Citat:
Ursprungligen postat av
Luddevonal
Skuldrådgivarn vill dela med sig av sina kloka (?) ord. Han anser att journalhandlingarna inte tillför någonting, för allt blir inte journalfört.
Min fråga blir då, till Jockiboi, varför tar du upp händelser som inte finns i journalerna, när du samtidigt påpekar allt finns just i journalerna
Min fråga till Skuldrådgivarn blir, anser du att man ska förbise en FUP också?
Allt blir ju inte dokumenterat där heller, bara det som sagts till förundersökningsledaren, på samma sätt som det som journalförs hos soc och BUP är det som sägs till närvarande socialtjänsteman eller psykolog
Det där måste vara ett av de mest retarderade argument det här rövarbandet kör med. Naturligtvis journalförs inte ALLT, men elektrifieringar, självmordsförsök och inlåsning av barn på vuxenpsykiatrin hade definitivt antecknats. Annikas uppskurna korv stroganoffingrar hade också noterats, så även om hon varit påverkad av substanser och i zombiemode så som Joakim beskrivit det. Förmodligen hade det inte bara varit en anteckning, det hade vidtagits åtgärder och dessa hade också journalförts. SOC går ju inte runt och utelämnar det värsta och bara påtar lite i "han har dåligt bordsskick"-rabatten.
Att Jocke själv skulle undanhålla dessa dokument finner jag osannolikt, även om jag vill minnas att han i någon intervju sa att han inte tog med det där med lampsockeln i boken, för att det var för grovt.
Det hade väl varit en sak om han hävdat att han fick en lavett då och då, det är ju ingenting som går att kontrollera om ingen såg det hända. Hans fostermamma verkade dessutom ganska bra på att ta reda på hur det stod till med Jocke och därefter hålla SOC uppdaterade, så att hon inte skulle hört någonting alls om detta under perioden känns inte heller rimligt.
På tal om det, jag har länge undrat hur det kommer sig att hans fosterfamilj kunde acceptera att han förtalade om dem i så många år. Det var ju ganska grova grejer också, misshandel osv. Det är förmodligen också lögner, bla bevisat av "min fosterpappa puttade mig ned för en trappa" när det i själva verket var Jocke som puttade honom. Inte hittat några noteringar om våld från fosterhemmets sida, bara den här lilla om att Roine skrikit på Jockes morfar
https://ibb.co/TB6CP7vq
Givetvis har Joakim inte blivit gaslightad av Annika till att tro att han blev illa behandlad i fosterhemmet, det kan ju inte ens Margot och Roine tro på. Så varför spelar de med i hans teater nuförtiden?
Detta är förstås bara en teori, baserad på sannolikhetsprincipen, men kan det finnas något slags upplägg som går ut på att om de spelar med, så slipper det komma ut någon form av skandal inom kommunfullmäktige i Ödeshög? https://wp.kristdemokraterna.se/odeshog/margoth-petersson/