2026-07-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Det är kontraproduktivt att posta i den här tråden.

Att du, och andra som ser igenom Jockes fulspel, visar att ni läser och bryr er om lögnerna som skrivs om Chrippa med familj ger bara Jocke (och andra som som får en kick av av förminska och såra människor) tillfredsställelse - det matar bara beteendet.

Ge honom inte den tillfredsställelsen.

Sluta läs/posta och låt tråden dö ut istället🙏🏼
Ifall jag hade trott dig hade jag gjort det. Han får inte tillfredsställelse av det, flashback är hans värsta mardröm . Här får sanningen stå oemotsagd.

Jag har förstahandsinformation av att han personligen bett, hotat eller utpressat fyra olika personer att sluta skriva om honom på flashback och jag vet att han har mutat en att börja skriva för honom. Han har har erbjudit pengar eller tjänster för att dom ska sluta skriva och tittare har erbjudits stora summor i utbyte mot att outa en handfull av oss. Han har ljugit om att en av dom han letat upp tagit sitt liv och han har också personligen försökt få en av dom han vill åt att sprida ett rykte om att han är en barnvåldtäktsman i syfte att använda det mot hen.

Han vill att tråden ska dö, det ger mig tillfredsställelse att inte låta honom få sin vilja igenom och jag kommer inte låta den dö om jag så är ensam kvar här. Han fick en chans, ett ultimatum av mig, att sluta jaga flashbackare och den överenskommelsen har han brutit.
Senast redigerad av Pallal 2026-07-08 kl. 10:05.
Citera
2026-07-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Skuldrådgivarn vill dela med sig av sina kloka (?) ord. Han anser att journalhandlingarna inte tillför någonting, för allt blir inte journalfört.
Min fråga blir då, till Jockiboi, varför tar du upp händelser som inte finns i journalerna, när du samtidigt påpekar allt finns just i journalerna
Min fråga till Skuldrådgivarn blir, anser du att man ska förbise en FUP också?
Allt blir ju inte dokumenterat där heller, bara det som sagts till förundersökningsledaren, på samma sätt som det som journalförs hos soc och BUP är det som sägs till närvarande socialtjänsteman eller psykolog

Det där måste vara ett av de mest retarderade argument det här rövarbandet kör med. Naturligtvis journalförs inte ALLT, men elektrifieringar, självmordsförsök och inlåsning av barn på vuxenpsykiatrin hade definitivt antecknats. Annikas uppskurna korv stroganoffingrar hade också noterats, så även om hon varit påverkad av substanser och i zombiemode så som Joakim beskrivit det. Förmodligen hade det inte bara varit en anteckning, det hade vidtagits åtgärder och dessa hade också journalförts. SOC går ju inte runt och utelämnar det värsta och bara påtar lite i "han har dåligt bordsskick"-rabatten.

Att Jocke själv skulle undanhålla dessa dokument finner jag osannolikt, även om jag vill minnas att han i någon intervju sa att han inte tog med det där med lampsockeln i boken, för att det var för grovt.

Det hade väl varit en sak om han hävdat att han fick en lavett då och då, det är ju ingenting som går att kontrollera om ingen såg det hända. Hans fostermamma verkade dessutom ganska bra på att ta reda på hur det stod till med Jocke och därefter hålla SOC uppdaterade, så att hon inte skulle hört någonting alls om detta under perioden känns inte heller rimligt.

På tal om det, jag har länge undrat hur det kommer sig att hans fosterfamilj kunde acceptera att han förtalade om dem i så många år. Det var ju ganska grova grejer också, misshandel osv. Det är förmodligen också lögner, bla bevisat av "min fosterpappa puttade mig ned för en trappa" när det i själva verket var Jocke som puttade honom. Inte hittat några noteringar om våld från fosterhemmets sida, bara den här lilla om att Roine skrikit på Jockes morfar https://ibb.co/TB6CP7vq

Givetvis har Joakim inte blivit gaslightad av Annika till att tro att han blev illa behandlad i fosterhemmet, det kan ju inte ens Margot och Roine tro på. Så varför spelar de med i hans teater nuförtiden? Detta är förstås bara en teori, baserad på sannolikhetsprincipen, men kan det finnas något slags upplägg som går ut på att om de spelar med, så slipper det komma ut någon form av skandal inom kommunfullmäktige i Ödeshög? https://wp.kristdemokraterna.se/odeshog/margoth-petersson/
Senast redigerad av Marsvinsbaronessan 2026-07-08 kl. 10:16.
Citera
2026-07-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Det där måste vara ett av de mest retarderade argument det här rövarbandet kör med. Naturligtvis journalförs inte ALLT, med elektrifieringar, självmordsförsök och inlåsning av barn på vuxenpsykiatrin hade definitivt antecknats. Annikas uppskurna korv stroganoffingrar hade också noterats, så även om hon varit påverkad av substanser och i zombiemode så som Joakim beskrivit det. Förmodligen hade det inte bara varit en anteckning, det hade vidtagits åtgärder och dessa hade också journalförts. SOC går ju inte runt och utelämnar det värsta och bara påtar lite i "han har dåligt bordsskick"-rabatten.

