2026-01-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Varför skriver du inte samma sak till Pallal?

Jag har ju fått se vad man skrivit till J & J, Jonna var på förhör förra veckan och nej jag kommer inte posta något underlag under utredningen dock är det ingen hemlighet att det pågår en utredning kring detta.

Det spelar ingen roll hur mycket jag försvarar du kommer ändå ha samma uppfattning.
För att jag aldrig ljuger.

Vad har utredningen för målnummer?
Citera
2026-01-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Precis.
Läs detta och kom med (vuxna) kommentarer. Vad behöver grävas fram för att få reda på vem som är skyldig?

Finns stämplingen med i fup?

Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Här är varför jag känner mig säker på att Joakim fejkade stämplingen 14/3 2024
- Komplettering till mina tidigare konstateranden

Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024

Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott

Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen

13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden

14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten

Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024

Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen

Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller

Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo

Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna

Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om

Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum

Källor till varje punkt:

Gräver man så gräver man och då gräver man rejält.
Citera
2026-01-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja just det. Dom skulle in på aktiemarknaden var planen. Jockiboi skulle bli ännu mer lyckad. Dom fick miljoner i form av aktier, för att bli styrelsen i företaget, och ta beslut om att blåsa alla aktieägare på alla deras aktiers värde, genom att plundra företagets lokaler och ändra branschkod till influencer marknadsföring med Jockiboi som allsmäktig diktator och chef.
Det var då Danjal dömdes för marknadsmanipulation, och så tog aktiemarknaden alla pengar genom att frysa aktierna och typ spärra företaget.
Danjal och Jockiboi fick säkert kryptovinsterns, medans aktiemarknaden slukade allt värde i de frysta aktierna.

Ganska anmärkningsvärt när så stora summor kan trollas bort.

Att SVT inte granskar detta, och istället fokuserade på drevet som är täckmanteln för kryptobedrägeriet.... det tyder på att åven SVT är för rädd för att granska så pass mäktiga människor som kan trolla bort miljoner på internet framför alla människors ögon, utan att en polisutredning och mediagranskning görs.

Jockiboi visade att hela svenska samhället var villiga att vända andra kinden till när några buntar på 50 miljoner kronor trollades bort av både Jockiboi och aktiemarknaden som fick lov att frysa miljonerna innan Jockiboi lyckades byta dom mot pengar.
Kan du berätta med om det som är understruket?

Jag tror inte att drevet är ett sätt att dölja kryptobedrägeriet, jag tror bara atr Jocke gör som han alltid gjort - försöker jämna sina fiender med marken. Förut själv, nu med hjälp av ett gäng medelålders män som marionetter.

Bedrägeriet har inte blivit allmänt känt, redaktioner vet inte om att detta skett, men jag tror att ifall man på ett pedagogiskt sätt sammanfattar händelseförloppet och tipsar rätt redaktioner kommer det så småningom granskas.
Citera
2026-01-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Så han la alltså ut sin journal (eller mer exakt, delar av den) i början av november 2025, när han redan visste om dokumentären och dess innehåll?

Det innebär att han på allvar verkar ha trott att det material han publicerade faktiskt bevisar att han har rätt.
Och detta trots att flera personer, inklusive oberoende granskare som psykologen i TV4-dokumentären, tydligt har sagt motsatsen: journalerna stödjer inte hans narrativ.

Är han verkligen så här dum?
Förstår han inte att det gör/gjorde det lättare för alla andra att granska honom och mycket svårare för honom att försvara sig på sitt vanliga sätt?
Journalerna låg ute men bakom betalvägg innan, han delade dom på sin YouTube strax innan dokumentären. Hans följare är inte kända för att vara källkritiska och visningarna har inte ens ökat med 20 000 efter dokumentären sändes.

Hans mest militanta följare har inte faktakollat innan dom kritiserat BGB och dokumentären.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-19 kl. 23:51.
Citera
2026-01-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
Så han la alltså ut sin journal (eller mer exakt, delar av den) i början av november 2025, när han redan visste om dokumentären och dess innehåll?

