Igår, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Joakim är absolut inte smart. Inte det minsta intelligent. Jag skulle snarare säga att han ligger under genomsnittet, men eftersom han är smartast i "gänget" och blivit itutad av diverse människor att han är ett geni, så har han tagit det för en sanning.

Han är i grunden en medelmåtta som, av någon outgrundlig anledning, har lyckats förtrolla och förhäxa en halv nation.

Han ljuger, natrligtvis, för psykologen såväl som han ljuger för alla andra.

Och alldeles säkert även för sig själv.

Jag tror inte ens att det här nödvändigtvis handlar om intelligens. Snarare får jag intrycket av att hans känsloliv och tankar är ett enda virrvarr och att konflikter fyller någon central funktion där.
Om man hela tiden söker nya konflikter, nya projekt, nya kriser och nya människor att reagera på så kanske man också slipper vara ensam med sina tankar och känslor särskilt länge, var på allt blir väldigt svartvitt och enkelt.
Citera
Igår, 21:45
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vid tidpunkt 22:38 ungefär , får vi se Jockes sons far. Jag ba vafan , den här trollkarlsgubben känner jag igen från att ha sett Jockes "son"/barnslav: https://youtu.be/pO72O5jW6ig?si=bRR8LxwPizY9C5ED

Drygt när ens barnslav ser identisk ut med trollkarlen, när man låtsas vara slavens far inför en enorm publik.
Haha! Jag ser vad du menar men barnarbetaren är rätt lik Jocke faktiskt
Citera
Igår, 21:45
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Och alldeles säkert även för sig själv.

Jag tror inte ens att det här nödvändigtvis handlar om intelligens. Snarare får jag intrycket av att hans känsloliv och tankar är ett enda virrvarr och att konflikter fyller någon central funktion där.
Om man hela tiden söker nya konflikter, nya projekt, nya kriser och nya människor att reagera på så kanske man också slipper vara ensam med sina tankar och känslor särskilt länge, var på allt blir väldigt svartvitt och enkelt.
Jockiboi borde hållt sig till att röka gräs och kolla family guy som han nämnde i sitt sommarprat. Det hade nog gjort honom lyckligare än denna soppa han nu befinner sig i.
Citera
Igår, 22:10
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Jag har skrattat så mycket åt den här tråden idag att jag nästan gråtit!

Man kan ju undra vad Jockiboi tänker om allt detta. Han verkar ändå hålla sig ganska lugn och har, såvitt man kan urskilja, bara tittat in snabbt.

Undrar om han fått rådet att inte gå in och interagera i tråden? Jag får nästan känslan av att de samlar material till dokumentären som ska handla om internets mörkare sidor.

Vi får väl se vad som dyker upp i höst. 😄

Det osmakliga med skämtet är att Jockes mamma aldrig friterade hans fingrar i en lampsockel så det är orättvist mot henne att låtsas att det förhöll sig så, som i hans lögn.

Hon är fortfarande så ledsen över denna lögn att hon grät i Hatet, men Jockes fans och TV4 och Expressen tror ändå att detta har hänt. Han bara råkade förtränga det, sedan ljuga om att det står i hans socpapper och GLÖMMA berätta att det var ett minne han fick tillbaka 33 år gammal för han LÄSTE sig till det. Men han läste aldrig om det heller, bevisligen. Utan han LJUGER.

Det roliga som uppstår blir därför i följande premiss: Det har aldrig hänt. HAN påstår hon gjorde FÖR HAN HAR BEVIS FÖR DET (han har inte) som han kom ihåg 33 år gammal, och han mörkat ordningen i hur han minns detta. Men ifrågasätter man så ifrågasätter man en 8-åring.

Hans obefintliga TROVÄRDIGHET när han LJUGER som många TROR på efter att han avslöjats med rumpan bar, är den stora premissen för skämtet.

Så skämtet är att han borde ha grillats hårdare med EL (han blev aldrig) för ett BARN aldrig blev torterat på det sättet vilket nu är allmän kännedom. Jocke är ertappad med att LJUGA.

Skriver detta om någon helt dum i huvudet missförstod vad som var osmakligt versus det komiska.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det osmakliga med skämtet är att Jockes mamma aldrig friterade hans fingrar i en lampsockel så det är orättvist mot henne att låtsas att det förhöll sig så, som i hans lögn.

