2026-01-18, 22:25
Medlem
I dokumentärserien Hatet (SVT) finns en scen där Bo Göran Bodin berättar vilka handlingar han har begärt ut:

"Det är bland annat socialtjänstens journaler, dokumentation från barn- och ungdomspsykiatrin, och domstolar".

Samtidigt sitter han vid ett bord med en rejäl mängd papper framför sig. Av ren nyfikenhet bad jag en AI uppskatta hur många sidor det kan röra sig om, utifrån bilden och om man antar att det är vanliga A4.
Den landade på ungefär 600–800 sidor.

Det fick mig att fundera: ni som har läst de journaler som Joakim Lundell själv lade ut bakom betalvägg, hur många sidor skulle ni säga att det motsvarar, om man även tar hänsyn till att det kan vara både fram- och baksidor?
Citera
2026-01-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vi kan säga så här. Det behöver inte vara Chrippa, endast. Han har sina hjälpare. Jag vet att Jocke sa att det är märkligt att det slutade när Chrippa blev häktad. Det är ju ett sammanträffande.
Men jag vet också att just det kan vara en taktik om det är någon annan som hjälper honom.

Tålamod. Det kommer att komma fram mer vad det lider.
Ja när det gäller att nyttja- opch gömma sig bakom tredjepartsaktörer så är ju inte chrippa känd för det. Däremot har detta varit Jockes Master Modus Operandi i över 10 års tid, mot mängder av människor. Detta ligger också direkt i Joakims intresse att hävda. Så bollen är inte direkt rund redan som utgångsläge för en sånhär spekulation.

Tålamod? Mutemute123 har alla möjligheter att lägga fram vad han har i nuläget? Vad skulle vara problemet med det? Vari består tveksamheten till det? Är han livrädd för full transparens kanske? Du som tog över hans konversation såhär kanske kan svara på det?

Sen kan du svara på tilltal med. Jag skrev tydliga frågor till dig tidigare idag (FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)
Det går inte att bara ligga och gömma sig och bara ta dom enkla trygga detaljer som du själv vågar dig på, och låtsas som att du inte ser vad folk skriver till dig bara för att du inte törs. Svara på dom meningsutbyten du själv initierat i tråden om du vill få respekt från folk i tråden.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 22:44.
Citera
2026-01-18, 22:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Kontrollbehovet, paranoian, och förmågan att spela ut och manipulera människor märks tidigt. Han är bara 9-10 år gammal här.

Han skulle kunna bli frisk, bara han ville det. Klart att autism har man hela livet, men vissa saker som följer ADHD ibland, kan man gå i terapi för, och man kan faktiskt även gå i terapi mot narcissism och EIPS. Skulle även kunna få ned ångesten.

Det handlar bara om att man vågar vara ärlig mot sig själv. Och andra.

Vissa saker har han redan blivit hjälpt av i terapi, som att veta vilka situationer som triggar honom. Men resten har han inte fattat än. Han skulle även troligen kunna mogna lite från det barnjag han lever i.

Men det är lättare att lata sig och låta omgivningen ta smällarna. Han skulle även behöva en äkta humörstabiliserande medicin.
Citera
2026-01-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag svarar dig eftersom min fanboy "Pallalaercp" är för skör för att bemöta och besvarar kritik. Lika klen som Jocki och Punkan.
Mm, I know the type
Citat:
Hur som helst brukar jag skriva att Sekten och sektens fans säger att, men inte varför eller hur. Dom papegojar efter Anjo, Rask och Jocke: "Linnea vevar på instagram, hon har pratat om dom på tiktok", men lyckas aldrig formulera vad hon har gjort eller sagt som är klandervärt.

Joakim har gjort ungefär 5 obefogade polisanmälningar på Linnea, skickat alla hennes konversationer med Chrippa till Anjo för att släppas på hans kanal, påstått att Linnea anmält Chrippa för våldtäkt, snott hans Rolex, tömt hans bank-konton, raderat hans youtubekanal, misshandlat Chrippas dotter, misshandlat Chrippa, snott Chrippas telefon och säkert hundratals andra beskyllningar.
tycker mig se att du utelämnar en del även här, och inte minst mängden/antalet förekomster av samma beskyllningar. Men självklart känner jag igen det där. Även Anjo själv tillstod ju både att- och varför han gör det i SVT dokumentären.
Citat:
Vad sa Linnea mellan dramats start och Oktober 2025? "Jocke är helt manisk och besatt av mig, han kan inte sluta skriva till mig." "Allt i dramat kommer från Jocke."

