Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-12, 23:35
Awaiting Email Confirmation
towelboys avatar
Sån't där känner jag inte igen. Jag åkte längdskidor. På våra läger (som var belagda ute i obygden) gick vi upp före tuppen, åt frukost, vallade skidor, tränade, åt igen, vallade skidor, nytt pass, åt...vilade...åt, spelade spel och sedan gick vi och lade oss. Uppenbarligen valde jag fel sport.
Citera
2005-02-12, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av towelboy
Sån't där känner jag inte igen. Jag åkte längdskidor. På våra läger (som var belagda ute i obygden) gick vi upp före tuppen, åt frukost, vallade skidor, tränade, åt igen, vallade skidor, åkte, åt igen....vilade...åt, spelade spel och sedan gick vi och lade oss. Uppenbarligen valde jag fel sport.
Tror att det hander oftare inom lagsporter som fotboll hockey mm. Man tranar ganska hart och disciplinerat och nar man sedan dricker sprit sa slar det over.
Som nagon sa tidigare, en kille som i vanliga fall ar lugn och sansad kan spara ur pa isen. Pa traningslager kan liknande saker aven handa utanfor isen.. Slagsmal, fylla och otrohetsprylar...
Citera
2005-02-12, 23:40
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:
Vi måste bena isär vissa saker här. De tre spelarna hade ansvar när det gäller sina familjer/flickvänner samt deras uppdrag i landslaget. De missbrukade bägge ansvaren.

Det de i sak gjorde med tjejen skall inte fördömas eftersom hon själv ville följa med dem.

Man går inte ut på krogen nära inpå idrottsliga engagemang och man ligger inte med andra tjejer om man har ett förhållande. Det är sådant vi skall fördöma. Inte att de var tre killar på en tjej eller att hon var full eller ifall en av killarna iklädde sig en Banarne-dräkt och gjorde propellern. Det är bara snicksnack att hålla på att ömka för en tjej som frivilligt följer med tre grabbar till hotellet.

Exakt min åsikt det här.

Att vissa, som tex DN:s krönikör, sitter och tycker synd om tjejen är tragiskt. Det verkar uppenbart att en våldtäkt inte ägt rum om nu inte åklagaren skrämts till tystnad av Rickard Fagerlund eller motsvarande.. Jag skulle bli duktigt förbannad på en tjej som anklagar mig för våldtäkt dagen efter hon villigt hade sex. Svårt val om man helst skulle bli stämplad som våldtäktsman eller själv bli våldtagden. Båda sakerna förtstör nog livet.

Därmed säger jag inte att spelarna gjort rätt på något sätt. Deras sexuella intressen kan de väl få hålla på med om frugan är med på ett hörn. Men att gå ut och supa kvällen innan match, dessutom landslaget. Inte bra..
Citera
2005-02-12, 23:45
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag måste säga detta igen: Husse, übernörd, skolpojke, moppemustachfjunig morsgris, involverad i "avancerad sex" och en fyrkant med Gud vet vilka olika konstellationer. Jag kan bara inte få ihop det i mitt huvud.
Citera
2005-02-12, 23:49
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Följer man med tre snubbar upp på ett hotellrum och knullar så...ville man nog knulla. Eller vad trodde hon skulle hända? att de skulle sitta och prata minnen från VM-03? Det är en tokig värld vi lever i och man bör tänka efter före, vilket den här tjejen inte gjorde.

Det spelar ingen roll för huruvida det var frågan om en våldtäkt eller inte. En kvinna har alltid rätt att ändra sig, t o m under pågående samlag.
Citera
2005-02-12, 23:51
towelboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Tror att det hander oftare inom lagsporter som fotboll hockey mm. Man tranar ganska hart och disciplinerat och nar man sedan dricker sprit sa slar det over.
Som nagon sa tidigare, en kille som i vanliga fall ar lugn och sansad kan spara ur pa isen. Pa traningslager kan liknande saker aven handa utanfor isen.. Slagsmal, fylla och otrohetsprylar...

Det är sant. Sedan tror jag också att skidåkning och friidrott utövas av mer introverta och eftertänksamma människor, eller som man kan kalla "plugghästar". Medan lagidrott drar en annan sorts ungdomar, där skolan ofta kommer i andra hand och ett ord som intellekt förväxlas med plektrum....om inte annat så danas killarna av grupptrycket som du har varit inne på.

"Exakt min åsikt det här.

Att vissa, som tex DN:s krönikör, sitter och tycker synd om tjejen är tragiskt. Det verkar uppenbart att en våldtäkt inte ägt rum om nu inte åklagaren skrämts till tystnad av Rickard Fagerlund eller motsvarande.. Jag skulle bli duktigt förbannad på en tjej som anklagar mig för våldtäkt dagen efter hon villigt hade sex. Svårt val om man helst skulle bli stämplad som våldtäktsman eller själv bli våldtagden. Båda sakerna förtstör nog livet.

