Citat:
Ursprungligen postat av
Luddevonal
Jag tror vi får ha i åtanke att Roine är allvarligt sjuk, och båda är gamla, runt 80 år. Det krävs inte mycket från Jockiboi att få dom att "spela med" inför media. Det är ett rent under att främst Annika, men också Thomas, pallat med hans sjuka galenskaper. Än så länge lyssnar folk på Jockiboi och han kan lätt plantera ett rykte om, vad vet jag? Övergrepp verkar ju vara ett ämne han gillar. Jag skulle inte bli förvånad om Roine och Margots barn också blivit kontaktade med hot och trakasserier.
Det finns bara en djävul i den här historien, och det är Jockiboi själv
Var han det även när boken kom, eller när TV4-dokumentären spelades in? (Genuin fråga, jag har ingen aning).
Margot och Roine fattade ju att Joakim var farlig, annars hade han förmodligen bott kvar. Men det går ju att följa hans urspårning i journalerna så det är fullt förståeligt att det inte funkade längre när de och syrran var rädda för honom. När han blev lite äldre hämnades han genom att ljuga om dem i sin blogg och på youtube.
Jag tror inte att man bara rycker på axlarna och börjar försvara personens vanföreställningar efter sådana saker, om det inte ligger någonting mer bakom än att ena parten blivit sjuk på äldre dar. Om så hade varit fallet hade de väl bara hållit sig passiva, gissar jag.
Vill inte vara konspiratorisk, men enligt google började Margot sitt uppdrag inom socialnämnden i Ödeshög 2018, året efter att Monster släpptes. Det är nog mer meriterande att vara på Joakims hjältelista än att omnämnas som någon som misshandlar sina fosterbarn fysiskt och psykiskt. Man undrar ju vad han sa till dem i samband med att han skulle döda Jockiboi och återfödas som Joakim Lundell.