2005-02-15, 16:34
Medlem
Zildijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icebears11
Skulle ge min ena hand för att få reda på vad som egentligen hände.

Du sätter då inget större värde på dina händer.
Citera
2005-02-15, 16:39
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Hej alla här inne på FB. Jag har vart en flitig läsare på forumet under en längre tid men var nu tvungen att registrera mig för att göra inlägg om detta.
Har följt denna tråd sedan den startades.
Vet inte riktigit vad jag skall börja, men jag börjar med:
Jag är en hockeyspelar.
Det som hände i Onsdag är inte långt ifrån unikt, om folk bara hade vetat så hade hälften av Sveriges hockeyspelare vart utan jobb.
Att killarna skulle vara bi eller homo köper jag inte för fem öre, det som hände handlar inte om sex, mer "en kul grej" som jag förmodar att mer än hälften Tre Kronor visste om redan under frukosten.
Är det någon som lekt med denna tanken. Efter kvälls mackan så säger en av de tre till Roger Melin, du vi går bara ut en sväng vi är tillbaka om en halvtimme, timme, är det ok?? Om så är frågan och Roger sa ja, har dom då brutit mot något brott överhuvudtaget?? De uppfylldde uppenbarligen sina plikter mot tre kronor på vilodagen genom att infinna sig till frukost och sedan följa med på sponsor träffen.
Tre kronors ledning visste om vad som hade hänt under eftermiddagen på Torsdagen och ber då polisen att ta förhöret efter matchen, är det dubbelmoral eller vaddå? Alltså hade ledningen köpt att att de var ute och drog med en kvinna hem till hotellet innan de visste att de var frågan om våldtäkts anklagelser (som nu inte längre finns).
Det enda som dom gjort fel är mot sina respektive, men det har fan inte någon annan att göra med än deras respektive.
Något som fick mig att må riktigt illa var när en riktigt känd Ishockey kommentator (en av de gamla) (vet inte om man får säga namn här ) spydde ur sig i nyhetsmorgon hur omoraliskt och äcklig denna historia är, när han själv gjort något som i min åsikt är äckligare, har själv sett det med egna ögon (hockey vm) på ett hotell i sverige hur mannen som är långt över 50 dragit med sig en kvinna i 20 års upp på sitt rum, efter att hon sprang ut från rummet någon halvtimme senare kom han springandes efter och såg till så att hon satte sig i en taxi och fick lite cash.
Vet även om tre likadana situationer som skulle få enorma rubriker med kända hockeyprofiler som vart otrogna, men vem tjänar på om det kommer ut??
nu har jag snart tappat tråden här men det kommer fler inlägg. Hoppas Husse och gubbarna repar sig och kommer tillbaka.
Vill bara avsluta med att det är visst mycket möjligt att inte alla av de tre har haft vaginal sex med kvinna men ändå säger att de haft för att hjälpa sina polare, det kanske bara var en som knulla och de andra fotade och kollade på, på sin höjd en avsugning...Ibland tar man en för laget, det gör alla som spelat lagidrott i över 20 år. Man hänger inte ut en polare

Så vaddå, det är ok att dra hem en tjej som efter egen utsago inte kommer ihåg ett skit? Bara för att man är hockeyspelare?
Citera
2005-02-15, 16:40
Medlem
Thoms avatar
Citat:
Kvinna sa att de låg två kondom paket på golvet, inte alls omöjligt att samma kille vart på henne två gånger (lilja) (ingen av dem skulle vara så djävla dum att han knulla utan kondom, de har ju ändå respektive...lol), det var bara två killar inne på rummet som hon kommer ihåg, kanske en bara var där i första inledande skedet och därefter när det inte var så kul längre pep in till sitt rum. Skulle ge min ena hand för att få reda på vad som egentligen hände.

Nu är det ju så att kondompaket innehåller fler kondomer. Allt från 3 till 10 pack i varje paket verkar va rätt vanligt.
Citera
2005-02-15, 16:42
Medlem
Icebears11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Hittar inget i din berättelse som jag kan kritesera. Därimot skulle vi vilja ha mer info om kommentatorn och 20 åringen på hockey vm. Beskriv gärna mer hur ni brukar göra. Det skadar inte om det kommer ut att detta inte är nåt ovanligt. Föreningarna kan ju gärna inte sparka all som varit på landslags läger. Då försvinner väl 40-50 spelare från elitserien. En och annan spelarfru kommer ju att leka frågesport med sina respektive snart. Vi kanske bara få se singlar i Tre kRonor i framtiden.

Hur jävla tragiskt det än må låta så är det tyvärr så här, när katten är borta dansar mössen...
Sen att hockeyspelare må vara över repressenterade i denna grupp utan moral och etik kan jag inte uttalla mig om. Jag har spelat ishockey i både USA och Kanada dock inte i NHL men det är precis likadant där borta. Ett läger hemifrån frugan el flickvän innebär ridån ner när du åker och ridån upp vid hemkomst. Det som sker under resan stannar på resan, har vart med om en gång då en spelare glappade om vad som hänt till sin sambo, hon i sin tur tog upp ngn incident på en fest med respektive, behöver jag säga att killen inte spelade kvar mer än en vecka efter det inträffade.
Glöm heller inte att de flesta tränarna är gamla spelare och lika goda kolsupare själva.
Citera
2005-02-15, 16:43
Medlem
Thoms avatar
Citat:
Jag köper det helt och hållet som föregående post skrev att;
Är man med i Tre Kronor skall man inte ut och snurra på natten.
Men eftersom ingen av oss här vad med under kvällen som det skedde så vet vu knappast vad som egentligen hänt. Är de fortfarande lika slappt och korkat av dem om de gick ut med tillåtelse av tränarna???

