Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Tror att det hander oftare inom lagsporter som fotboll hockey mm. Man tranar ganska hart och disciplinerat och nar man sedan dricker sprit sa slar det over.
Som nagon sa tidigare, en kille som i vanliga fall ar lugn och sansad kan spara ur pa isen. Pa traningslager kan liknande saker aven handa utanfor isen.. Slagsmal, fylla och otrohetsprylar...
Det är sant. Sedan tror jag också att skidåkning och friidrott utövas av mer introverta och eftertänksamma människor, eller som man kan kalla "plugghästar". Medan lagidrott drar en annan sorts ungdomar, där skolan ofta kommer i andra hand och ett ord som intellekt förväxlas med plektrum....om inte annat så danas killarna av grupptrycket som du har varit inne på.
"Exakt min åsikt det här.
Att vissa, som tex DN:s krönikör, sitter och tycker synd om tjejen är tragiskt. Det verkar uppenbart att en våldtäkt inte ägt rum om nu inte åklagaren skrämts till tystnad av Rickard Fagerlund eller motsvarande.. Jag skulle bli duktigt förbannad på en tjej som anklagar mig för våldtäkt dagen efter hon villigt hade sex. Svårt val om man helst skulle bli stämplad som våldtäktsman eller själv bli våldtagden. Båda sakerna förtstör nog livet.
Därmed säger jag inte att spelarna gjort rätt på något sätt. Deras sexuella intressen kan de väl få hålla på med om frugan är med på ett hörn. Men att gå ut och supa kvällen innan match, dessutom landslaget. Inte bra..."
Exactemundo!