2025-12-02, 22:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Nu la Jocke upp ett filmilipp från hans dokumentär där psykologen säger att " när Jocke läser de här journalerna,då är de en skärva av ett liv man får ta del av, och de är det livet som inte funkar , och de kan vara farligt att använda det som hela sanningen , det är en del av sanningen . ( Psykologen menar att man får ta del av de dåliga i livet och inte det bra ) För Jocke använder bara de dåliga

Jocke tänker ju att det ska hänvisa till det som händer nu att man inte ska tro att hans soc papper är hela sanningen . Nu lägger han upp riktigt sjuka saker alltså

Ah, han kan inte ta till sig det psykologen säger utan tar det tydligen som ett bevis för sin sanning om jag förstår dig rätt. Men jag tar det hellre som ett bevis för att han bara berättar inte är hela sanningen. Även i boken.
Citera
2025-12-02, 22:40
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Som att fina bilder från olika tillställningar säger nånting alls. Herregud, jag med flera runt mig har fotoalbum där det ser ut som rena Carl Larsson-idyllen. Bakom kulisserna var det kaos. Team Jocke!
Har du funderat att kolla på dokumentären så du vet vad det handlar om innan du gnäller?
Citera
2025-12-02, 22:42
Bannlyst
Jockes brorsa Chrippa la ut en bra video om dokumentären, det kommer tydligen blir mer åka av i del 2 och 3.

https://m.youtube.com/watch?v=VresMJ0ESO8
Citera
2025-12-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Jag har inte kollat SVT-dokumentären än. Tittade precis på YouTube-klippet du refererar till. Utifrån det tycker jag hans reaktion känns genuin. Ett barn som blivit sviken. Det bara bubblar ur honom och han blir rasande på ett sånt där sätt man blir när man blivit trampad på alltför många gånger. Jag har själv barn med diagnoser och kan tänka mig att kunskapen om dem var rätt kass när Jocke var liten. Att hans syskon bodde kvar hemma kan ju bero på att de inte har den känslighet Jocke har pga diagnoserna. Det som beskrivs om hur han betedde sig som liten tycker jag är skolboksexempel på ett känsligt barn som inte vet hur han ska göra sig förstådd. En som inte kan reglera sina intensiva känslor och som känner allt samtidigt men bara gör fel och blir bestraffad för det. I mitt barns skola finns såna barn som säger att de ska döda andra osv. Det hände i just 8-årsåldern, precis som Jocke pratar om. Våldsamma teckningar är bara ännu ett bevis för att det är ett barn som inte mår bra. Det är inte en liten barn-psykopat. Och att allt man minns inte står i papperen utan är ihopblandat med egna upplevelser man hade som barn tycker inte jag är nåt starkt bevis för lögn. Jag är team Jocke just nu. Nu ska jag kolla SVT och se om jag ändrar åsikt.

Förstår inte riktigt hur du resonerar här. Det finns väl ingen som ifrågasätter huruvida hans barndom och uppväxt var jävligt tuff? Den bilden förstärks om något i dokumentären.

Det som ifrågasätts är om det verkligen finns fog för den berättelse som ingående utmålar mamman som helt jävla vidrig. Det är elstötar, monsterblod och psykiska övergrepp. Det finns ju inget fog för det i dokumentationen. Diskussionen blir snarare kring hur den här ensidiga (och kanske helt felaktiga bilden) spridits utan direkt ifrågasättande från medier och journalister.

Det handlar väl inte om att vara team Jocke eller annat? Utan huruvida vi vill upprätthålla det civiliserade samhället eller inte. Pöbelstyre eller rättsstat.

Du kanske har en annan syn efter avsnitt 1.
Citera
2025-12-02, 22:44
Medlem
Några reflektioner efter att ha sett avsnitt 1: mamman känns trovärdig, yngsta brorsan känns trovärdig, bonus-farmor känns trovärdig. Även Chrippa känns trovärdig men där kan det finnas anledningar att ta hans ord vad det än gäller med en nypa salt. Bonuspappan känns trovärdig men ger lite alkisvibbar.

Klippen från alla Jockes intervjuer där han nästan leende pratar om ”monstret” - han njuter av uppmärksamheten. Hm.

Jockes reaktion - att skylla på förläggaren när faktaunderlaget för Jockes påståenden brister… big red flag.

Mitt intryck är att det ligger en hel hundkyrkogård här. Jag tror inte alls att Jockes berättelse är sann.

Alternativen är:
Jocke är en sociopat som hittat på allt för att tjäna pengar, gå ansvarsfri från tidigare idiotier och samtidigt få trycka till morsan, som han bär agg mot. I så fall är han en totalt samvetslös och gränslös människa. Det stämmer faktiskt bättre med vad journalerna säger.

Jocke har falska minnen och tror att dessa händelser faktiskt har inträffat. Kan han ha skadat hjärnan av knark så till den grad att han kan ha skapat illusioner som han själv tror på?

