2026-04-14, 12:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lennartohly
Denne person tror jag uttryckte sig slarvigt, Jocke ljuger i sin podd om vad som står i socialens papper. Inte att socialens anteckningar är en lögn. Jocke lägger till ord och ändrar historier genom att byta ut vilka personer som sagt vad och när.
Samt att Joakim hittar på egna saker som inte står i papperena men hävdar att han läser innantill.
Kolla på goatbrainkebabs 2 videos där hon jämför papperena mot vad Joakim säger i sin podd. Faktiskt helt sjukt hur mycket han ändrar!

Har försökt, men tyvärr helt omöjligt att lyssna på detta konstanta pladder. Jag zoomar ut......

Hon kanske istället skulle gå igenom socpapprena som är upplagda på Voyd (eller var förut).
Där får man både se varje papper i bild samt att en röst läser upp allt som står.
Ingen aning om det skulle förändra nåt, jag har varken tid eller ork att grotta på den nivån.
Men hon verkar ju ha tid.
Senast redigerad av Rimligsnowflake 2026-04-14 kl. 12:06.
Citera
2026-04-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Problemet är ju att inte läser vad som står

Varför är det inte ett problem att inte läsa vad som står? Är det därför du aldrig läser vad som står?
Citera
2026-04-14, 12:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orionnebulosan
Varför är det inte ett problem att inte läsa vad som står? Är det därför du aldrig läser vad som står?
Jag vet att en del av har lässvårigheter - men innan du citerar och kommer med frågor kan du väl åtminstone försöka stava dig igenom hela meningen.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Problemet är ju att Jockiboi inte läser vad som står, utan fantiserar fritt kring journalerna.
Lyckas du ta dig igenom hela meningen så förstår du vad jag pratade om.

Dessutom säger jag att det ÄR ett problem att inte läsa vad som står.
Citera
2026-04-14, 13:17
Medlem
Böjjen aka Jockeboi är en äkta WT.
Verkligheten kommer snart i fatt han på riktigt.
Va ska bajsapåsigmuppen göra då. Öppna zoo me flodhästen till fru...
Citera
2026-04-14, 14:06
Medlem
Joakim på Instagram stories:
Citat:
"Spökjakt Inlåsta är redan bland dom mest sedda programmen på TV4 play trots att vi ligger bakom betalvägg och plus och dom andra ligger fritt. Förstår ni hur sjukt detta är!!!!???
Nu tar vi oss ännu högre på listan tillsammans."

Alltså... "Populär just nu" är ju inte en rak lista över mest sedda, utan en mix av trendande innehåll och vad TV4 själva vill marknadsföra. Nya program hamnar där nästan per automatik, särskilt egna produktioner, oavsett faktiska tittarsiffror.

Att efter några timmar bakom betalvägg ropa att man är "bland de mest sedda" säger därför inte särskilt mycket. Det säger mer om hur TV4:s marknadsföring fungerar än om någon enorm tittarsuccé.

Men visst, ibland räcker det att tro att man är störst, Joakim själv verkar nämligen tro att "hans" program ligger på 4:e plats över TV4:s mest sedda program...
Citera
2026-04-14, 14:18
Medlem
Stjaertsnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Joakim på Instagram stories:

Alltså... "Populär just nu" är ju inte en rak lista över mest sedda, utan en mix av trendande innehåll och vad TV4 själva vill marknadsföra. Nya program hamnar där nästan per automatik, särskilt egna produktioner, oavsett faktiska tittarsiffror.

Att efter några timmar bakom betalvägg ropa att man är "bland de mest sedda" säger därför inte särskilt mycket. Det säger mer om hur TV4:s marknadsföring fungerar än om någon enorm tittarsuccé.

Men visst, ibland räcker det att tro att man är störst, Joakim själv verkar nämligen tro att "hans" program ligger på 4:e plats över TV4:s mest sedda program...

Någon som kollat över källkod och/eller för liknande tjänster? Jag tror helt seriöst att det där knappt drar 100.000 visningar per avsnitt.
Citera
2026-04-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Har försökt, men tyvärr helt omöjligt att lyssna på detta konstanta pladder. Jag zoomar ut......