Så om tränaren gav grönt ljus för dom att gå ut en stund så menar du att dom inte kan anses anvariga för det som hände sen?
Citera
2005-02-15, 16:53
Medlem
Icebears11s avatar
Quote Thorn

Så om tränaren gav grönt ljus för dom att gå ut en stund så menar du att dom inte kan anses anvariga för det som hände sen?

De är klart att de är ansvariga för sina handlingar och att det uppenbart är lite klantigt, men efter som de inte brutit mot den svenska lagen och isåfall inte heller mot Tre Kronors regler så är det väldigt högt pris att betala att bli av med sina jobb och förmodligen aldrig kunna spela ishockey i Sverige igen.
Citera
2005-02-15, 16:59
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Wow, det låter nästan som om du pratar om soldater efter åratal av strider.... Navy Seals, SAS, Främlingslegionen m.fl vik hädan, här kommer de svenska elithockeyspelarna.
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
du har uppenbarligen inte fattat ett skit av det som skrivits.

Åh, den übersmarta elithockeymannen har talat. Du ser verkligen inte ett problem i att 3 st representanter för Sveriges landslag sätter på en medvetslös tjej som efteråt får uppsöka läkare pga smärta i underlivet?!

Du är snabbast på griller/skridskor men här har du tänkt väldigt låååångsamt! :thumbsdow

Sen så var det någon som på fullt allvar jämförde soldaters beteende efter långvariga stridstrauman med trycket hockeykillar har på sig och politikers utsvävningar på porrklubbar ("Male Bonding" eller nåt sånt). Vilken j-a rappakalja!! Helt lobotomerat att påstå nåt sånt.

Sök hjälp!

Några punkter:

1. Invandrare som gör detsamma ska minsann kokas i olja (om man tolkar en del av FB:s medlemmar) men inte de här 3 typerna?
2. Sex med drogade tjejer där hon får uppsöka läkare pga smärtor är aldrig okej!
3. Landslagsmän ska uppträda men den stil & finess som vi skattebetalare kan begära när de representerar Sverige.
4. För att man tycker de här 3 personerna har betett sig helt åt h-e fel så betyder inte det automatiskt att man är motståndare till gruppsex, trekanter, homosex eller andra former av sexualitet. Kör på säger jag men gör det med ej drogade eller kalasfulla tjejer och gör det inte så länge som de representerar det svenska landslaget.
Citera
2005-02-15, 17:08
Medlem
Thoms avatar
Citat:
Quote Thorn

De är klart att de är ansvariga för sina handlingar och att det uppenbart är lite klantigt, men efter som de inte brutit mot den svenska lagen och isåfall inte heller mot Tre Kronors regler så är det väldigt högt pris att betala att bli av med sina jobb och förmodligen aldrig kunna spela ishockey i Sverige igen.

Det kanske är det priset som behövs för att andra spelare och andra personer ska börja fundera på sin egen etik och moral....
Citera
2005-02-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Räkna med att de tar det lugnt ett tag innan de åker tillbaka till macho-nhl och får idel ryggdunkningar och "way-to-go". Då är de kungar igen.

Du är en sån som på riktigt tror att alla "fotbolls-huliganer" byter halsdukar och matchtröja och står i det andra lagets klack bara för att bråka va?

Jag orkar inte diskutera skiten mer. Att det finns moralkärringar som tycker det är helt rätt att stänga av spelare för att de har gruppsex är fanimig otroligt.

EDIT: Vill tillägga att jag tycker att det är rätt att stänga av de över Sweden Hockey Tour eller vad fan de kallar det eftersom de drack innan match men längre en så ska det fan inte gå. En jävla hetsjakt är vad det är.

EDIT2: Om det inte visar sig att de har våldtagit henne förstås.
Citera
2005-02-15, 17:32
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ibland tar man en för laget, det gör alla som spelat lagidrott i över 20 år. Man hänger inte ut en polare
Det där låter ju bara inihelvete korkat, hur många puckar behöver man få i huvudet för att komma till den slutsatsen? Jag skulle aldrig offra min kariär eller få mitt privatliv förstört för att en polare är kåt och korkad, men å andra sidan är jag varken man eller lagidrottare.
Citera
2005-02-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Åh, den übersmarta elithockeymannen har talat. Du ser verkligen inte ett problem i att 3 st representanter för Sveriges landslag sätter på en medvetslös tjej som efteråt får uppsöka läkare pga smärta i underlivet?!

Du är snabbast på griller/skridskor men här har du tänkt väldigt låååångsamt! :thumbsdow

Sen så var det någon som på fullt allvar jämförde soldaters beteende efter långvariga stridstrauman med trycket hockeykillar har på sig och politikers utsvävningar på porrklubbar ("Male Bonding" eller nåt sånt). Vilken j-a rappakalja!! Helt lobotomerat att påstå nåt sånt.

Sök hjälp!

Några punkter:

1. Invandrare som gör detsamma ska minsann kokas i olja (om man tolkar en del av FB:s medlemmar) men inte de här 3 typerna?
2. Sex med drogade tjejer där hon får uppsöka läkare pga smärtor är aldrig okej!
3. Landslagsmän ska uppträda men den stil & finess som vi skattebetalare kan begära när de representerar Sverige.
4. För att man tycker de här 3 personerna har betett sig helt åt h-e fel så betyder inte det automatiskt att man är motståndare till gruppsex, trekanter, homosex eller andra former av sexualitet. Kör på säger jag men gör det med ej drogade eller kalasfulla tjejer och gör det inte så länge som de representerar det svenska landslaget.

Väl talat. Du sammanfattar precis vad jag tycker men inte orkat ge mig in i debatten för att skriva.
Citera
2005-02-15, 17:49
Medlem
taffies avatar
"Everyone is guilty; the only crime is getting caught." var det någon som sa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in