2025-12-14, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Är Stefan den tandlöse fd knarkaren?
Jag vet ingenting om Stefans gamla knarkvanor eller tandstatus.
Citera
Medlem
Citat:
Hans yngste blev bortlämnat till en familj med en missbrukare.

Det är ganska illa?

Vad Joakim än gör för misstag så kan det aldrig bli värre än vad hans mor gjorde mot honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Lojal och snäll, mot vem? Han gör bara saker för egen vinnings skull.

Ur domen mot Jocke för olaga hot
Samtliga satt tillsammans och drack cider och pratade. På soffbordet låg en kniv som hon tidigare använt för att skrapa bort stearin från bordet. Joakim tog tag i kniven och sade "Lisa, jag vill skära halsen av dig" och "Blod skall rinna och du ska dö". Han visste att hon var deprimerad och att hon veckan innan hade försökt skära sig själv för att begå självmord, vilket han anspelade på. Hon upplevde inte att Joakim var berusad eller påverkad av narkotika och vet inte varför han sade detta. Hon blev rädd och sade åt honom att gå därifrån. Joakim sade då "Nästa gång ska jag skära dig, då ska jag hjälpa dig och skära hårdare". Även i detta skede höll han kniven mot henne. Hon upplevde det som att han höll kniven mot henne, på ca 50 centimeters avstånd i ungefär 10 - 20 minuter, det kan dock varit kortare tid. Joakim satt stilla när han uttalade hoten och soffbordet var mellan dem. Sekretess A och Sektretess B var närvarande under hela händelseförloppet. Joakim sade även till Sekretess B att han skulle sticka en kniv i magen på henne och att hon skulle förblöda.
*Lisa är ett fingerat namn på brottsoffret, Sekretess A ett manligt vittne, Sekretess B ett kvinnligt vittne.
Tack för detta och andra informativa inlägg.

Vidrig läsning.
Citera
2025-12-14, 00:35
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag vet ingenting om Stefans gamla knarkvanor eller tandstatus.

Men Jockes manager? Han verkar ha behållit den relationen iaf.

Är Jocke kvar i Ninetone?
Citera
2025-12-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Allt sammanlagt tyder på vanvård. Kolla bara på hur den där Chrippa blev som växte upp med pundarmamman, det säger allt!
Om Chrippas personlighet kan ses som resultat av vanvård i barndomen, så vore joakim, jakob och deras syster likadana.
Not the case. Jocke är ett unikum.

Om du vill övertyga läsarna i den här tråden, försök igen!

Och nu inkuderar jag inte den fruktansvärda disrespekt du har för medvetna misstolkningar av samtliga barns barndom av den här familjen. Du är ute på horribla vantolkninar allaredan, som du aldrig tänker ta ansvar för heller. De flesta andra i den här tråden går inte så långt som du gör, och när dom gör det så notifierar dom det.

Bäst att du kommer upp med nånting snart, för annars kommer tegelväggen mot dig!
Citera
2025-12-14, 00:50
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Vad Joakim än gör för misstag så kan det aldrig bli värre än vad hans mor gjorde mot honom.

Vad vet du egentligen?

Felet många gör är att lyssna Jockes ord som sanning. Han har flera olika versioner av varje sak.

Blir du inte förvirrad?
Citera
2025-12-14, 00:53
Medlem
vichy6s avatar
Vem ska polisen utse som skyddsperson avseende hans egna barn?

Någonting är rejält knas i den familjen.
Citera
2025-12-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Om Chrippas personlighet kan ses som resultat av vanvård i barndomen, så vore joakim, jakob och deras syster likadana.
Not the case. Jocke är ett unikum.

Om du vill övertyga läsarna i den här tråden, försök igen!

Och nu inkuderar jag inte den fruktansvärda disrespekt du har för medvetna misstolkningar av samtliga barns barndom av den här familjen. Du är ute på horribla vantolkninar allaredan, som du aldrig tänker ta ansvar för heller. De flesta andra i den här tråden går inte så långt som du gör, och när dom gör det så notifierar dom det.

Bäst att du kommer upp med nånting snart, för annars kommer tegelväggen mot dig!

Joakim kom som tur är iväg från mamman och blev framgångsrik istället. Chrippa kommer få spendera tid i fängelse.

Det spelar ingen roll vad jag eller någon annan i denna tråd säger. Joakim kommer ändå fortsätta på sitt framgångståg, bli rikare och mäktigare. Ingen i denna tråd kan göra något alls åt det även om jag märker att många vill.
Citera
2025-12-14, 00:54
Medlem
Citat:
Vad vet du egentligen?

Felet många gör är att lyssna Jockes ord som sanning. Han har flera olika versioner av varje sak.

Blir du inte förvirrad?

Spelar det någon roll egentligen? Vad någon än säger kommer det inte stopp hans framgångståg.
Citera
2025-12-14, 00:56
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Spelar det någon roll egentligen? Vad någon än säger kommer det inte stopp hans framgångståg.

Skulle nog säga att tåget kört in på ett rejält sidospår.

Denna gång kommer tidningarna vara restriktiva och inte skriva om det.

Bara en sån grej blir skitjobbigt för honom.