Sanningen är att hon har varit extremt diplomatisk och passiv med tanke på alla beskyllningar hon har fått stå ut med från sammanlagt fem olika vuxna män som länge alltid attackerade henne med samma lögn, koordinerat för att alla skulle tro dom. Extremt moget agerande och ett bevis på att hon inte kan vara psykopat. En psykopat hämnas.
Ja inte minst SVT dokumentären visade ju bortom alla rimliga tvivel att Jocke både är den drivande, att han kör med proxy-attacker och att han vrider sig ut-o-in för att försöka dölja att han gör det.
Detta är ju kärnan i vad Chrippa/Linnea har hävdat hela tiden i sina försvarsvideos, även om dom sagt/gjort en del överilade saker i snurrig affekt med. Inte så konstigt alls, faktiskt.
Citat:
Skilleras hörde av sig till en föreläsare (Anjos mamma är föreläsare) som inriktat sig på specifikt mobbing på internet och som har gjort och publicerat utbildningsmaterial riktat till barn om nätmobbing tillsammans med Anjo på hennes youtubekanal. Hon marknadsför där sin verksamhet tillsammans med Anjo. Hon driver eget företag som föreläsare och är skolkurator till vardags för (många gånger nätmobbade) ungdomar. Är det konstigt att en företagare som håller föreläsningar för barn om nätmobbing och som gör content på hennes verksamhets kanal blir kontaktad med frågor när hon blir exposed som en total bluffmakare och hycklare? Hon har, i egenskap av person som jobbar med utsatta barn och föreläser om mobbing, åkt iväg med en tidigare "samarbetspartner" som på daglig basis livnär sig på mobbing och mottagit gåvor värda tiotusentals kronor från Anjos blodspengar som nästan uteslutande (till 95%) genereras av mobbingcontent. Jag har läst mejlet Axel skrev till anti-mobbingföreläsaren och skolkuratorn Zorita Björlund. Axel hade en trevlig ton och konkreta och relevanta frågor, det var ingenting i hans kontakt med Zorita som varit tvivelaktig. Vad som är tvivelaktig är när en egenföretagare vidarebefodrar privat mejlkorrespondans hon fått i sin verksamhetsroll som "föreläsare och utbildare" till Anjo för att ge Anjo förtalscontent.
Anjos mamma är alltså kurator som är profesionellt verksam i att motverka nätmobbing och drevbildning??

Det här låter alldeles för korkat för att inte vara sant. Helt i klass med att Anjo själv säger att Pontus (hans IRL namn) inte gillar vad Anjo är och gör för något. Men att Anjo tar över Pontus så han kan inte hindra det.

Tamigfan, snabb koll och du har rätt:
https://www.youtube.com/watch?v=knrTNc0MoiU
https://www.youtube.com/@zoritabjorlund4001
https://www.allabolag.se/foretag/zorita-education/norrk%C3%B6ping/evenemangsproduktioner/7VJQ79S0WI5YDTG
Bor 2 km meter ifrån Anjo, ihop med en 4 år yngre grekisk man.

Vem är samarbetspartnern som sponsras av Anjos kanal? Och hur ser den relationen ut?
Vem är Axel? (bara för att undvika slumpmässig förväxling)
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 23:13.
Citera
2026-01-18, 23:10
Medlem
Damien-s avatar
Här kommer är ett klipp där den osmympatiska mytomanen, Jockiboi vrålar och svär åt sin stackars mamma. Vad har mamma Annika gjort? Hon gjorde misstaget att gå ut och försvara sig mot den blonderade mytomanens lögner och förtal. Usch, så elak Jockiboi är mot sin mamma.

https://www.youtube.com/watch?v=8k_1sYNkbaY
Citera
2026-01-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Här kommer är ett klipp där den osmympatiska mytomanen, Jockiboi vrålar och svär åt sin stackars mamma. Vad har mamma Annika gjort? Hon gjorde misstaget att gå ut och försvara sig mot den blonderade mytomanens lögner och förtal. Usch, så elak Jockiboi är mot sin mamma.

https://www.youtube.com/watch?v=8k_1sYNkbaY
Mm, finns en hel del såna där videoklipp att titta på, där han går an som en sadist på sin egna mor. Vissa av dom ligger på hans främsta Youtube-kanal. Snacka om hur upplösande det måste kännas för en förälder, efter allt hon gjort för honom.

Men vi vet ju att det är knappt nånting som står i boken eller vad Jocke hävdar som stämmer överens med verkligheten. Inte ens tidpunkter, platser eller ställen han bott på stämmer överens, och journalerna fullständigt torpederar ju 95% av allt han hävdar.

Han t.o.m. ljuger om saker som inte har någon poäng att ljuga om, t.ex. att det skulle vara över en mil mellan hans tidigare lägenhet i Vadstena och havsbadscampingen First Camp Vadstena norr om stan, när vem som helst kan kolla på google maps att det är bara 2,3 km.

Ett par adresser han skriver att fått soc-lägenhet på i sömniga Vadstena, beskriver han som kända missbrukarkvarter. Så tittar man på dom gatorna på google maps: enbart välskötta villakvarter där, bara maffiga moderna tvåvåningsvillor, dyrt område av stan.

Det hörs så tydligt, i videon, hur t-o-t-a-l-t övertygad han själv är att allt är sant och håller för den mest mikroskopiska granskning, när han samtidigt är medveten om att det är bara båg från början till slut.