Hon är fortfarande så ledsen över denna lögn att hon grät i Hatet, men Jockes fans och TV4 och Expressen tror ändå att detta har hänt. Han bara råkade förtränga det, sedan ljuga om att det står i hans socpapper och GLÖMMA berätta att det var ett minne han fick tillbaka 33 år gammal för han LÄSTE sig till det. Men han läste aldrig om det heller, bevisligen. Utan han LJUGER.

Det roliga som uppstår blir därför i följande premiss: Det har aldrig hänt. HAN påstår hon gjorde FÖR HAN HAR BEVIS FÖR DET (han har inte) som han kom ihåg 33 år gammal, och han mörkat ordningen i hur han minns detta. Men ifrågasätter man så ifrågasätter man en 8-åring.

Hans obefintliga TROVÄRDIGHET när han LJUGER som många TROR på efter att han avslöjats med rumpan bar, är den stora premissen för skämtet.

Så skämtet är att han borde ha grillats hårdare med EL (han blev aldrig) för ett BARN aldrig blev torterat på det sättet vilket nu är allmän kännedom. Jocke är ertappad med att LJUGA.

Skriver detta om någon helt dum i huvudet missförstod vad som var osmakligt versus det komiska.
Jag håller med dig i det mesta. Men skämtet som drogs är till Jockibois mammas fördel då vi VET han ljuger. Och skämtet som drogs tidigare i tråden var ROLIGT. Och det var på Jockibois mammas sida. Om du inte är för autistisk för att inse det…
Senast redigerad av EnAnnanManniska Igår kl. 22:28.
Citera
Igår, 22:36
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Jag håller med dig i allt. Men skämtet som drogs är till Jockibois mammas fördel då vi VET han ljuger. Och skämtet som drogs tidigare i tråden var ROLIGT. Och det var på Jockibois mammas sida. Om du inte är för autistisk för att inse det…

Jag FATTAR det. Intentionen är att jag försökte förklara extremt övertydligt för de än mer autistiska. För jag är inte så autistisk att jag (be)tvivlar att Rask eller andra hundar kommer (be)fasa sig över hur vi driver om om en 8-årings trauma.

Då du - en till synes normal person - pekfingrar mig så misslyckades jag bevisligen.

Få fram tonen i skrift är jävligt svårt. Ditt svar (be)visar det. Förlåt till de få som begrep mig då jag försökte håna rena idioter men förstörde ännu mer för en "allierad" hoppade på mig.
Citera
Igår, 22:37
Medlem
Kan man inte starta någon sorts insamling till jockibois mamma? Skulle svida för honom.
Nån som vet varför tomtefrun Jonna inte fixat sin mun trots att de har pengar? Hon har väl fixat tuttarna och rumpan men går det inte att göra något åt att hon ser ut som en inavlad i kuksugarmunnen?
Citera
Igår, 22:55
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Det där är inte riktigt hur man ser på det idag.
Psykopati handlar inte om att någon saknar alla känslor, saknar smärta, saknar sorg eller är "född utan själ". Människor med psykopatiska drag har fortfarande känslor, men forskningen brukar snarare diskutera skillnader i exempelvis empati, emotionell bearbetning och social funktion, inte total avsaknad av mänskliga känslor.
Och empati är dessutom inte en enda sak utan flera olika processer. Man kan exempelvis ha svårigheter inom vissa delar utan att sakna alla andra.

Jag tror faktiskt inte vi kommer så mycket längre här, för när diskussionen börjar handla om att människor är ohyra eller borde gasas ihjäl så tycker jag personligen att man har lämnat en ganska rimlig diskussion bakom sig.

Det är exakt detta jag menar dock.
Psykopater kan inte känna, och jag hajar om det är helt ofattbart för dig att det existerar levande människor som aldrig har kännt en känsla i hela deras liv. Tro mig dom finns.

Svenska vikingar använde psykopaterna som drängar som satt fastkedjade 24/7.

Sen dök de vilsna kärringarna upp och skulle befria den stackars fastkedjade slaven, som dock är en Jockiboi som inte kunde vara frisläppt bland folk, pga total psykopati och satanism, som gör att fanskapet skadar andra människor, om monstret släpps fri från kedjorna.
Kärringarna lyssnade såklart inte på vikingarna gällande VARFÖR det sitter en total galning fastkedjad och smetar in sig i bajs och runkar.

Man borde istället se Jockiboi som en insekt som totalt saknar samvete, och han känner liksom inget även om du sticker han med en nål, det spelar ingen roll hur mycket han låtsas gråter, iaf inte för vikingar.. men för kärringar som är lite bakom flötet så är Jockiboi en riktig hjälte som har jättemycket känslor och ingenting är skådespel när Jockiboi gråter med ansiktsuttryck istället för med riktiga tårar, och filmade sig själv samtidigt.

