2024-07-02, 09:17
Avstängd
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men alltså snälla tror du på riktigt att chrippa skulle ha kontakt med Jocke om han maniskt skriver till hans tjej som du påstår? eller går Linnea bakom ryggen på chrippa?
Han har uppenbarligen det.

Kul att se din reaktione på Jockes beteende.

Bara ett monster beter sig så bakom kulisserna. Håller du inte med mig?

Oroa er inte för att Dopy tvivlar, hen vet.
Citera
2024-07-02, 10:49
Avstängd
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
De ska oftast bara ske bevis när andra folk skriver tvärtemot vad deras agenda och så är. De själva behöver ju inte komma med bevis för som sagt ''de vet'' Har du inte märkt de med många av dem i dessa trådar under så lång tid?
Trams. Jag har källhänvisat allt som inte avslöjar min eller mina källors identiteter.

Joakim får gärna återkomma med ett av sina socialpapper eller bevis för att Linnea har anmält Chrippa för våldtäkt eller gjort något av det Jocke matat internet med.

Tro inte på det då, be my guest. Jag avslöjar inte mina källor, jag hanterar dom proffesionellt till skillnad från Anjo.
Citera
2024-07-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semizone
En kompis till mig hade fått ett telefonnummer på puben. Men visste inte vart det gick Så ringer upp det dan efter, och där svarar Jockiboi ha ha! De snackade sen om allt möjligt i säkert 20 minuter. Han bara garvade hela tiden

Visste väl att Jocke var bög.
En man helt i min smak.
Citera
2024-07-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jocke har i perioder skrivit långa haranger till Linnea varje dag. Som tur för er är Linnea inte hämndlysten, utan en snäll tjej så inga skärmdumpar kommer spridas vidare. Dyker dom upp så är det förmodligen i en fup.

Linnea inte hämndlysten? Inga skärmdumpar?
Nä, för hon har ju inte smyginspelat tidigare? T.om sin sambo.
Så det kan nog komma, vid behov.
Citera
2024-07-02, 12:51
Medlem
Citat:
Vad tramsig du är. Jag har tröttnat eftersom du beter dig faktaresistent.

Du har inte läst alla hundratals källor jag hänvisat till eftersom du har fortsatt hävda att jag ljuger även after du fått din källa med bevis för det jag skriver. Det bevisar bara att jag inte ska bemöda mig att möta dig på min nivå, för du är helt uppenbart inte riktigt där.

Jocke har i perioder skrivit långa haranger till Linnea varje dag. Som tur för er är Linnea inte hämndlysten, utan en snäll tjej så inga skärmdumpar kommer spridas vidare. Dyker dom upp så är det förmodligen i en fup.

Ifall du tycker att det jag avslöjar om jockes beteende liknar en otäck stalker så glädjer det mig. Då tycker vi likadant.

Vad tycker du om Julia förresten?

Hade du haft sån info om Jocke hade du lagt ut det på direkten allt för att lägga skit på honom.
Citera
2024-07-02, 17:50
Medlem
https://www.rmv.se/aktuellt/psykopat...r-du-igen-hen/

Vad avslöjar en psykopat?

– Det är inte alltid så lätt att göra det, de kan vara duktiga på att dölja sin sanna person. Men man kan hålla utkik efter osannolika historier som helt enkelt inte går ihop. Andra varningssignaler är om personen ständigt befinner sig i tvister med andra människor, har komplicerade relationer med expartners och att det överhuvudtaget finns en historik med problem i relationer med andra. Finns dessutom tidigare domstolsdomar så kan det vara ytterligare tecken.

Ofta är det viktigt för psykopaten att vara ansedd och beundrad så det är klart att man nog hittar fler med psykopatiska drag i ledarskikt och andra högstatusyrken. Kanske ljuger man i sin CV för att kunna slå sig fram i en konkurrenssituation. De hindras inte heller av dåligt samvete för att de ljuger sig till framgång.

Har Jocke blivit utredd för något personlighetssyndrom?

Kan man födas som en psykopat?

– Man brukar säga att personlighetssyndrom beror till ungefär 50 procent på våra gener och 50 procent påverkas av miljöfaktorer. Man föds med en viss sårbarhet och beroende på vad man har utsatts för under livet så kan man utveckla olika personlighetssyndrom.