Det innebär att han på allvar verkar ha trott att det material han publicerade faktiskt bevisar att han har rätt.
Och detta trots att flera personer, inklusive oberoende granskare som psykologen i TV4-dokumentären, tydligt har sagt motsatsen: journalerna stödjer inte hans narrativ.

Är han verkligen så här dum?
Förstår han inte att det gör/gjorde det lättare för alla andra att granska honom och mycket svårare för honom att försvara sig på sitt vanliga sätt?
Journalerna låg ute men bakom betalvägg innan, han delade dom på sin YouTube i hopp om att dom skulle rädda honom undan kritik efter dokumentären. Hans följare är inte kända för att vara källkritiska och visningarna på den förvånansvärt opopulära videon har inte ens ökat med 30 % efter dokumentären började sändas (139 000 kvällen innan första avsnittet) och det är först dom senaste två veckorna den ökat ordentligt, med mer än 20 000 visningar.

Hans mest militanta följare har då inte faktakollat innan dom kritiserat BGB och dokumentären.
Citera
2026-01-19, 23:20
Medlem
Citat:
Var det en falsk anmälan som eko gjorde? har du belägg för det?
Är Jocke anmäld? har frågat flera ggr men får inget svar på det.
Igår påstod du att jag sade att han var det. Du har fortfarande inte erkänt att du ljög om det.
Citera
2026-01-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Aha, så nu går han i butiker och stjäl också. Skulle inte tro det 😄

Det Mutemute123 skriver är sant.

Inte en enda gång har ni haft rätt när ni påstår att Jocke ljuger eller om någon vet mer än ni gör.

Det finns en väldigt bra anledning till att NI inte får veta något innan det är klart. Det är för att ni inte klarar av att hantera sanningen om att någon tex har hotat Jocke och hans familj.

Det är viktigt att allt blir rätt så personen, är tveksam om det är Chrippa, kan åka dit för allt skit den har ställt till med.
NI kan inte göra något åt det. Det är som det är och personen ska stå till svars.
Det finns bevis och stöd för det i hans journaler.

Är det sant att mutemute123 har vetat om att Chrippa planerar att plantera ett falskt rykte om att Jocke våldtar barn? Det är inte sant och det vet du och det är hög tid att du erkänner det.

Jag förstår att en person med en miljon följare förmodligen får ta emot hot ibland men jag förstår också att en person som gjort flera riktigt allvarliga beskyllningar som visar sig vara påhittade men aldrig fått konsekvenser för det kommer fortsätta med samma beteende. Det är helt enkelt mest sannolikt att Joakim har hittat på detta.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-19 kl. 23:52.
Citera
2026-01-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är väldigt intressant. Så många ord och så lite att säga.

Du verkar också blande ihop mig med nån annan.

När jag vet att jag har rätt ger jag mig inte.

Det verkar störa dig att du inte kan snacka in mig i ditt synsätt. Det kommer inte att gå.

Jag försöker inte få er som helst vill se era objekt totalt krossade att se det från min synvinkel. Jag håller helt enkelt inte med dig/er.

Sanningen kommer sällan från hatiska personer eftersom det läggs ut "fakta" som passar din/er agenda.

Ni försöker bara att krossa Jocke. Verkar det gå bra?
Hen blandar inte ihop dig med en annan. Upp till bevis.

Lägg fram belägg för att Chrippa låg bakom ryktet om Jocke.

Dela med dig av videon från Jocke som påstår att du fått se i vilken Chrippa mordhotar Anjos barn.

Nej just det, du har aldrig haft bevis. Blev du lurad av Jocke ”jag har bevis och belägg” Quick? Det är lugnt, du kan dela med dig av det, vi kommer förstå att du var svag och bara började för honom för att du trodde honom.
Citera
2026-01-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Varför skulle vi tro att vi krossar Jocke för att vi skriver på flashback?

