Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-12, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag tycker det är lika äckligt och ofattbart med vuxna män som slåss i samband med en forbollsmatch. Lite samma krafter som verkar här, är du med på vad jag menar då?

Inte en klockren jämförelse om du frågar mig.

Alltså jag moraliserar inte över grabbarna eller påstår att dom våldtagit tjejen utan vad jag finner så jävla äckligt är att tre snubbar turas om på en tjej. Stå där med kuken i hand inför polarna och göka inför två snubbar med stånd, typ.

Sex är ju en intim situation medans utövande av våld mot likasinnade är utåtriktat.

Äh, I dont make any sense.

Måste bara fråga: Skulle du själv kunna (eller har du) turats om med polarna på en tjej?
Citera
2005-02-12, 22:50
Medlem
Erik_Everhards avatar
Tycker som jobe här. Hon hängde väl ändå inte med för att käka Pringles och spela Alfapet?? Saken är [enligt mig personliga syn på detta] att hon tyckte det var spännande att hänga med tre hårda hockeystjärnor. När hon efteråt kom på hur slynigt det var av henne att låta sig bli påsatt av alla tre, kände hon sig tvungen att rättfärdiga detta med en vals om att hon blivit utnyttjad.
Är det verkligen så att de tvingat sig på bruden är det ju naturligtvis fel, men alla verkar tro så blint på flickan utan att tänka lite innan.

Mycket bra artikel i GT idag [som för övrigt är skriven av en kvinna] som behandlar ämnet "Sluta moralisera över gruppsex". Läsvärt.
Citera
2005-02-12, 22:57
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg

Smutsigt, förbrukningsvara och grupptryck (jagsvaga individer) är ord jag associerar med sånt här. Fylla räcker inte som motivering. Det är nåt annat också som utlöser sånt här.
Är alla som bråkar på fotbollsmatcher jagsvaga? Nej, man hänger bara på, stänger av och åker med. Det som händer är på något märkligt sätt en ickehändelse där man går utanför sig själv. Normalt sett finns det inte på kartan - lika lite som att någon fotbollsfighter själv börjar spontanveva i snabbköpet utan anledning bara för att det kul.

Vad som utlöser det? Svårt, men jag tror att man triggar varandra. Har själv varit i en del situationer som jag helst skulle vilja ha ogjorda. Den enda gemensamma nämnaren är att jag under en tid varit tillsammans med människorna och kämpat mot samma mål. Idrottsvärlden är dessutom i många stycken grabbigare än grabbig med sitt snack och attityd. Sjukt egentligen och jag har full förståelse för de som utifrån fördömmer detta.
Citera
2005-02-12, 22:59
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Wennman
Det är heller inte journalisters uppgift att skvallra om namn som gör att familjer splittras.

Det här tyckte jag var intressant eftersom journalister har haft det stora nöjet att spy galla över hockeyspelarnas kvinnosyn de senaste dagarna. Först vet de vad som pågår och låter bli att rapportera men när det inte går att undvika längre låter man indignerad och förstår ingenting. Jag tänker på just dig, Mats Olsson.
Citera
2005-02-12, 23:05
Medlem
Pale Riders avatar
Jag tror allt bottnar i dåligt ledarskap.
Men det vore i och för sig inget problem om alla kvinns bar burka och inte ostrukturerat uppehöll sig i offentligheten.
Citera
2005-02-12, 23:05
Medlem
Citat:
Slappna av nu, pojkarna har lirat lite redji. Följer man med tre snubbar upp på ett hotellrum och knullar så...ville man nog knulla. Eller vad trodde hon skulle hända? att de skulle sitta och prata minnen från VM-03? Det är en tokig värld vi lever i och man bör tänka efter före, vilket den här tjejen inte gjorde. Troligen hade hon druckit för mycket, fick ångest inför sin sambo och räddar upp det hela genom en våldtäktsanmälan. Hur du får in Tumbamålet i det här vet i fan
Tumabmålet har många likheter. Ja, det är identiskt, förutom att det då var svartmuskiga rasfrämlingar (som dessutom knullat henne tidigare), inte ädelvita ursvenskar som knullade kvinnan.

1. Hon var packad, men inte medvetslös (hon gick omkring i lägenheten och ringde en väninna och pratade med henne)

2. Hon hade haft sex med två av männen tidigare

3. Hon sa aldrig att hon inte ville

4. Hon bjöd hem männen till sig (inte som i det här fallet, när hon följde med en av männen)

I det fallet var alla - utom domstolen - överens, och det blev en folkstorm. Det är väl klart att en kvinna aldrig vill bli gang-bangad, sa man. Självklart hade hon blivit våldtagen. Självklart skulle de vidriga våldtäktsmännen stenas till döds.