Därmed säger jag inte att spelarna gjort rätt på något sätt. Deras sexuella intressen kan de väl få hålla på med om frugan är med på ett hörn. Men att gå ut och supa kvällen innan match, dessutom landslaget. Inte bra..."

Exactemundo!
Citera
2005-02-12, 23:52
towelboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det spelar ingen roll för huruvida det var frågan om en våldtäkt eller inte. En kvinna har alltid rätt att ändra sig, t o m under pågående samlag.

Vad pekar på att tjejen inte kunde ändra sig under pågående samlage(n)t?
Citera
2005-02-13, 00:16
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Vad pekar på att tjejen inte kunde ändra sig under pågående samlage(n)t?

Jag snackar i allmänna ordalag vad som gäller. Att en tjej följer med någon/några hem är inget hinder för att de ska kunna dömas för våldtäkt.
Citera
2005-02-13, 00:18
towelboys avatar
Jo, hindret är att inget pekar på tvång. Man kan inte kräva att personer inblandade i samlaget skall kunna läsa tankar. Mycket av vad som sker i sexuell väg är moraliskt förkastligt men försök lagstifta om det du.
Citera
2005-02-13, 00:19
Bannlyst
Citat:
Om du frågar mig så är det en klockren jämförelse.

Hahaha.
Citat:
Hoppa på någons huvud så att denna dör, är det mindre äckligt menar du?

Ja, det är ju ett utbrett fenomen. Du driver med mig va?

Citat:

Det handlade nog inte så mycket om sex som att agera ut. Ungefär som att slå någon på käften fast uttryckt lite annorlunda.

Jag förstår hur du menar men jag köper inte det du säger. Själv skulle jag aldrig kunna stoppa in snorren i en mus där en polare redan varit och slaskat, och det är närmast det jag menar med det jag säger i tråden. Äckligt och faktiskt också ohygieniskt.

Nu låter jag som värsta Ria Wägner kanske men du hajar.
Citat:
Dessvärre måste jag svara ja på din fråga. Just under de hockeyresor jag gjort har jag hamnat i de mest märkliga och bisarra situationerna. Undrar än idag hur tjejerna tänker i dessa lägen. Körde en 2-1 och när allt är klart vaknar kille nummer tre och frågar tjejen - "skulle det inte sitta fint med en dessert nu, varpå hon slukar hans kuk.

Är ovan Jobe wanna be wild and crazy eller har det hänt i verkligheten? Låter som en traditionell logementshistoria från bassarnas logement i lumpen om du frågar mig.
Citera
2005-02-13, 00:35
Medlem
jobes avatar
[quote=TopDawg]Hahaha.
Hehehe.

Nääe, inte direkt. Du fattar nog vad jag menar, i en mobb så kan vanligt hyggligt folk hoppa på andras huvuden, i samma mobb fast i ett annat sammanhang så knullar de samma brud. Samma sak fast olika uttryck.

Jag förstår hur du menar men jag köper inte det du säger. Själv skulle jag aldrig kunna stoppa in snorren i en mus där en polare redan varit och slaskat, och det är närmast det jag menar med det jag säger i tråden. Äckligt och faktiskt också ohygieniskt.
Du har heller aldrig varit på ett hockeyläger.

Du ÄR värsta Ria Wägner

Är ovan Jobe wanna be wild and crazy eller har det hänt i verkligheten? Låter som en traditionell logementshistoria från bassarnas logement i lumpen om du frågar mig.
Dessvärre är det självupplevt. Detär jag som irl skapat alla lumpenhistoríer
Citera
2005-02-13, 00:41
Bannlyst
[quote=jobe]
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Hahaha.
Hehehe.

Nääe, inte direkt. Du fattar nog vad jag menar, i en mobb så kan vanligt hyggligt folk hoppa på andras huvuden, i samma mobb fast i ett annat sammanhang så knullar de samma brud. Samma sak fast olika uttryck.

Du har heller aldrig varit på ett hockeyläger.

Du ÄR värsta Ria Wägner

Dessvärre är det självupplevt. Detär jag som irl skapat alla lumpenhistoríer

Jo jag har varit på en jävla massa hockeyläger. Men inte på seniornivå. Ändå har jag inte ens som Junior upplevt nåt sånt här. Fylla, slagsmål, ragg visst. Men inte gruppknull med kedjekompisarna. Jag är antagligen unik i hockey-Sverige. Hahahaha.

Hur är det med läsförståelsen (snarare dubbelseendet till följd av biran kanske) egentligen Jobe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in