Igår, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Psykologer vill helst inte snacka med psykopater eftersom dom går inte att bota, och blir bara värre av psykologi. Därför ska psykologi undvikas när man har med tards som Jockeboi att göra, för dom behöver inget veta, om människors känslor.

Det som hände istället var att Jockiboi fick mer och mer hjälp, men blev bara värre och värre, manipuleringen blev grövre. Lagöverträdelser normaliserades. Han lärde sig skådespela känslor, i syfte att manipulera andra till att ge han fördelar.

Det där låter mer som en äldre idé som man blivit betydligt försiktigare med idag än något etablerat faktum.

Och det är fortfarande ett ganska stort steg från:

"personen gick i terapi"

till:

"personen blev därför bättre på manipulation".

Om någon konsekvent ljuger för sin psykolog, går i behandling år efter år, lägger tid och pengar på det och fortsätter trots att personen bara blir "bättre på att lura vården", då blir ju nästa fråga vad personen egentligen får ut av det.

Jag har alltid tyckt att resonemanget om att någon både överlistar psykologer, manipulerar vården, lär sig fejka känslor och samtidigt fortsätter gå dit i åratal blir lite märkligt.
Citera
Igår, 19:07
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Det är inte riktigt så terapi fungerar. Det är inte heller första gången man hör påståendet att någon skulle vara så smart att personen till och med överlistar psykologer.

Om man däremot tycker det är kul att ljuga för sin psykolog och lägga tid och pengar på det så är det väl kanske inte det billigaste nöjet, men visst.
Hörde någon säga någon gång att att ljuga för sin psykolog är ungefär som att fejka orgasm när man onanerar, och det ligger väl ungefär på den nivån.
Joakim är absolut inte smart. Inte det minsta intelligent. Jag skulle snarare säga att han ligger under genomsnittet, men eftersom han är smartast i "gänget" och blivit itutad av diverse människor att han är ett geni, så har han tagit det för en sanning.

Han är i grunden en medelmåtta som, av någon outgrundlig anledning, har lyckats förtrolla och förhäxa en halv nation.

Han ljuger, natrligtvis, för psykologen såväl som han ljuger för alla andra.
Citera
Igår, 19:08
Medlem
Stefanhallgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Hans mamma tog ju sitt ansvar och försökte ge honom ECT med en lampsockel men inte fan hjälpte det. Trefas-kabel kopplad till pung och tinningar hade varit bättre.
Hahah vilken underbar mamma! Så synd att resurserna inte fanns på den tiden till att låsa in joakimbordell the psykopat
Citera
Igår, 19:11
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Hans mamma tog ju sitt ansvar och försökte ge honom ECT med en lampsockel men inte fan hjälpte det. Trefas-kabel kopplad till pung och tinningar hade varit bättre.
Det här är tamejfan den roligaste kommentaren jag läst i denna tråd 🤣
Citera
Igår, 19:19
Medlem
Ludans avatar
Hur stor hade Jocke blivit på sociala media om han inte grisat på Tylösand?
Citera
Igår, 19:20
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Hur stor hade Jocke blivit på sociala media om han inte grisat på Tylösand?
Tror pranksen på Youtube var startskottet egentligen. I Kungarna sågs han som ett drägg mer. Så lika stor skulle jag säga.
Citera
Igår, 19:21
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Det där låter mer som en äldre idé som man blivit betydligt försiktigare med idag än något etablerat faktum.

Och det är fortfarande ett ganska stort steg från:

"personen gick i terapi"

till:

"personen blev därför bättre på manipulation".

Om någon konsekvent ljuger för sin psykolog, går i behandling år efter år, lägger tid och pengar på det och fortsätter trots att personen bara blir "bättre på att lura vården", då blir ju nästa fråga vad personen egentligen får ut av det.

Jag har alltid tyckt att resonemanget om att någon både överlistar psykologer, manipulerar vården, lär sig fejka känslor och samtidigt fortsätter gå dit i åratal blir lite märkligt.

Det är vad psykologer har yttrat, att psykopater försöker manipulera psykologer, och att ljuga är psykopaterna grej, som jämt händer. Därför vill psykologer inte sitta där och låtsas med psykopaterna som tror att dom är smarta, fast psykologer vet ju exakt vad psykopaterna sysslar med.

Du får tänka sig en människa som inte har kännt en enda känsla sen han föddes. Ingen lycka, ingen sorg, inge skam, definitivt inge skam. Helt tomt inombords.

