2026-05-02, 00:05
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Njae .. inte fullsatt.
Lokalen ska 2500 och jag gissar att det i bästa fall var runt 1000 där .... och när jag Jockiboi körde sitt så lämnade många ...

Men så klart stor uppslutning ändå - det var ju en upptakt till studentskivan. Dit går man oavsett vem som är artist.
Oj! Funkade inte backing-tracket som det skulle eller försökte han sig på en taktmix i baktakt (Jockes signum, han är ensam om den i hela världen!).

Såg några bilder på tjejer i stövlar. Klarade han ändå att koncentrera sig?
Citera
2026-05-02, 00:21
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Det är ju svårt att säga något om eftersom han alltid är i otakt och ser ut som en stel skakande pinnglass ... Om din fråga istället är om han hittade takten någon gång så är svaret Nej . (har jag hört)
Stackare! Ändå envisas han med att turnera med baktaktshambodisco. Det är strongt! Anjo kanske kan göra en dokumentär om Jockes DJ-karriär - ”När takten blir baktakt.”?
Citera
2026-05-02, 01:41
Medlem
GeirHansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawa
Hej! Jag heter daniella och undrar varför så många här i denna tråd talar krypterat
Hva mener du med kryptert?
Citera
2026-05-02, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Kan man få en siffra på hur många som var där på spelningen? En som är sann?

Att bussa dit 50 borde ju inneburit att det var i alla fall 50 där? Med tanke på att Jocke har över en miljon följare så borde det väl ha varit fullsatt med besked? Vad innebär det i siffror?
Lokverkstan rymmer 3000 pers, ska ha varit runt 1500 där igår.
Senast redigerad av Herrbevling 2026-05-02 kl. 01:55.
Citera
2026-05-02, 02:27
Avstängd
Citat:
De verkar vara som flera av oss gissade. De köpte huset själva - troligen genom ett företag.
Igår samlades ett gäng där för att dra vidare till Motala .. det verkar som om han tar med sig egen publik till spelningarna också ...
Varför tror du det? Jag tror inte det faktiskt. Jocke och Jonna sa i samband med försäljningen att dom inte vill bo i huset så det vore märkligt att svänga nu.

Dom har förmodligen inte råd att behålla det. Omkostnaderna för huset var i storleksordningen 70 000-100 000 per månad.

Försäljningen är inte klar än. Köpekontraktet är skrivet och handpenning är lagd, men ägarna får tillträde till huset senare i år och resterande betalning och ägarbytet kommer ske först då.

Jag hoppas för köparnas skull att dom inte drar sig ur, Joakim är av allt att döma ekonomiskt trängd nu - det skulle kunna bli ett det smutsigaste drevet i mannaminne.
Citera
2026-05-02, 03:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han skulle ju inte fått en hel sommarturné om inte arrangörerna räknar med mycket publik så det blir ganska komiskt när man inte tror att det går bra för honom.
Ska blir roligt att se hur stor publiken blir på Gröna Lund.

Ju mer de gnäller om Jocke desto bättre går det för honom. Så oerhört frustrerande det måste vara. Det är roligt att se hur det jobbas i häxverkstaden, woodoodockor tillverkas utan att det fungerar. Tänk vad mycket tid det läggs utan att få något tillbaka.
Citera
2026-05-02, 03:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Enligt rscmedia så går det väldigt bra. Extra mycket med tanke på att just nu skrev nu efter några dagar vapenvila.

Kommer Joakim Lundell skylla på att det som sprids på TikTok nu är ai?
*jag måste ringa Danmark, One.com suger hästkuk*
*borde inte gått till wetransfer* KUKEN

Edit
Undrar om Julia *prinskorvsnyllet* Punanikaka blev imponerad av JO-KEH-BÅÅÅOOIJ igår?
Skoja. Hon var inte ens bjuden. Fan vad ful hon är på tomtemors makes 40års fest *har du kokain*

Armén samlas. Vem kommer få skulden i gruppchatten?

Ok, vi har fattat att du kan skriva rscmedia. Duktigt av dig. Jag ger dig en klapp på axeln.

Ahh du känner dig hotad av Julia också.

Jösses vad många du verkar tycka hotar just dig eftersom du kommer här, vet allt och är en riktig argbigga.

Bara ut med din avsky mot Jocke och Julia om det får dig att må bättre. Men du kommer inte på något sätt kunna påverka vare sig Jocke eller Julia. Det fungerar helt enkelt inte. Många har försökt.

Och ja, jag har sett vad Linnéa håller på med. Hon är ju helt besatt av Jocke, sjukligt besatt och kan bli väldigt farlig.
En jäkla stalker. Usch.
Citera
2026-05-02, 03:48
Avstängd
Psysations avatar
Citat:
Det är ju svårt att säga något om eftersom han alltid är i otakt och ser ut som en stel skakande pinnglass ... Om din fråga istället är om han hittade takten någon gång så är svaret Nej . (har jag hört)

Här är en video för att styrka ditt belägg gällande otakt.
+ en bonus på hur det brukar se ut när en riktig DJ uppträder. I detta fallet Anis Don Demina för att göra det enkelt.

Jippo vs en engagerad publik

Varsågoda
https://streamable.com/5edauw
Citera
2026-05-02, 05:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så du menar att man inte kan samlas en massa folk och åka på en spelning? då kan du inte varit med om mycket.

Det är kanske så det funkar ute på landsbygden. Skulle kunna förklara en hel del.
Citera
2026-05-02, 06:19
Medlem
Citat:
Njae .. inte fullsatt.
Lokalen ska ta 2500 och jag gissar att det i bästa fall var runt 1000 där .... och när jag Jockiboi körde sitt så lämnade många ...

Men så klart stor uppslutning ändå - det var ju en upptakt till studentskivan. Dit går man oavsett vem som är artist.
Jag tycker då inte det ser fullsatt ut, halva lokalen är i stort sett tom. Inte heller verkar publiken överdrivet entusiastisk, men Jockiboi tycker dom ”är grymma” hör jag i slutet…
https://www.instagram.com/reel/DXzh0G2NufA/
Citera
2026-05-02, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Jag tror inte tanten varit på någon spelning, att artister själva transporterar dit sina nära och kära för event är absolut inget ovanligt 😂

Det verkar vara så, ändå lite humor att man är så främmande för att ett gäng åker party buss tillsammans till ett event 😂
Citera
2026-05-02, 09:00
Avslutad
Citat:
Men muttan är det inte bättre att du drunknar i dina lögner än att du låtsas veta hur folk normalt gör på spelningar?

Jockiboi är lika patetisk som dig .. Svälj det.

Berätta hur gör folk normalt på spelningar?
Hatar du Jocke så mycket att du till och med struntar i vad tidningen skriver för enligt dom så var publiken nöjda, Jocke var nöjd och arrangören nöjd men ändå hittar du saker som är fel.
Alltså du är en vuxen människa kom igen skriv och bete dig som en vuxen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in