Hon kanske istället skulle gå igenom socpapprena som är upplagda på Voyd (eller var förut).
Där får man både se varje papper i bild samt att en röst läser upp allt som står.
Ingen aning om det skulle förändra nåt, jag har varken tid eller ork att grotta på den nivån.
Men hon verkar ju ha tid.
Det är ju just det hon gjort, hon har lyssnat på podden och letat upp pappret från Socialen som Joakim påstår sig läsa innantill ifrån (som nu ligger på YouTube) och läst upp vad som egentligen står. Sen jämför hon vad Joakim säger och vad som står i pappret.

Summan av allt är att Joakim lägger till egna ord och händelser som inte alls finns med i papperena från Socialen.
Citera
2026-04-14, 14:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lennartohly
Det är ju just det hon gjort, hon har lyssnat på podden och letat upp pappret från Socialen som Joakim påstår sig läsa innantill ifrån (som nu ligger på YouTube) och läst upp vad som egentligen står. Sen jämför hon vad Joakim säger och vad som står i pappret.

Summan av allt är att Joakim lägger till egna ord och händelser som inte alls finns med i papperena från Socialen.

Nej, hon lyssnar på podden Sanningen måste fram, där Jocke och Jonas diskuterar papprena.
I Voydavsnitten, minns inte vad de heter och orkar inte leta reda på det. Där läser annan person upp alla papper utan kommentarer och alla papper syns i bild.
Hoppas jag var tydlig nog.

Edit: Ok, nu hajade jag vad du menar.
Citera
2026-04-14, 15:03
Medlem
Citat:

Precis hon lyssnar på ”sanningen måste fram” samt kollar på ”varje sida räknas” på YouTube och ställer det i jämförelse mot varandra.
Citera
2026-04-14, 16:53
Medlem
Joakim Lundells advokat kommer förmodligen ha svårt att företräda honom

”Joakim Lundells advokat gav SVT 24 timmar att ta ner dokumentären ”Dokument inifrån: Hatet”.

Det gjorde inte kanalen.

Nu tänker advokaten Mark Safaryan vidta rättsliga åtgärder, enligt Expressen.”
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GxlvRJ/joakim-lundells-advokat-tanker-vidta-rattsliga-atgarder

Advokaten: ”Utgör inte intrång i varumärkesskyddet”

”Aftonbladet har sökt Bingo Rimér, som hänvisar till sin advokat Mark Safaryan. Han säger i en kommentar till Aftonbladet:

– Bingo Rimér bestrider de krav som riktats mot honom från Leif GW Persson. Kravet saknar grund och vi har inte sett något material som tillnärmelsevis utvecklar någon form av juridiskt resonemang kring kravets rättsliga grund. ”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Ln6p1x/leif-gw-perssons-attack-mot-bingo-rimer-kopplas-ihop-med-honom-ar-otankbart
Senast redigerad av Pallal 2026-04-14 kl. 16:59.
Citera
2026-04-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ja, när Jocke ska åka runt på nästa husbilssemester så lär de väl inte ställa husbilen i ett garage, det vore ju befängt.
Vadå 'nästa husbilssemester'? När var de ens på en riktig sådan? Förra året kördes ju en husbil av deras anställda barnflicka/assistent medan paret Lundell själva mest verkade köra personbil bakom.

Sen så bodde de i princip hela tiden på hotell/stuga. Just det, Jonna sov kanske 1 natt med barnen i husbilen. Hur länge var de borta, 3-4 veckor...

Den som anlitade paret i detta s.k. samarbete bör nog fundera en gång till på om de fick valuta för sina pengar. Om jag minns rätt gick paret Lundell inte ens igenom husbilen och visade alla funktioner eller hur den såg ut inuti.

"Definition: Husbilssemester, semesterform där man reser och bor i en husbil, som fungerar både som transport och boende."

Ha, ha 'husbilssemester'... jo, absolut
Citera
2026-04-14, 17:07
Medlem
Citat:
Nej, hon lyssnar på podden Sanningen måste fram, där Jocke och Jonas diskuterar papprena.
I Voydavsnitten, minns inte vad de heter och orkar inte leta reda på det. Där läser annan person upp alla papper utan kommentarer och alla papper syns i bild.
Hoppas jag var tydlig nog.

Du ljuger lika mycket som Jockiboi. Han säger att han läser ur socialens papper i podden ”Sanningen” måste fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in