Men inte i det här fallet. Här skrockar man lite och konstaterar att "hockeyfnasket" fått vad hon förtjänar...
Citera
2005-02-12, 23:06
Awaiting Email Confirmation
towelboys avatar
Vi måste bena isär vissa saker här. De tre spelarna hade ansvar när det gäller sina familjer/flickvänner samt deras uppdrag i landslaget. De missbrukade bägge ansvaren.

Det de i sak gjorde med tjejen skall inte fördömas eftersom hon själv ville följa med dem.

Man går inte ut på krogen nära inpå idrottsliga engagemang och man ligger inte med andra tjejer om man har ett förhållande. Det är sådant vi skall fördöma. Inte att de var tre killar på en tjej eller att hon var full eller ifall en av killarna iklädde sig en Banarne-dräkt och gjorde propellern. Det är bara snicksnack att hålla på att ömka för en tjej som frivilligt följer med tre grabbar till hotellet.
Citera
2005-02-12, 23:09
Medlem
jobes avatar
Citat:
Inte en klockren jämförelse om du frågar mig.
Om du frågar mig så är det en klockren jämförelse.
Citat:
Alltså jag moraliserar inte över grabbarna eller påstår att dom våldtagit tjejen utan vad jag finner så jävla äckligt är att tre snubbar turas om på en tjej. Stå där med kuken i hand inför polarna och göka inför två snubbar med stånd, typ.
Hoppa på någons huvud så att denna dör, är det mindre äckligt menar du?
Citat:
Sex är ju en intim situation medans utövande av våld mot likasinnade är utåtriktat.
Det handlade nog inte så mycket om sex som att agera ut. Ungefär som att slå någon på käften fast uttryckt lite annorlunda.
Citat:
Måste bara fråga: Skulle du själv kunna (eller har du) turats om med polarna på en tjej?
Dessvärre måste jag svara ja på din fråga. Just under de hockeyresor jag gjort har jag hamnat i de mest märkliga och bisarra situationerna. Undrar än idag hur tjejerna tänker i dessa lägen. Körde en 2-1 och när allt är klart vaknar kille nummer tre och frågar tjejen - "skulle det inte sitta fint med en dessert nu, varpå hon slukar hans kuk.
Citera
2005-02-12, 23:10
Medlem
gunnarks avatar
Mora i chock

eftersom jag befann mig i mora i fredags så hörde man hur dom resonerade däruppe

å det mest intresanta var att höra alla,gamla som unga vara så oroliga för vad som nu skall hända deras lag

det mest intresanta var att det enbart var kvinnor i denna grupp

å det bara bekräftar det jag alltid trott,så länge dom spelar i ett lag så är dom guds bästa barn

för ingen idrottsman håller ju på med detta på sin fritid ju

eftersom själv kommer från en liten stad så vet jag hur dom som spelar i div träsket,är här

sen att man känner nästan alla taxichauförer i stan så vet man direkt vilka som vart var,när dom borde vara hos sin sambo,flickvän,fru

å eftersom min polare jobbar på tidningen så vet jag att han vet om allt detta,å han har riktigt svårt att hålla sig för skratt när den han intetvjuar står framför han å ljuger om att han tränat på bra denna säsong
då alla sett vederbörade hinka öl på stans hotell
Citera
2005-02-12, 23:12
Bannlyst
Citat:
- "skulle det inte sitta fint med en dessert nu, varpå hon slukar hans kuk.
Ja fy fan om man hade varit pa samma traningslager som dig..
Citera
2005-02-12, 23:21
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Ja fy fan om man hade varit pa samma traningslager som dig..
Efter det lägret så var det inplanerat en säsongskick-off där alla spelarfruar och sambos skulle få hänga med. Innan vi åkte hade tränaren ett krismöte, där han bl.a sa. - Allt som hände på träningslägret, det har inte hänt. Fan ta den som dricker lite för mycket och pratar bredvid mun. Jag vill inte sitta och trösta någons tjej hela natten. OK, då är vi överens.
Citera
2005-02-12, 23:30
Bannlyst
Citat:
Efter det lägret så var det inplanerat en säsongskick-off där alla spelarfruar och sambos skulle få hänga med. Innan vi åkte hade tränaren ett krismöte, där han bl.a sa. - Allt som hände på träningslägret, det har inte hänt. Fan ta den som dricker lite för mycket och pratar bredvid mun. Jag vill inte sitta och trösta någons tjej hela natten. OK, då är vi överens.
Jo jag kanner igen det dar faktiskt. Det ar som en oskriven lag att det stannar inom laget. Team-buliding nar det ar som bast
Hur manga ganger har man inte varit pa traningslager och pa kvallen smygit ut for att besoka den lokala puben och hamnat i slagsmal med infodingarna?
Det blir valdigt skumma saker som hander nar ett gang sammansvetsade killar satter igang..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in