Jag tror dock att det handlar mycket om att tvätta bort idiot-stämpeln och bli pånyttfödd som ett offer istället. Och eftersom hans tidigare idioti var gigantisk krävdes att ett ohyggligt monster hade skapat den. Det räckte inte med en mamma som var lite försumlig, eller missbrukare eller liknande. Nej, ett monster som stacks med nålar och utförde eltortyr.
Citera
2025-12-02, 22:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmySoffa
Håller med. Ganska tydligt att han inte är van vid att bli ifrågasatt, och det är ju inte så konstigt med tanke på att personer som honom alltid bara omger sig med ja-sägare.

Det har varit ett sant nöje att följa flera olika crashouts idag. Den manipulerande superrunkarn fick äntligen smaka på sin egen medicin
Det där är ännu ett beteende han delar med brudar på spektrumet - allt är ett personligt påhopp för dem. De försöker ständigt använda sig själva som offerbete för att slippa ta konsekvenserna av sina egna val och handlingar. Nu verkar JB:s morsa vara värre än Mårran men han har ändå gjort ett vuxet val att påstå att det finns bevis för hans påståenden om henne från diverse myndigheter. Det är en sak om han hatar sin morsa och pratar skit om henne privat. Man kan inte göra det offentligt, speciellt inte om delar av det inte är sant och hon fått lida för det - men det skiter såklart sociopaten JB i.
Citera
2025-12-02, 22:47
Medlem
Roobans avatar
Skulle inte ha bråkat med Chrippa, Jocke din jävla nolla! Mess with the best, die like the rest, catch him if you can! Du spelade charader med den där jävla dumma bruden som fru och du har till och med ynglat av dig. Nu ska du bli av med allting och står kvar med ungar i bilden, och inte ens din fru är dum nog att vara kvar med dig efter det här. Alltså du har förlorat allt! Din fru är dummare än Rasks fru, fattar du? Hon är som en jävla fisk Jåcke. Till och med hon fattar ändå att du är slut nu. Du tror du kan bråka med Chrippa sådär jävla fittigt, bete dig sådär mot hans brud? Det är ute med dig!
Citera
2025-12-02, 22:48
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Haha ingen bryr sig , det är extremt liten grupp människor som ens är insatta i detta. Han får lite mer FaceTime och får väll fler följare på YT. Kan inte jämföra med en gigant to Paolo

Jo, givetvis bryr sig folk! Väldigt många kommer ställa sig kritiskt till Joakim efter detta och hans stjärna har ju dalat minst sagt. Att sitta i olika tv soffor och gråta ut eller att baktala morsan i sommarprat i P1 lär det vara slut på.
Citera
2025-12-02, 22:48
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Jockes brorsa Chrippa la ut en bra video om dokumentären, det kommer tydligen blir mer åka av i del 2 och 3.

Jag skulle dock ta allt den lilla mediahoran skrivet med en direkt livsfarlig dos salt. Två felande länkar gör liksom inte ett rätt.
Citera
2025-12-02, 22:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88

Han är om möjligt ännu mer lögnaktig än sin morsa och bror. Bara så att du vet.
Citera
2025-12-02, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Några reflektioner efter att ha sett avsnitt 1: mamman känns trovärdig, yngsta brorsan känns trovärdig, bonus-farmor känns trovärdig. Även Chrippa känns trovärdig men där kan det finnas anledningar att ta hans ord vad det än gäller med en nypa salt. Bonuspappan känns trovärdig men ger lite alkisvibbar.

Klippen från alla Jockes intervjuer där han nästan leende pratar om ”monstret” - han njuter av uppmärksamheten. Hm.

Jockes reaktion - att skylla på förläggaren när faktaunderlaget för Jockes påståenden brister… big red flag.

Mitt intryck är att det ligger en hel hundkyrkogård här. Jag tror inte alls att Jockes berättelse är sann.

Alternativen är:
Jocke är en sociopat som hittat på allt för att tjäna pengar, gå ansvarsfri från tidigare idiotier och samtidigt få trycka till morsan, som han bär agg mot. I så fall är han en totalt samvetslös och gränslös människa. Det stämmer faktiskt bättre med vad journalerna säger.

Jocke har falska minnen och tror att dessa händelser faktiskt har inträffat. Kan han ha skadat hjärnan av knark så till den grad att han kan ha skapat illusioner som han själv tror på?

Jag tror dock att det handlar mycket om att tvätta bort idiot-stämpeln och bli pånyttfödd som ett offer istället. Och eftersom hans tidigare idioti var gigantisk krävdes att ett ohyggligt monster hade skapat den. Det räckte inte med en mamma som var lite försumlig, eller missbrukare eller liknande. Nej, ett monster som stacks med nålar och utförde eltortyr.

Ja jag höjde väldigt på ögonbrynen när Joakim menade på att Bonnier och TV4 hade fulla ansvaret för att Joakim spred dessa påståenden om sin mamma. Han ville inte ta ansvar för varken boken eller dokumentären. Är det lite psykopat/sociopat?
Citera
2025-12-02, 22:51
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24

...
Jag tror dock att det handlar mycket om att tvätta bort idiot-stämpeln och bli pånyttfödd som ett offer istället.
Är det något sociopater gärna tar till när de inte kan skylla på andra så är det just offerkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in