Citat:
Ursprungligen postat av nacho
I så fall borde landslagsledningen ha klargjort denna policy. Det har dom inte gjort utan det är ett luddigt "frihet under ansvar" som gäller. I detta ligger naturligtvis att man inte ska supa dagen före match men att gå ut på krogen nykter, är det så självklart att man inte ska få göra det? I det här fallet har det inte kommit fram nåt om att de drack. De fick ju ragg direkt och gick därifrån med tjejen efter en halvtimme. Inte heller har de väl satt upp nån regel om att det är förbjudet att ha sex natten före en match. Så det känns hårt att Huselius & co blir så totalt uthängda och fördömda utan att det framgått att de brutit mot landslagets deklarerade policy.
Nej, det är inte något som vi ska fördöma. Det är en sak mellan killen och hans tjej. Vad vet vi om deras relation? De kanske har ett öppet förhållande där det är okej med att ha andra på vissa villkor. Sånt förekommer. Eller det kan finnas andra anledningar till att det inte ska fördömas. Hursomhelst är det deras privatsak.
Ok, om man vill dra det till den spetsen....så ja visst. Men jag talade från en allmän åskådning. Sunt förnuft säger att man tränar, äter och sover på landslagsläger. Det finns andra tillfällen at festa, så jävla mycket spelar och tränar de inte.
Så skit samma om spelarna har fria förhållanden med respektive, de borde ändå gå och sova efter en lång bussresa.
Mitt fokus ligger fortfarande på deras ansvar som representanter för Svensk landslagshockey och då spelar det inte ngn roll ifall de gruppknullar en tjej eller fint älskar i missionären med en söt tös. Jag skiter i fria förhållanden och sårade våp. Det jag säger är att spelarna har handlat fel som sprungit på krogen och att våpet inte har någon som helst rätt att springa till polisen bara för att bakfylleångesten gör sig påmind.