Efter att ha lyssnat igenom långköraren om Jockes socialpapper, så har många frågeställningar lämnats obesvarade.
Det stämmer inte alls, historierna går inte ihop.
Finns pappren att ta del av?
Det som berättas i podden känns som ett hopkok av brainstorming, sedda filmer och killgissande. Jonas lägger orden i mun på Jocke och ställer ledande frågor och egna teorier, som Jocke plötsligt minns och spinner vidare på
Det är korta anteckningar, inte hela utredningar.
Det plockas russin o korinter ur en kaka som varken finns att provsmaka eller syna.
Citera
2024-07-02, 18:17
Avstängd
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Linnea inte hämndlysten? Inga skärmdumpar?
Nä, för hon har ju inte smyginspelat tidigare? T.om sin sambo.
Så det kan nog komma, vid behov.
Sa jag att Linnéa aldrig har ordnat bevis på sin telefon eller sa jag att inga skärmdumpar med Jockes trakasserier kommer att spridas för att hon inte är hämndlysten?

Linnéas video är inget annat än en försvarsvideo, försök bevisa motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jocke och jag har fått lite kontakt på messenger. Upplever den som bra och respektfull. Han kontaktade mig ikväll och ville berätta. Istället för massa spekulationer här. Men när han berättat lade Clue News ut precis nästan samma info som jag fick.
Hinner inte med nu men skriver nog ett inlägg imorgon. Sammanfattat ska Chrille velat göra slut pga Linneas hot och psyk, nåt Jocke och de sett, han gör slut, hon raderar kanalen, polis kommer till de och Chrippa grips och häktades sen idag 13.27. Hon ska ha ljugit om våldtäkt och misshandel. Detta är en sida av historien. Men Linnea ska enligt uppgifter ha utlovat hämnd om han gjorde slut. Hotat med att han inte ska ha kontakt med Julia och C.

Här har vi. Få se nu, två sanningar, att han häktats och tiden han häktades följt av sex anklagelser som om aldrig har bevisats. Snarare har dom flesta motbevisats. Är Joakim trovärdig?

Jocke var enda utomstående på plats på häktningsförhandlingen enligt egen utsago, det får han ha stake att svälja nu. Det är bara Joakim som kan ha delat med sig till 400Ben om tiden han häktades, eftersom inlägget skrevs innan häktningspromemorian var offentlig.

Vad säger du om lilla Jocke som lurar i stackars flashbackare en massa trams, för att hämnas på sin akilleshäl Linnéa?
Senast redigerad av Pallal 2024-07-02 kl. 18:23.
Citera
2024-07-02, 20:01
Medlem
Citat:
Här har vi. Få se nu, två sanningar, att han häktats och tiden han häktades följt av sex anklagelser som om aldrig har bevisats. Snarare har dom flesta motbevisats. Är Joakim trovärdig?

Jocke var enda utomstående på plats på häktningsförhandlingen enligt egen utsago, det får han ha stake att svälja nu. Det är bara Joakim som kan ha delat med sig till 400Ben om tiden han häktades, eftersom inlägget skrevs innan häktningspromemorian var offentlig.

Vad säger du om lilla Jocke som lurar i stackars flashbackare en massa trams, för att hämnas på sin akilleshäl Linnéa?

Han skrev ju det i inlägget att han och Jocke konverserat. Eller hur läser du?

Det finns väl print på det L ska ha skickat till Kräftan vill jag minnas, de printsen fanns på surfplattan och kommer ifrån Julia som hon skickat vidare till Jocke bland annat.
Det finns också en print på när Kräftan skriver till Jocke om att anklaga/anmäla för våldtäkt inte långt före han blev häktad.

Hur kan det vara Jockes fel och påhitt om informationen är skriven eller förmedlas av huvudpersonerna vid olika tillfällen.
Det där inlägget du postade nu är ju en sammanfattning med olika information som inkommit vid olika tillfällen.
Tror till och med Jocke pratade om just anklagelserna om våldtäkt, att det är info från Kräftan inte långt före han blev häktad och i och med att Kräftan skrivit så gick Jocke igång eftersom han visste att det inte finns någon sanning i det.

Eller missar jag din poäng med vad du ville framföra?
Vad är det som har motbevisats?

Du kan lista och lägga upp motbevisen så kan vi kika på dem

P.s kul att jag kunde inspirera dig att använda uttrycket "akilleshäl" och du lyckades till och med använda det korrekt
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-02 kl. 20:31.
Citera
2024-07-03, 01:03
Avstängd
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
https://www.rmv.se/aktuellt/psykopat...r-du-igen-hen/

Vad avslöjar en psykopat?

– Det är inte alltid så lätt att göra det, de kan vara duktiga på att dölja sin sanna person. Men man kan hålla utkik efter osannolika historier som helt enkelt inte går ihop. Andra varningssignaler är om personen ständigt befinner sig i tvister med andra människor, har komplicerade relationer med expartners och att det överhuvudtaget finns en historik med problem i relationer med andra. Finns dessutom tidigare domstolsdomar så kan det vara ytterligare tecken.