Jocke har gråtit ut i gammelmedia för sista gången.
Citera
2025-12-14, 01:06
Medlem
Citat:
Skulle nog säga att tåget kört in på ett rejält sidospår.

Denna gång kommer tidningarna vara restriktiva och inte skriva om det.

Bara en sån grej blir skitjobbigt för honom.

Jocke har gråtit ut i gammelmedia för sista gången.

Han kommer bli än mer framgångsrik för varje år och fortsätta vinna priser samt bli ännu rikare.
Citera
2025-12-14, 01:08
Medlem
Citat:
Joakim kom som tur är iväg från mamman och blev framgångsrik istället. Chrippa kommer få spendera tid i fängelse.

Det spelar ingen roll vad jag eller någon annan i denna tråd säger. Joakim kommer ändå fortsätta på sitt framgångståg, bli rikare och mäktigare. Ingen i denna tråd kan göra något alls åt det även om jag märker att många vill.
Vad Joakim gör eller inte, är ingen ursäkt för vad du påstått. Så här kommer sanningen:

Såna rädslor, typ föräldrar som barnet upplever hota med att försvinna, utgår enbart ifrån inre psykologiska processer inom barnet. Och om du hävdar att inga processer inom ett barn kan uppleva oron för att föräldrar ska försvinna, då får du gå om grundskolan. Fråga vilket skilsmässobarn som helst vars föräldrar skilde sig mellan 2-6 års ålder, så får du höra själv. Många barn som genomgick detta led många år av känslan av förlust av kontroll över huruvida den andra föräldern, som inte längre fanns i ens hushåll, fanns till eller inte, eller skulle finnas till eller inte.

Då pekar det nästan alltid på interna psykologiska processer hos barnet, inte på realistisk riskbedömning. I den åldern saknar barnet både kognitiv mognad och verklighetsprövning för att dra en sådan slutsats på rationella grunder.

Barn i 2–6-årsåldern tänker magiskt och egocentriskt. Barnet upplever sig själv som orsak till händelser. Tankar och känslor upplevs som lika verkliga som yttre handlingar. “Jag blev arg på mamma, då kan något hemskt hända henne.” Barnet kan alltså projicera sin egen aggression, ilska eller separationsångest till ett hot mot modern, trots att hotet inte existerar. Det är utvecklingspsykologiskt normalt, men kan bli intensivt hos känsliga barn – t.ex. barn med HSP/Asperger som Joakim hävdar att han har.

I åldern 2-6 år är modern barnets primära trygghetsankare. Särskilt om biologiska fadern är frånvarande. Men barnet kan inte skilja mellan tillfällig frånvaro, känslomässig otillgänglighet eller permanent förlust. Detta gäller alla barn i den åldern.

Döden (eller självmord) blir då ett symboliskt uttryck för “Tänk om hon försvinner”, eller “Tänk om jag blir ensam” osv. Barnet använder det starkaste tänkbara hotet för att formulera sin separationsrädsla.
Små barn är extremt känsliga för förändringar i affekt, som trötthet, nedstämdhet, irritation, tystnad, frånvaro osv. Även helt normala vuxna tillstånd kan hos barnet tolkas som “Mamma är inte som vanligt, något är fel, hon kanske dör”. Barnet saknar förmåga att sätta detta i proportion eller sammanhang.

Barn i den åldern har en stark tendens att ta ansvar för vuxnas känslor. T.ex. “När jag bråkar blir mamma ledsen”, “Om hon är ledsen är det mitt fel”, “Om hon är väldigt ledsen kan hon vilja försvinna” osv. Det kan leda till existentiell skuldångest, trots att barnet objektivt sett inte har gjort något fel.
Barn kan även snappa upp ord, teman eller idéer om död från sagor, TV, äldre syskon, samtal de inte förstår. Utan kognitiv mognad blir dessa begrepp fragmenterade, laddade, personligt applicerade osv. Dvs barnet fyller i luckorna med fantasi och känslor. Det här är nästan exakt vad Jocke gör med sina sammanblandningar av egna minnen och journaler.

Barn saknar språk för inre oro. Så istället projicerar barnet ångesten utåt, placerar hotet hos den viktigaste personen i livet. Modern blir då bärare av barnets inre rädsla, trots att hon inte objektivt sett är hotad.

Såna här beteenden är inte psykos, inga som helst bevis för verkliga självmordstankar hos modern, och såna här tankar är inte ovanliga farhågor hor känsliga, intelligenta och empatiska barn. Det är emellertid tecken på omogen affektreglering, hög anknytningskänslighet och starka inre fantasier vs ansvarskänsla.

Barn kan absolut, i mängder av fall, uppleva en känsla av rädsla av att föräldrarna eller en av föräldrarna kan ”försvinna”, som en del av magiskt tänkande, separationsångest, skuld- och ansvarsförskjutning, oförmåga att reglera egna starka känslor eller känslor av skuld och missbehag, samt brist på begreppsmässig förståelse för död och omognad att korrekt tolka vuxnas psykiska tillstånd.

De flesta människor, i synnerhet föräldrar, kan förstå och relatera till detta. Vi har alla genomgått en hel del av detta som barn, och vi har minnesförmåga - som Jocke säger han inte har.

Några verifierbara synpunkter på denna wakeup-call av verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in