Pilsnerbritt borde dock vara lite mer rädd om hennes youtube-kanal. Jocke brukar inte låta sanningen publiceras ostraffat.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 23:55.
Citera
2026-01-18, 23:32
Medlem
Citat:

Vem är Axel? (bara för att undvika slumpmässig förväxling)

"axel" är axel från podden haveristerna. han gör också eget content under namnet "skilleras"
Citera
2026-01-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
"axel" är axel från podden haveristerna. han gör också eget content under namnet "skilleras"
Uoff .. är det han? Det visste jag ju nästan om
Tack.
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-18 kl. 23:41.
Citera
2026-01-18, 23:41
Medlem
Citat:
Uoff .. är det han? Det visste jag ju nästan om.
Men tack.

axel hatar pontus. pontus hatar axel. så ja sett till kontext personen här använde "axel" ? så är jag rätt säker det är den axel det handlar om
Citera
2026-01-19, 00:29
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Berätta mer, jag har hört att många blev blåsta och det skulle röra sig om miljoner?

Det står på Yahoo Finance att Danjal eller nån av dom andra ledarna för projektet, har sagt till Yahoo Finance att det var framgångsrikt som projekt... och att tre omgångar av försäljning gjordes... 50 miljoner kronor per omgång, och totalt 150 miljoner kronor har Jockiboi trollat bort.

Efter försäljningen av mynten så skulle dom jobba vidare med influencio, men dom blev knäpptysta istället, och höll tummarna för att ingen märkte att ett bedrägeri på 150 miljoner kronor begicks.

Att köpa influencio blev en andel av ägande i hela projektet.

Om inte SVT och Temusekten var så odugliga så kanske vi hade fått veta exakt hur smart eller korkat influencio var.

Jag vill höra en intervju med nån som köpte influencio tokens , eftersom det intresserar mig... att få veta hur proffsen lurar till sig 150 miljoner kronor utan att få kritik för det... och hur makten som Jockiboi har, gjorde att han slapp granskningar och kritik för projektet.
Citera
2026-01-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsofthemushroom
I dokumentärserien Hatet (SVT) finns en scen där Bo Göran Bodin berättar vilka handlingar han har begärt ut:

"Det är bland annat socialtjänstens journaler, dokumentation från barn- och ungdomspsykiatrin, och domstolar".

Samtidigt sitter han vid ett bord med en rejäl mängd papper framför sig. Av ren nyfikenhet bad jag en AI uppskatta hur många sidor det kan röra sig om, utifrån bilden och om man antar att det är vanliga A4.
Den landade på ungefär 600–800 sidor.

Det fick mig att fundera: ni som har läst de journaler som Joakim Lundell själv lade ut bakom betalvägg, hur många sidor skulle ni säga att det motsvarar, om man även tar hänsyn till att det kan vara både fram- och baksidor?
Svårt att säga. Jag betar mig igenom journalsamlingen igen just nu, för typ 10e gången. Alltså videon "Varje sida räknas".

Har inte räknat sidantalet än, tänkte göra det sist. Det är en del textstycken som bara presenteras utan fysisk kontext med. Kan försöka räkna ihop senare, för det tar ett tag att göra det. Men eh .. bästa gissning: 50-70 sidor totalt kanske, om man ser alla blad som att dom har text bara på 1 sida.

Varje sida räknas-videon innehåller dock inga handlingar från domstolar. Det är enbart journaler ifrån socialtjänsten och barn & ungdomspsykiatrin i olika orter.

Även jag har gjort samma sak som du nämnde ovan. Jag tittade på högen papper som Bodin sitter vid i dokumentären. Man har ju förstås inte en susning om det var de faktiska papperena. Kan lika gärna bara vara nåt ditlagt för filmande, demonstrativt.
Men utgående från att det skulle vara alla papper, så uppskattade jag högen till 30 cm hög, bara A4. Jag frågade AI hur många blad det skulle motsvara och den kom fram till ca 3500 blad.
Bodin själv säger bara "ett mycket omfattande aktmaterial".

Första dagen Jocke presenterar papperena, soc-journalerna, 23 oktober 2016, så säger han att det är 1300 sidor. Utöver dessa så hämtade han ut sina journaler från BUP hösten 2024. Dom verkar vara betydligt färre i antal, dömandes från videon.
Sen växer och krymper total-antalet sidor med flera tusen, beroende på vilken video man tittar på. Jocke säger olika hela tiden (som han gör med nästan allt). Jag har hört honom säga som mest 6000 sidor och som minst "några hundra".
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-19 kl. 00:48.
Citera
2026-01-19, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Vad snackar du om?
Kom med belägg och sluta tala i tungor.
Jocke sa December 2024 att han fått ett klipp. På klippet hörs Chrippa (enligt Jockiboi) leja en person att döda Jocke.

Vart är klippet nu?

Klippet är naturligtvis en lika stor lögn som klippet med mordhot mot Anjos barn.

Du var väl en av dom som ljög om att du hört klippet? Jag kan minnas fel, minns bara att det var dom två användare som satt i tråden minst 12 timmar varje dag och som brukade dela fotografier av Jockes privata brevväxling med polis i alla trådar.
Senast redigerad av Pallal 2026-01-19 kl. 03:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in