Förstår nu att det är ditt mål i en annan tråd. Annars tänker man inte så.

Hur mår du?
Han har ett förhållningssätt till Flashback och människor i allmänhet.

Jag använder Flashback för att blottlägga Jockes lögner och hans obskyra metoder för att förstöra livet för människor. Hade böi slutat ljuga, leva rövare och blanda in polis och en miljon följare i hans falska beskyllningar hade mitt jobb här varit avslutat.
Citera
2026-01-19, 23:48
Medlem
Citat:
Det var väl daxvaxpax som startade ryktet vilket Jocke ville anmäla med tanke dom grova sakerna som spreds som du sen stoppade.
Vad jag vet så skickades en anmälan in men har säkert lagts ner eftersom det är så många troll här inne.
Jag ger dig den du öppnade upp dig och berättade vad som pågick men du förstår väl också att det inte känns så kul för den som är utsatt eller?
Jag fick bara känslan att du kände en polis eftersom du verkar ha sån insyn om vad som händer.
Varför ljuger du om att det spreds? Jag var mig veterligen den enda som fick ”information” om detta. Det spreds ingenting här. Jag varnade för ryktet proaktivt innan det kom ut en enda rad om det i trådarna.

Jag har insyn i vad som händer eftersom Joakim letar efter mig på fel planhalva. Vart är Olivia, har hon kommit hem än?
Citera
2026-01-20, 00:45
Medlem
Damien-s avatar
En gammal goding där Jockiboi sitter och förtalar sin mamma i en live. Den blonderade mytomanen är helt jävla sjuk i huvudet. In och ge en like och skriv skit om mytomanen i kommentarsfältet.

https://www.youtube.com/watch?v=5J8dsgqp3yo
Citera
2026-01-20, 03:25
Medlem
Citat:
Det var väl daxvaxpax som startade ryktet vilket Jocke ville anmäla med tanke dom grova sakerna som spreds som du sen stoppade.
Vad jag vet så skickades en anmälan in men har säkert lagts ner eftersom det är så många troll här inne.
Nänänä. Det spreds aldrig något sånt rykte om att Jocke ville anmäla.
Det daxvaxpax spred var falsk information om ett självmord, och det var Pallal själv som outade det i tråden.

Du själv (tillsammans med 111-111) hittade då grundlöst på att det var Chrippa som iscensatt det hela. Det skrev du ut redan INNAN du talat med Pallal som - enligt dig - var den ende som visste något om ärendet vid den tidpunkten, och trots att många användare i tråden redan konstaterat att Chrippa inte hade något med saken att göra.

”Några användare tillsammans med chrippa hade en plan på att anklaga Jocke för våldtäkt på en 14-åring som sedan tog livet av sig.” skrev du.

Du fortsätter insinuera/anklaga Chrippa för allt möjligt liknande fortfarande. Det ser vi ju alla här.

Och varför i helvete skulle polisen lägga ner en utredning på grund av att folk ser igenom din BS i en Flashbacktråd?? Du är ju inte klok?!
Citat:
Varför skriver du inte samma sak till Pallal?
För att Pallal hävdar inte saker han inte kan belägga, i motsats till dig. Han har både historik och konsekvens, i motsats till dig. Han bemöter argumentering, i motsats till dig. Han tänker självständigt och han har rätt, i motsats till dig.

I dom avseenden han inte varit fullt specifik med alla uppgifter och källor, så har jag kontrollerat uppgifterna själv och sett att det stämmer såväl i flera parallella tidslinjer, flera parallella intressesfärer, och stämmer med uttalanden som finns offentligt av många andra, och mycket mer.

Därför behöver jag inte skriva samma sak till Pallal som jag (och alla andra) ständigt måste upprepa till dig, och som du aldrig klarar av att svara på.