Ofta är det viktigt för psykopaten att vara ansedd och beundrad så det är klart att man nog hittar fler med psykopatiska drag i ledarskikt och andra högstatusyrken. Kanske ljuger man i sin CV för att kunna slå sig fram i en konkurrenssituation. De hindras inte heller av dåligt samvete för att de ljuger sig till framgång.

Har Jocke blivit utredd för något personlighetssyndrom?

Kan man födas som en psykopat?

– Man brukar säga att personlighetssyndrom beror till ungefär 50 procent på våra gener och 50 procent påverkas av miljöfaktorer. Man föds med en viss sårbarhet och beroende på vad man har utsatts för under livet så kan man utveckla olika personlighetssyndrom.

Efter att ha lyssnat igenom långköraren om Jockes socialpapper, så har många frågeställningar lämnats obesvarade.
Det stämmer inte alls, historierna går inte ihop.
Finns pappren att ta del av?
Det som berättas i podden känns som ett hopkok av brainstorming, sedda filmer och killgissande. Jonas lägger orden i mun på Jocke och ställer ledande frågor och egna teorier, som Jocke plötsligt minns och spinner vidare på
Det är korta anteckningar, inte hela utredningar.
Det plockas russin o korinter ur en kaka som varken finns att provsmaka eller syna.
Korrekt bedömning till punkt och pricka.

Vi kommer aldrig få ta del av pappren för han försöker desperat dölja dölja sin skuld, sanna mina ord.
Citera
2024-07-03, 10:18
Medlem
Citat:
Korrekt bedömning till punkt och pricka.

Vi kommer aldrig få ta del av pappren för han försöker desperat dölja dölja sin skuld, sanna mina ord.
Hur ska någonting kunna bevisas då?
Med tanke på hur Joakim ändrar historierna är trovärdigheten inte på topp.
Tidslinjerna går inte ihop.
Det kanske förklaras i dokumentärfilmen om honom.
Fast jag är tveksam, han har ju uppgett och gjort teve, poddat, intervjuer, boken och reportage som är motsägelsefullt på ett problematiskt sätt

Är det inte konstigt att göra en dokumentär om sig själv?
Bianca och Benjamin har medverkat i dokumentärer om sig själva, är det samma typ av upplägg kanske?
Det känns inte genuint, mer tillrättalagt utifrån vad celebriteten vill lyfta fram.

Är dramadrevet som varat under tiden som teamet följt Joakim, rent av iscensatt i samråd med produktionsbolaget?
Enligt podden verkar teamet medverkat vid psykologsamtal, eller så tolkar jag det, efter vad Joakim själv berättar.

Jonas verkar väldigt mån om vilken sanning som måste komma fram i podden, han har ett finger med i stora produktioner, realitysåpor och är väl insatt i vad som lockar tittare och säljer.

Såhär förklaras Jonas roll i podden:
Jonas fungerar som en ledsagare, som ställer utmanade frågor, grillar och framförallt pushar Jocke och Jonna. Ibland till dom mest obekväma frågorna.

Aja, nån som vet när resulatet kommer visas på teve?

Intressant om spökjakterna
https://sites.jmk.su.se/laget/expert...inns-inte/7957
Citera
2024-07-03, 17:20
Medlem
Dopys avatar
Hittade detta i kommentarsfältet under en av Chrippas video
Person1 - Mattan i vardagsrummet du visade i förra vloggen, är den också från Mio?
Chrippa - Ja den är ifrån mio
Person1 - tack! Måste ha!! Den såg sjukt bra ut
Person2 - Eftersom brorsan kör Mio måste herr avundsjuka göra det med

Så bara så alla vet, eftersom jocke haft samarbete med Mio, om ni nu någonsin köper något ifrån Mio igen betyder det tydligen att ni härmar Jocke
Citera
2024-07-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hittade detta i kommentarsfältet under en av Chrippas video
Person1 - Mattan i vardagsrummet du visade i förra vloggen, är den också från Mio?
Chrippa - Ja den är ifrån mio
Person1 - tack! Måste ha!! Den såg sjukt bra ut
Person2 - Eftersom brorsan kör Mio måste herr avundsjuka göra det med

Så bara så alla vet, eftersom jocke haft samarbete med Mio, om ni nu någonsin köper något ifrån Mio igen betyder det tydligen att ni härmar Jocke
Haha! Det får jag notera!

Jag blev nämligen helt såld på soffan Jocke har från Mio på övervåningen. 🥹
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in