Igår, 15:18
Medlem
Deimos01s avatar
Om Jocke förlorar och mamman vinner i domstolen, betyder det då att om Jocke fortsätter måla ut mamman som en förövare så kan hon stämma honom igen eller att han får betala skadestånd?

Alltså att han måste sluta påstå att hans mamma psykiskt och fysiskt misshandlade honom, och försöker mörda honom? Annars kommer han få något form av "straff"?
Citera
Igår, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Han mindes en bra barndom hos mamman. Först när han var över 30 år mindes han en helt ny barndom, och glömde den barndom han mindes tidigare.
Alla minnesforskare i Europa är överrens om att det inte är så minnet fungerar.

Det är givetvis fullt möjligt att han mindes en bra barndom. Det kan jag inte uttala mig om. Men objektiva fakta säger att en bra och fungerande barndom inte resulterar i en LVU-placering. Så är det så att han mindes en bra barndom, så mindes han fel. Om det är vi helt säkra.

Och vad jag vet så finns det väl inte heller någon som ifrågasatt att Jocke inte hade en dålig barndom. Förutom kanske Chrippa och Jacke, vilket vi också vet, rent objektivt att de inte hade en bra uppväxtmiljö.
Citera
Igår, 16:06
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Är båda Joakim Lundell och hans advokat efterblivna?

Annika Berg dock hellre verkar vilja driva detta hela vägen - hon har varit tydlig med att det inte handlar om pengar, det handlar om upprättelse för det hon blivit anklagad för. Jocke har erbjudit henne pengar, men vägrar ge henne upprättelse. Alltså är det Jocke och inte mamman som väljer att driva detta vidare.

och hantera frågan i media - Jocke mamma har aldrig gått till media gällande stämning. Jocke och hans advokat har flera gånger gånget till media gällande stämningen. Jockes advokat fick t.o.m kritik för att han läckte uppgifter till media, vilket ingen proffesionell advokat gör.

Liten bonus på att Jocke och hans advokat inte vet vad de håller på med
Han har väl fått en advokat som han förtjänar medan Annika har en välkänd och luttrad advokat.
Citera
Igår, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är givetvis fullt möjligt att han mindes en bra barndom. Det kan jag inte uttala mig om. Men objektiva fakta säger att en bra och fungerande barndom inte resulterar i en LVU-placering. Så är det så att han mindes en bra barndom, så mindes han fel. Om det är vi helt säkra.

Och vad jag vet så finns det väl inte heller någon som ifrågasatt att Jocke inte hade en dålig barndom. Förutom kanske Chrippa och Jacke, vilket vi också vet, rent objektivt att de inte hade en bra uppväxtmiljö.
LVU är en tvångsåtgärd, ingenting sådant har hänt här. Det här var en frivillig placering och står i de dokument Jocke själv publicerat.
Citera
Igår, 19:22
Medlem
GreenBatterys avatar
…men Jockiboi har ju ”gjort” en ny bänger? En fjortislåt om att röka på. Med eller utan lack vet jag inte…

Riktigt cool i vidion också! Räcker det som fokusförflyttning? Knappast.
Citera
Igår, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
…men Jockiboi har ju ”gjort” en ny bänger? En fjortislåt om att röka på. Med eller utan lack vet jag inte…

Jag skrattade högt när jag läste att han gjort en låt. Jag antar att han både spelar instrument och sjunger efs det knappast finns något band. NÄÖÄR JAAG VA LIIITEEN pling, plonk
Citera
Igår, 19:35
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

För det första omhändertogs inte Jocke, det skedde inget LVU.
Och för det andra kan man ha en bra barndom och samtidigt behöva placeras i fosterhem.

I Jockes papper står det att allt var bra tills Jocke var 6 år gammal, då började han bli utåtagerande och hans utbrott blev svåra att hantera. Familjen jobbade på detta ihop med bup.
Vid 8 års ålder fick Jocke ett sånt utbrott att han hamnade på psyk, även utbildad personal på psyk hade svårt att hantera Jockes utbrott. Och psyk läkarens rekommendation var att Jocke skulle placeras i fosterhem en tid.
Även fosterhemmet hade svårt att hantera Jocke, och när han blev 13 år blev det så illa att han fick flytta därifrån.