Jag tänkte på det gällande Diddy och Cuckiboi att vanligt folk hade föredragit sexet med flickvännen, men psykopaten.. som Jockiboi och Diddy, dom känner ju inga känslor, så sex blir aldrig kul för dom, men dom gillar att kolla på människor som visar känslorna som dom själva aldrig får känna pga avsaknad av en själ som gör det möjligt att känna saker.

Jockiboi föddes utan själ, och som andra psykopater så tycker han se en vinnare i sig själv, om andra människor manipuleras och luras.

Det gick snett totalt i samhället när psykopaterna som inte ens kan känna känslor , men som lärde sig att skådespela... Började manipulera samhället till att tro att det kan vara synd om psykopater som inte kan känna sorg , eller ens smärta som i Jockibois fall.

Vissa människor i samhället behövs ju gasas ihjäl egentligen, för att dom är ohyra som det inte kommer nått positivt ur... Men det blev enorma problem iaf när psykopater övertalade allmänheten till att ignorera att psykopater borde rensas bort ur alla samhällen, och att det inte nånsin kan bli synd om en psykopat som aldrig har kännt en enda känsla... Men kärringarna vill ju inte greppa det, hur människor som inte kan känna känslor, definitivt borde vara inlåsta.
Citera
Igår, 19:22
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Sjukt osmakligt.

Jag skrattade högt.

Testa sök jobb som idékläckare på Svenska Nyheter, hade gått slipa på saken till ett 10/10 bra skämt.
Citera
Igår, 19:46
Medlem
KungPungPats avatar
OM trollkarlen INTE är Lionells far , så är det självklart att dom alla hade varit upprörda över såna påståenden.

MEN OM trollkarlen på riktigt är Lionells far, ja då låtsas man väl som ingenting.

Kan det vara så?

Man är ju endast tyst om det, om det är så jävla uppenbart för vem som helst , att trollkarlen är Lionells far. Då vill man liksom inte snacka om det och riskera att hamna i fängelse.
Senast redigerad av KungPungPat Igår kl. 19:49.
Citera
Igår, 20:03
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Sjukt osmakligt.

Jag skrattade högt.

Testa sök jobb som idékläckare på Svenska Nyheter, hade gått slipa på saken till ett 10/10 bra skämt.

Jag har skrattat så mycket åt den här tråden idag att jag nästan gråtit!

Man kan ju undra vad Jockiboi tänker om allt detta. Han verkar ändå hålla sig ganska lugn och har, såvitt man kan urskilja, bara tittat in snabbt.

Undrar om han fått rådet att inte gå in och interagera i tråden? Jag får nästan känslan av att de samlar material till dokumentären som ska handla om internets mörkare sidor.

Vi får väl se vad som dyker upp i höst. 😄
Citera
Igår, 20:06
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Alex Ceesay vet ju vad som händer med folk som beter sig som Jockiboi inne på anstalterna. Undra varför han umgås med Jockiboi, om han ens vet om vad Jockiboi skrivit till minderåriga?
Jag tror att Ceesay egentligen förstår att han umgås med en horunge. Han skrattar säkerligen rått åt Jockiboi bakom ryggen. Men han behöver nå ut till de stora massorna för att kunna leva på sin youtube igen. Så Jockiboi blir utnyttjad på samma sätt som JOckibou utnyttjar sina egna barn. Karma at its best!
Citera
Igår, 20:08
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
OM trollkarlen INTE är Lionells far , så är det självklart att dom alla hade varit upprörda över såna påståenden.

MEN OM trollkarlen på riktigt är Lionells far, ja då låtsas man väl som ingenting.

Kan det vara så?

Man är ju endast tyst om det, om det är så jävla uppenbart för vem som helst , att trollkarlen är Lionells far. Då vill man liksom inte snacka om det och riskera att hamna i fängelse.
Jag tror att du kan ha en poäng! Men jag tror, trots det, att de kommer ta upp det i typ "Lögnen måste fram" att flashback-krigarna nått nya höjder (eller lows, beroende på hur man ser det) i sitt förakt mot Joakim. "Nu påstår de att han inte ens är far till sin egen son! De är fullkomligt galna". Typ nåt sånt.

Men vi som vet, vi vet. Tacka gudarna att man är upplyst och ser igenom fanskapet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in