2012-03-23, 22:34
Medlem
Har nu haft min MBP i snart ett r och tycker den brjar knnas lite seg att starta upp samt att starta program direkt efter att OS X har laddat.

Kan ni ge ngra allmnna tips p hur jag han "hotta upp" den och med vilka verktyg? Typ defragmentering osv?

Tacksam fr svar!
Citera
2012-03-23, 22:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Om du har mekanisk hrddisk s kan du byta till ssd, gr en helvetes skillnad med w7 i stationer dator.
Citera
2012-03-23, 22:58
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Om du har mekanisk hrddisk s kan du byta till ssd, gr en helvetes skillnad med w7 i stationer dator.

Frsk du att byta hrddisk till SSD p en MB eller laptop generellt. Haha
Citera
2012-03-23, 23:10
Medlem
hmm, SSD r inget jag hade tnkt mig nu.. Tnkte mer p bra programverktyg som raderar ondiga filer och stdar upp datorn, sedan program som defragmenterar hrddisken.
Citera
2012-03-23, 23:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vad skulle va s konstigt med att byta hrddisk i en laptop?
http://macworld.idg.se/2.1038/1.2938...in-macbook-pro
Citera
2012-03-23, 23:12
Medlem
Snjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowblack
Frsk du att byta hrddisk till SSD p en MB eller laptop generellt. Haha
G och gm dig ngonstans dr solen inte skiner. Det gr alldeles utmrkt p en MBP.

Har du mycket saker p skrivbordet? Rensa upp dr. Eller slng ner allt i en mapp bara, det kan sega ner en del. Samma sak om du har ganska lite plats generellt p hrddisken, rensa upp lite s att du har mer ledigt.

Annars se till att du har alla senaste uppdateringar via Programuppdatering. Du br ven Reparera Skivbehrigheter vilket du gr i programmet Skivverktyg.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vad skulle va s konstigt med att byta hrddisk i en laptop?
http://macworld.idg.se/2.1038/1.2938...in-macbook-pro
Ngot gammal artikel d MBP ifrn 2011 inte ser likadan ut som den ifrn 2008 (vilken r vad artikeln r utformad efter). Men ja som sagt, det gr alldeles utmrkt att byta sjlv. Str till och med i manualen man fr med datorn hur man gr.
Senast redigerad av Snj 2012-03-23 kl. 23:14.
Citera
2012-03-24, 20:30
Medlem
tzjs avatar
Vissa upplever skillnader efter att ha krt en scan och rensning med programmet Cleanmymac t ex. Prova det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in