv eftersom hon har druckit?
Citera
2005-02-15, 14:56
Medlem
Croatons avatar
Citat:

Det finns väl egentligen inget som tyder på att hon ljuger. Men det enda som framkommer av det citatet är att hon inte har fler minnesbilder av natten. Det säger inget som helst om hur aktiv hon själv var. Det hjälper ju inte att aftonbladet gör allt i sin retoriska makt att framställa hela händelseförloppet som en våldtäkt. Till och med deras huvudrubrik om denna historian, "Jag vaknar upp på rygg", dryper ju så överjävligt av vinklingen till en försvarslöst offer som har utnyttjats att det faan nästan nått nya bottennivåer...

Vissa här verkar inte överhuvudtaget vara medveten om hur folk blir när en riktig jävla karatefylla slår till. Tjejen i fråga kan lika gärna ha varit den mest pådrivande personen i rummet för allt som hände. Du väljer, medvetet eller omedvetet, att tolka citatet som att hon var totalt medvetslös vid det aktuella minnet hon beskrev. Även fast det lika gärna kunde varit helt tvärt om... bara för att tjejen inte kommer ihåg någonting från kvällen betyder inte det att hon varit totalt passiv.

I slutändan finns det bara den tekniska bevisningen att gå på... och den var inte ens tillräcklig att väcka misstanke om våldtäkt... eller ens sexuellt utnyttjande...

Jag håller med om att om hon nu har funnit natten med hockeyspelarna så traumatisk så skall hon få professionell hjälp att komma över traumat. MEN! Tjejen har inte utsatts för ett brott så sluta behandla henne som ett jävla brottsoffer!
Citera
2005-02-15, 14:57
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
precis, det är som upplagt att den okända killen på Soap Bar har lagt nåt i hennes drink för att sedan få med henne hem, sen att hon stött på hockeyspelarna strax därefter är bara rena slumpen!

OK, så att nån annan drogat henne gör hockeyspelarnas gärning mindre olämplig?
Citera
2005-02-15, 15:01
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaufman
Jösses.

Lever man i ett samhälle får man rätta sig efter dess lagar, system och instanser. Har utredningen lagts ner ÄR de oskyldiga. Until proven guilty du vet .. Erkänner du inte ens det är det totalt ointressant att diskutera med dig. Du är ju ute i filosofin nångonstans och irrar omkring. "Det finns inga absoluta sanningar" Det kan mycket väl ha varit jag som hade sex med kvinnan den där kvällen, ingen vet helt säkert, inte ens kvinnan.

The truth is out there .. "ooow weee ooohh ooooo"

Precis som flera av Motala-killarna är oskyldiga
Citera
2005-02-15, 15:04
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Hockeygroupie-teorin faller rätt platt eftersom hon inte hade en aning om vilka de här killarna var. Det är ju faktiskt inte Foppa som varit ute och raggat utan tre ganska anonyma spelare, inga kändisar direkt nån av dom.

Exakt! Jag känner förmodligen ingen kvinna som skulle känna igen någon av dessa tre doldisar på stan. Nog för att de är hyfsat kända namn men deras ansikten är inte direkt upptejpade på plakat ute på stan(förrän nu då)
Citera
2005-02-15, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Croaton
Det finns väl egentligen inget som tyder på att hon ljuger. Men det enda som framkommer av det citatet är att hon inte har fler minnesbilder av natten. Det säger inget som helst om hur aktiv hon själv var. Det hjälper ju inte att aftonbladet gör allt i sin retoriska makt att framställa hela händelseförloppet som en våldtäkt. Till och med deras huvudrubrik om denna historian, "Jag vaknar upp på rygg", dryper ju så överjävligt av vinklingen till en försvarslöst offer som har utnyttjats att det faan nästan nått nya bottennivåer...

Vissa här verkar inte överhuvudtaget vara medveten om hur folk blir när en riktig jävla karatefylla slår till. Tjejen i fråga kan lika gärna ha varit den mest pådrivande personen i rummet för allt som hände. Du väljer, medvetet eller omedvetet, att tolka citatet som att hon var totalt medvetslös vid det aktuella minnet hon beskrev. Även fast det lika gärna kunde varit helt tvärt om... bara för att tjejen inte kommer ihåg någonting från kvällen betyder inte det att hon varit totalt passiv.

I slutändan finns det bara den tekniska bevisningen att gå på... och den var inte ens tillräcklig att väcka misstanke om våldtäkt... eller ens sexuellt utnyttjande...

Jag håller med om att om hon nu har funnit natten med hockeyspelarna så traumatisk så skall hon få professionell hjälp att komma över traumat. MEN! Tjejen har inte utsatts för ett brott så sluta behandla henne som ett jävla brottsoffer!

Japp. Du her helt klart en poäng. Visst tolkade jag citatet precis som du säger men inser givetvis att det kan vara precis som du säger sedan. Självklart.
Citera
2005-02-15, 15:28
Medlem
sifakas avatar
Vad hände med påståendena att tjejen sagt i polisförhör att hon var tänd på Lilja och följde med frivilligt? Och att vittnen sett att hon var plakat? Antingen har kvällsblaskorna skrivit en massa skit tidigare eller också ljuger tjejen i AB-intervjun.

Två öppnade kondomförpackningar, det kan ju bekräfta ryktet tidigare i tråden om att Huselius bara satt och tittade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in