Citat:
Ursprungligen postat av jeppstar
Inse att när den flickan går in i hotelrummet berusad med tre landslagsmän i hockey är hon laglös. De tre kan göra precis vad de vill med henne förutom att mörda eller stympa henne, och sen säga att de var frivilligt.
Hade hon frivilligt sex med hockeyspelarna, ångrade sig och ville straffa dem genom att hänga ut dem i media och tvinga dem erkänna att de var otrogna. Då har hon lyckats.
Gick hon in i hotelrummet bara för att hon tyckte det var kul att efterfesta lite med tre landslagsspelare, och sen blev våldtagen. Då har hennes elände bara börjat.
Oavsett om det var våldtäckt eller inte kommer de tre spelarna frias. Går det så långt som till rättegång kommer Silbersky slakta henne i vittnesbåset och ifrågasätta hela hennes liv och indirekt peka ut henne som slampa som får skylla sig själv. Hon kommer bli föraktad och utpekad av män i sin närhet, och kommer förmodligen må jäkligt dåligt.
Jag har svårt att tro att någon frivilligt utsätter sig för en våldtäktsrättegång.
Vem har sagt att denna tjej är så pass framåtseende så hon tänker på jobbigt efterspel. Hon har agerat efter vart näsan pekar här. -"Shit vilken ångest...fa'n va full jag va'....*känna efter*...hm det här var nog våldtäkt, jag anmäler...så flyttas fokus och jag känner mig mindre billig"
Inte fasen ältrar hon för och nackdelar, huruvida det är värt att anmäla eller inte. Hon har reagerat på första ångestkänslan.
Anmälan dras snart tillbaka. Men då är skadan redan skedd.