Fler dumma frågor?
Citat:
Jag tycker du själv verkar sitta på otroligt mycket info kanske dags att du visar belägg på vad du skriver.
Du vet väl inte vad Jocke har anmält? eller känner du någon polis som berättat vad som finns och inte?
Jag har inte sett någon konversation mellan dig och Chrippa vad får du allt ifrån?
Men åååh herregud det är då fan inte många IQ i dig inte? Du själv skriver ju allt det han återger, här i tråden? Pallal bara lägger ihop det du säger i olika inlägg och använder uteslutningsmetoden. Herregud, du fattar ju inte ens själv när du ljuger??
Du skriver ju själv det som avslöjar dig och utesluter möjligheter, även till mig. T.ex.
Citat:
Jag har ju fått se vad man skrivit till J & J, Jonna var på förhör förra veckan och nej jag kommer inte posta något underlag under utredningen dock är det ingen hemlighet att det pågår en utredning kring detta.
Men det fattar inte du, utan du tror istället att Pallal 'måste känna någon korrupt polis som han mutar ut information genom'
”känner du någon polis som berättat vad som finns och inte?”
Herregud, kan ingen smitta den här skelögda muppen med influensa så man får lite lugn och ro i tråden några veckor. Det här var fanimej bland det mest pantade jag sett på ett tag.

Du skriver att du känner Jocke, och först trodde jag inte på det. Men nu börjar man ju faktiskt tro lite på det. För pantade männskor som är honom lojal i alla dumheter och bisarrheter som finns, är ju precis vad Jocke alltid omgett sig med. Folk som själva känner dom är helt oberoende av honom.
Citat:
Jag har frågat dig flera ggr vad har jag fantiserat om och vad har jag ljugit om?
Åh gud. Ja, vart vill du börja (förutom det man just konstaterat ovan)?

Du hävdar att Jonna och mamman kommer överens och att Jocke och Jonnas barn har en relation med sin farmor. Stämmer inte. ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg))

Du hävdar att Joakim är väldigt pälsdjursallergisk ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)) Han har haft många hundar i sitt hem i massor med år. Han har fortfarande hund, idiot. Och journalerna påvisar ingen pälsdjursallergi som barn heller, trots att undersökning gjordes just för detta innan han placeras på familjehemmet där det fanns pälsdjur.

Du skriver att Jocke genomlevt övergrepp på fritids, och att mamman inte kom till dom mötena där detta ärende skulle avhandlas. Det är lögn.
Utredningen visar att Jocke endast blev instängd i en olåst skrubb av jämnåriga barn en kort stund, och blev då mörkrädd då han uppenbart 'glömt bort' hur man använder strömbrytare för att tända taklampan, och att en bandyklubba ramlade ner i huvet på honom därinne i mörkret. Som vanligt upplever han sig själv som så mycket mer lidande än alla andra, och när han inte får gehör för detta blir han så arg, som barn, att han insinuerade sexuella övergrepp istället, i flera år, även i terapin, vilket ger mamman svåra våndor och oro för sin son.
Enligt journalerna dyker mamman upp till samtliga möten som har med detta ärendet att göra. Hon är direkt drivande i att få detta utrett i över två års tid.

Du skriver att Jocke har en bra dialog med sin biologiska pappa och dennes familj hösten 2024 och att han inte försöker gömma sig utan vill umgås med jocke och sina barnbarn. Men Jocke träffade inte pappan alls då, och ville inte göra det även då pappan föreslog det själv ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg))

Du skriver att forsterföräldrarna är det som krigat med Jockes mamma som bara ställde till besvär, inte kom på uttalad tid eller förbjöd Jocke från att träffa sin pappa, och gav andra barnen presenter men Jocke fick inget. Finns inga belägg för annat än motsatsen till vad du just skrev ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg))

Du har ljugit om att Jocke klarade av grundskolan ( (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg))

Osv osv osv osv osv blir bara textvägg om jag fortsätter ..
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-20 kl. 03:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in