Citat:
Ursprungligen postat av
Pino555
Fast Jocke stod också på lägenheten, hyresvärden öppnade och i grunden handlade det om ett litet barn.
Men tycker i så fall att man får lägga det på hyresvärden som öppnade.
Alltså din diskussion om sekt köper jag absolut inte för det är ingen sekt.
Flickan förhördes inte av Anjo han hade inga kameror där med flickan.
Julia och hennes mamma var där och skickade till Anjo.
Kanske inte bra att lägga ut men de flickan säger är hemskt.
Jag tror faktiskt inte du mår så bra för du skriver så konstiga saker.
Anjo, Rask eller Jocke kommer inte bli åtalade för brott men det kommer säkerligen kräftan bli och Linnea kanske även Thomas eller så får han villkorlig dom med boja och även Julia. De är vad jag tror om straffen.
Och bevisen kommer finnas i deras egna telefoner/dator samt saker som hittades på C & L:s vind.
Mutemute123 kanske hade rätt hela tiden att han sitter innan jul.
Jag har studerat nästan alla sekter i hela världen för att förstå psykologin bakom dom.
Sekten är en sekt i en sekt.
Samhället är sekten som genom skolor formar sektmedlemmar som aldrig ifrågasätter ledningen eller deras orders.
Jockiboi driver en sekt där tittarna är sektmedlemmar som ska jaga dom som Jockiboi hänger ut.
Jockiboi, precis som många andra sektledare blir skogstokiga på journalister som gör objektiva nyheter om ledaren som ljuger.
Jocke kallade en reporter på SVT för råtta, och Jocke hävdar även att Aftonbladet ljuger om att Jocke fick skattesmäll på 2 miljoner för att han folkbokförde sig på en arbetsplats. Cluee News är även han ett riktigt svin som inte ljuger åt Jocke om detta.
För sektledare handlar det om att kontrollera vad som sägs om sektledningen.
Rask och Anjo är för korkade för att ens förstå, att det inte är något att skryta om, när man är en lättmanipulerad idiot som en svensk dumskalle som Jockiboi kan lura genom videos, och få dom att helt öppet ägna sig åt drev mot Jockes fiender.
Dom vågade inte jaga aftonbladet eller Svt reportern åt Jocke, för i grunden är ju samhället Sverige sekten som även Jockiboi är med i och betalar skatt till den riktiga sektledningen, medans Jocke lever lyxlivet som en minisektledare där småbarn som tittar, luras till att hata hans fiender.
Sekter går alltid ut på att medlemmarna ska jobba ihop pengar, och ge dom till sektledningen.
Jockes sekt däremot där har pengar ersatts med visningar, och Jockes vendettor är hans sekts syfte.
Medlemmarna kan vinna typ kändisskap om dom går med i dreven, som Anjo och Rask har gjort genom att helhjärtat kämpa för sektens ökande visningar, genom förtalsdrev mot jockibois fiender.