Att Jocke själv skulle undanhålla dessa dokument finner jag osannolikt, även om jag vill minnas att han i någon intervju sa att han inte tog med det där med lampsockeln i boken, för att det var för grovt.

Det hade väl varit en sak om han hävdat att han fick en lavett då och då, det är ju ingenting som går att kontrollera om ingen såg det hända. Hans fostermamma verkade dessutom ganska bra på att ta reda på hur det stod till med Jocke och därefter hålla SOC uppdaterade, så att hon inte skulle hört någonting alls om detta under perioden känns inte heller rimligt.

På tal om det, jag ha länge undrat hur det kommer sig att hans fosterfamilj kunde acceptera att han förtalade om dem i så många år. Det var ju ganska grova grejer också, misshandel osv. Det är förmodligen också lögner, bla bevisat av "min fosterpappa puttade mig ned för en trappa" när det i själva verket var Jocke som puttade honom. Inte hittat några noteringar om våld från fosterhemmets sida, bara den här lilla om att Roine skrikit på Jockes morfar https://ibb.co/TB6CP7vq

Givetvis har Joakim inte blivit gaslightad av Annika till att tro att han blev illa behandlad i fosterhemmet, det kan ju inte ens Margot och Roine tro på. Så varför spelar de med i hans teater nuförtiden? Detta är förstås bara en teori, baserad på sannolikhetsprincipen, men kan det finnas något slags upplägg som går ut på att om de spelar med, så slipper det komma ut någon form av skandal inom kommunfullmäktige i Ödeshög? https://wp.kristdemokraterna.se/odeshog/margoth-petersson/

Jag tror vi får ha i åtanke att Roine är allvarligt sjuk, och båda är gamla, runt 80 år. Det krävs inte mycket från Jockiboi att få dom att "spela med" inför media. Det är ett rent under att främst Annika, men också Thomas, pallat med hans sjuka galenskaper. Än så länge lyssnar folk på Jockiboi och han kan lätt plantera ett rykte om, vad vet jag? Övergrepp verkar ju vara ett ämne han gillar. Jag skulle inte bli förvånad om Roine och Margots barn också blivit kontaktade med hot och trakasserier.
Det finns bara en djävul i den här historien, och det är Jockiboi själv
Citera
2026-07-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Det där måste vara ett av de mest retarderade argument det här rövarbandet kör med. Naturligtvis journalförs inte ALLT, med elektrifieringar, självmordsförsök och inlåsning av barn på vuxenpsykiatrin hade definitivt antecknats.
Det slags motargument säger ingenting, då Joakim i ett uttalande som spelas upp i Hatet, klappandes på sina journaler säger han att han inte mindes tillfället när hans mamma tvingade honom att stoppa ner fingrarna i en lampsockel förrän han läste det i journalerna. Det ligger journalsidor ute som visar att självmordsförsöket bestod i att att han hoppade i sjön och tog sig upp och sprang till mormor och inlåsningen på vuxenpsyk motbevisas av att det inte står med i journalerna.
Citera
2026-07-08, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyr1993
Jag är en av många som har haft insyn i det familjehem som jockiboi har bott i och har det fortfarande,och vet att det är rent skitsnack från hans sida,jag har varit där så mycket så jag kan faktiskt säga att jockiboi är en trasig människa och ur den synvinkeln så är allt detta tragiskt som sker i hans liv.jag har sett så mycket film om jular, födelsedagar, semester och vanliga dagar,på honom med familjen han bodde hos och deras vänner och hans egna biologiska familj och familjehemmet som gjorde grejer tillsammans och massor av foton där han är med. Det är skrämmande när han ändrar årtal, bland annat hur gammal han var när han kom dit, hur länge han bodde där och orsaken till varför han flyttade där ifrån,ja listan kan göras lång. Det har bott många barn och ungdomar i det hemmet både före och efter honom.Men när en del av dom placerade inte får sin vilja igenom och med uppbackning av sin släkt, då är det massor av fel på både socialen och familjehemmet. Så har det alltid varit och så kommer det att förbli.Sen är jag fullt medveten om att det finns dom som blir felplacerade och som inte har det bra.
Kan du berätta allt du vet?
Citera
2026-07-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Jag tror vi får ha i åtanke att Roine är allvarligt sjuk, och båda är gamla, runt 80 år. Det krävs inte mycket från Jockiboi att få dom att "spela med" inför media. Det är ett rent under att främst Annika, men också Thomas, pallat med hans sjuka galenskaper. Än så länge lyssnar folk på Jockiboi och han kan lätt plantera ett rykte om, vad vet jag? Övergrepp verkar ju vara ett ämne han gillar. Jag skulle inte bli förvånad om Roine och Margots barn också blivit kontaktade med hot och trakasserier.
Det finns bara en djävul i den här historien, och det är Jockiboi själv
Var han det även när boken kom, eller när TV4-dokumentären spelades in? (Genuin fråga, jag har ingen aning).