Så jo, Jocke kan visst ha haft en bra barndom hos mamman tills han blev 8 år och hon inte längre klarade av att hantera hans problematik.
Det är inte barnets fel att de har problem som behöver hanteras, men väldigt få föräldrar är faktist kapabla att hantera barn med stora problem, många såna familjer får idag avlastningshem och mycket stöd nu när forskningen har blivit bättre.
Citera
Igår, 19:45
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery

Vad är hans roll i låten?
För han kan ju inte sjunga.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
Citat:
Även fosterhemmet hade svårt att hantera Jocke, och när han blev 13 år blev det så illa att han fick flytta därifrån.

Möjligt att det var vid 13 års ålder. Men jag har även läst han var 14 år. Det är ingen stor skillnad egentligen.

Fosterföräldrarna har även sagt att Joakim var utåtagerande på ett sätt som de inte kunde hantera, deras biologiska dotter var rädd för Jocke, och fosterfamiljen hade behövt mer hjälp för att kunna fortsätta ta hand om honom. Vilket de inte fick.

Citat:
Det är inte barnets fel att de har problem som behöver hanteras, men väldigt få föräldrar är faktist kapabla att hantera barn med stora problem, många såna familjer får idag avlastningshem och mycket stöd nu när forskningen har blivit bättre.

Det är absolut inte barnets fel. Men det finns folk som skuldbelägger Jockes mamma, och det kan jag tycka är fel också. Vad jag förstår så försökte hon göra sitt bästa så gott det gick, och tog ju hjälp utifrån. Vilket inte var tillräckligt.
Citera
Igår, 20:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om Jocke förlorar och mamman vinner i domstolen, betyder det då att om Jocke fortsätter måla ut mamman som en förövare så kan hon stämma honom igen eller att han får betala skadestånd?

Alltså att han måste sluta påstå att hans mamma psykiskt och fysiskt misshandlade honom, och försöker mörda honom? Annars kommer han få något form av "straff"?
Det betyder mer sannolikt att det kan komma en ny stämning från mamman - eftersom det finns mycket han lagt ut senare som t om är värre

Det finns nog ett mycket medvetet val från juristens sida att välja just den intervjun och att inte samla allt i samma stämning -- TROR jag.
Citera
Igår, 20:06
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Möjligt att det var vid 13 års ålder. Men jag har även läst han var 14 år. Det är ingen stor skillnad egentligen.

Fosterföräldrarna har även sagt att Joakim var utåtagerande på ett sätt som de inte kunde hantera, deras biologiska dotter var rädd för Jocke, och fosterfamiljen hade behövt mer hjälp för att kunna fortsätta ta hand om honom. Vilket de inte fick.

Det är absolut inte barnets fel. Men det finns folk som skuldbelägger Jockes mamma, och det kan jag tycka är fel också. Vad jag förstår så försökte hon göra sitt bästa så gott det gick, och tog ju hjälp utifrån. Vilket inte var tillräckligt.
Jag kan absolut ha fel och han var 14 och inte 13 år.
Men det betyder oavsett att han bodde flera år i ett annat hem och trots det fortfarande hade problem.

Nej det är inte barnets fel, men inte heller mammans fel.
Självklart blev situationen jobbig för Jocke, men att lägga den skulden på mamman är bara fel.
Citera
Igår, 20:16
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det betyder mer sannolikt att det kan komma en ny stämning från mamman - eftersom det finns mycket han lagt ut senare som t om är värre

Det finns nog ett mycket medvetet val från juristens sida att välja just den intervjun och att inte samla allt i samma stämning -- TROR jag.
Okej, hoppas det går till domstol snart så Jocke inte längre kan försöka använda media för att pressa hans mamma att gå med på en förlikning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in