Förståelsen om hur farligt psykopaten är och hur man ska behandla såna, redan när mamman märker att det är en demonunge som sticker sig själv med nålar och slår andra.

När en vanlig unge gör något dumt så skäms ungen så hårt att ungen aldrig gör om det.
När en psykopat gör något dumt så känns det inte ett jävla skit, så varför inte fortsätta vara dum, på sätt som vanligt folk aldrig kan göra på grund av våra själar, som ger oss empati och gör oss civiliserade och sköna nog att inte skada andra människor.. och/eller djur.
Senast redigerad av KungPungPat Igår kl. 22:58.
Citera
Igår, 23:19
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Det där är inte riktigt hur man ser på det idag.
Psykopati handlar inte om att någon saknar alla känslor, saknar smärta, saknar sorg eller är "född utan själ". Människor med psykopatiska drag har fortfarande känslor, men forskningen brukar snarare diskutera skillnader i exempelvis empati, emotionell bearbetning och social funktion, inte total avsaknad av mänskliga känslor.
Och empati är dessutom inte en enda sak utan flera olika processer. Man kan exempelvis ha svårigheter inom vissa delar utan att sakna alla andra.

Jag tror faktiskt inte vi kommer så mycket längre här, för när diskussionen börjar handla om att människor är ohyra eller borde gasas ihjäl så tycker jag personligen att man har lämnat en ganska rimlig diskussion bakom sig.
Ta det inte så seriöst, det där är en religiös vegan-galning (ber om ursäkt ifall jag missuppfattat detta) som har psykopater på hjärnan. Även autister ”kan inte känna känslor” enligt honom.
Säger man emot så tycker man Jockiboi ”är normal och bra”, bara för att man inte köper allt som den användaren klistrar på honom.

Som sagt…
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag tänkte på det gällande Diddy och Cuckiboi att vanligt folk hade föredragit sexet med flickvännen, men psykopaten.. som Jockiboi och Diddy, dom känner ju inga känslor, så sex blir aldrig kul för dom, men dom gillar att kolla på människor som visar känslorna som dom själva aldrig får känna pga avsaknad av en själ som gör det möjligt att känna saker.

Så nu är även alla swingers/personer med öppna förhållanden psykopater? Ge dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Stefanhallgren
Är jag blind? Eller visst fan fick inte jonna ett enda morsdag grattis? Normala personer även privatpersoner brukar göra ett offentligt inlägg där man beskriver hur grym mamman till ens barn är
Men den narcissistiska psykopaten lämnar minsann inget utrymme till andra. Endast han ska vara i fokus
”Morsdag” vad är det för något? Någon dag där man går runt och hälsar och morsar på alla antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Kan man inte starta någon sorts insamling till jockibois mamma? Skulle svida för honom.
Nån som vet varför tomtefrun Jonna inte fixat sin mun trots att de har pengar? Hon har väl fixat tuttarna och rumpan men går det inte att göra något åt att hon ser ut som en inavlad i kuksugarmunnen?
Årets julkort här på FB kanske vore något?
Senast redigerad av mephedron Igår kl. 23:34.
Citera
Igår, 23:19
Bannlyst
Jockiboi gav motvikt vip på grönan spelningen

Varför gav Jockiboi inte Rask vip? Trodde de var kompisar, så mycket baronen fjäskat för sin idol jockiboi?

Hade väl varit trevligt för baronen therese barnen komma ut ha roligt lite?
Citera
Igår, 23:27
Medlem
stefanmallgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etungir
Jockiboi gav motvikt vip på grönan spelningen

Varför gav Jockiboi inte Rask vip? Trodde de var kompisar, så mycket baronen fjäskat för sin idol jockiboi?

Hade väl varit trevligt för baronen therese barnen komma ut ha roligt lite?

Nej varför skulle baronessan få ha roligt för? Hon jobbar väl så de kan betala av familjens disney on ice event dom hade haft i förra kråkslottet. Sen har ju baronen faktiskt social fobi så nej de skulle inte komma på fråga, så länge de inte vankas fitta från annat håll eller dollystyle så håller sig baronen hemma ingosad i en strumpa av sitt egna rövsaft. Men sen varför skulle boi bjuda in patrasket, mer konkurrans bland småtjejerna.
Citera
Igår, 23:30
Medlem
Kickassfarsans avatar
Hur mycket tror ni den blonderade mytomanen ångrade att han var med i dokumentären?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in