Margot och Roine fattade ju att Joakim var farlig, annars hade han förmodligen bott kvar. Men det går ju att följa hans urspårning i journalerna så det är fullt förståeligt att det inte funkade längre när de och syrran var rädda för honom. När han blev lite äldre hämnades han genom att ljuga om dem i sin blogg och på youtube.

Jag tror inte att man bara rycker på axlarna och börjar försvara personens vanföreställningar efter sådana saker, om det inte ligger någonting mer bakom än att ena parten blivit sjuk på äldre dar. Om så hade varit fallet hade de väl bara hållit sig passiva, gissar jag.

Vill inte vara konspiratorisk, men enligt google började Margot sitt uppdrag inom socialnämnden i Ödeshög 2018, året efter att Monster släpptes. Det är nog mer meriterande att vara på Joakims hjältelista än att omnämnas som någon som misshandlar sina fosterbarn fysiskt och psykiskt. Man undrar ju vad han sa till dem i samband med att han skulle döda Jockiboi och återfödas som Joakim Lundell.
Citera
2026-07-08, 10:30
Medlem
0.1s avatar
Han borde bussa anjo på plastikkirurgen som verkar ha råkat spruta in fillers i ögonpåsarna istället för läpparna....
Citera
2026-07-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wE43Lo/jockiboi-jag-var-totalt-i-botten

Citat:
Hur var din uppväxt?

– Jag växte upp med mamma, min riktiga pappa lämnade oss för utlandet när jag var liten. Men socialen blev inkopplad och jag flyttade till en fosterfamilj som inte var så bra när jag var väldigt liten. När det kom fram hur de behandlat mig hamnade jag i ett öppet ungdomsfängelse, och där trivdes jag faktiskt, säger han.

– Jag är så rädd att bli sviken igen. Jag slet mig genom nian på hemmet jag bodde och min mamma lovade att komma när jag gick ut, men ändå var jag ungen där utan blommor. Det får mig fortfarande att bli ledsen.
Slut citat

Bara här ifrågasätter jag källkritiken hos reportern.
Jocke bodde med mamma och bonuspappa och flyttade till familjehem när han var 8 1/2 år.
Hur många olika skäl har han uppgett som orsak till att han fick flytta från fosterhemmet? I Dialogiskt intervju uppger han ett annat skäl och hans podd berättar ett tredje.
Senast redigerad av Pallal 2026-07-08 kl. 10:35.
Citera
2026-07-08, 10:37
Medlem
Deimos01s avatar
Driver jockes mamma detta som enskilt åtal eller?
Citera
2026-07-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hur många olika skäl har han uppgett som orsak till att han fick flytta från fosterhemmet? I Dialogiskt intervju uppger han ett annat skäl och hans podd berättar ett tredje.

Vad jag minns så var han väl inte så snäll mot flickan i huset. Hade hon stövlar på sig? Vägrade hon röka?
Frågar åt en vän
Citera
2026-07-08, 10:39
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnNyDa
https://filebin.net/ixtjj7n4ik7bo0rt
Här hittar du pdf:en så man slipper lyssna på Jockibois sketna video Varje Sida Räknas. Och Jockiboi, vi vet att du läser här. Far åt helvete din jävla rökrunkande dvärg! 🖕🏽🖕🏽
Stort tack! Jag kokar av ilska när jag går igenom dessa papper. Annika försökte verkligen göra allt i sin makt för att hjälpa den pojke som åratal senare pissar på henne på det allra mörkaste sätt genom att förtala, ljuga och vanära henne inför hela svenska folket.

Det får bli ytterligare ett tips till media. Jag har en känsla av att "alla kommer vakna samtidigt" och det kommer en tsunami av artiklar där Joakim exponeras som den nakna kejsaren han är!
#BackaAnnika #FuckJoakimLundell
Citera
2026-07-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Stort tack! Jag kokar av ilska när jag går igenom dessa papper. Annika försökte verkligen göra allt i sin makt för att hjälpa den pojke som åratal senare pissar på henne på det allra mörkaste sätt genom att förtala, ljuga och vanära henne inför hela svenska folket.

Det får bli ytterligare ett tips till media. Jag har en känsla av att "alla kommer vakna samtidigt" och det kommer en tsunami av artiklar där Joakim exponeras som den nakna kejsaren han är!
#BackaAnnika #FuckJoakimLundell

Media skiter i att du skriver, men ta kontakt med Konsumentombudsmannen. Jockiboi säljer en podd som skall vara baserat på en sann berättelse om hans barndom - DET ÄR LÖGN
Allt sedan Hatet, och därefter grävande från flera Youtubekanaler, har det avslöjats att berättelsen inte alls är sann. Jockiboi lurar sina lyssnare på pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in