Citat:
Ursprungligen postat av
Tearsofthemushroom
Det där är inte riktigt hur man ser på det idag.
Psykopati handlar inte om att någon saknar alla känslor, saknar smärta, saknar sorg eller är "född utan själ". Människor med psykopatiska drag har fortfarande känslor, men forskningen brukar snarare diskutera skillnader i exempelvis empati, emotionell bearbetning och social funktion, inte total avsaknad av mänskliga känslor.
Och empati är dessutom inte en enda sak utan flera olika processer. Man kan exempelvis ha svårigheter inom vissa delar utan att sakna alla andra.
Jag tror faktiskt inte vi kommer så mycket längre här, för när diskussionen börjar handla om att människor är ohyra eller borde gasas ihjäl så tycker jag personligen att man har lämnat en ganska rimlig diskussion bakom sig.
Det är exakt detta jag menar dock.
Psykopater kan inte känna, och jag hajar om det är helt ofattbart för dig att det existerar levande människor som aldrig har kännt en känsla i hela deras liv. Tro mig dom finns.
Svenska vikingar använde psykopaterna som drängar som satt fastkedjade 24/7.
Sen dök de vilsna kärringarna upp och skulle befria den stackars fastkedjade slaven, som dock är en Jockiboi som inte kunde vara frisläppt bland folk, pga total psykopati och satanism, som gör att fanskapet skadar andra människor, om monstret släpps fri från kedjorna.
Kärringarna lyssnade såklart inte på vikingarna gällande VARFÖR det sitter en total galning fastkedjad och smetar in sig i bajs och runkar.
Man borde istället se Jockiboi som en insekt som totalt saknar samvete, och han känner liksom inget även om du sticker han med en nål, det spelar ingen roll hur mycket han låtsas gråter, iaf inte för vikingar.. men för kärringar som är lite bakom flötet så är Jockiboi en riktig hjälte som har jättemycket känslor och ingenting är skådespel när Jockiboi gråter med ansiktsuttryck istället för med riktiga tårar, och filmade sig själv samtidigt.
Förståelsen om hur farligt psykopaten är och hur man ska behandla såna, redan när mamman märker att det är en demonunge som sticker sig själv med nålar och slår andra.
När en vanlig unge gör något dumt så skäms ungen så hårt att ungen aldrig gör om det.
När en psykopat gör något dumt så känns det inte ett jävla skit, så varför inte fortsätta vara dum, på sätt som vanligt folk aldrig kan göra på grund av våra själar, som ger oss empati och gör oss civiliserade och sköna nog att inte skada andra människor.. och/eller djur.