2012-03-23, 02:19
Medlem
Är för tillfället i Latinamerika och jobbar häcken av mig någon månad till. Jobbar bland annat med ambassaden, skriver på uppsats och artiklar etc. Det lilla stipendiet jag kom hit med är snart slut (har 200 kr kvar).

Min mamma är skyldig mig en massa pengar men säger NU att hon inte kan ge mig de Snälla hjälp! Hade jag varit i Sverige hade det ju varit enkelt, om inte annat så är det lättare att överleva i sin egen miljö (man vet vart man handlar etc, etc,). Eventuellt kan jag låna 1000 kr av en vän. Jag har också sökt stipendier jag får svar på i slutet på april. Har någon nån´ idé om vad jag kan göra just nu?

En sak jag tänkte på var att sälja, importera saker till Sverige när jag väl kommer tillbaka (maj) för en slant, här finns ju mycket amerikanskt och så som är väldigt mycket billigare! Köpte t.ex. en mac för halva priset i somras! Levisjeans kostar från 400 kr.

Hur kan jag lägga upp en sådan plan?
Några andra ideér.

Hatar min mamma
Citera
2012-03-23, 02:44
Medlem
SuperTeflons avatar
Har du provat prostitution? Blonda bimbos står nog högt i kurs där du är. Välkommen till Flashback!

Lycks till.
Citera
2012-03-23, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Har du provat prostitution? Blonda bimbos står nog högt i kurs där du är. Välkommen till Flashback!

Lycks till.

Jag är inte blond och prostitution ger inte mkt pengar här ändå. Max 100 kr en avsugning gissar jag på. Dessutom är det nog farligt

Men...tack för tipset!
Citera
2012-03-23, 03:21
Medlem
Om du är av det kvinnliga könet så kan du ju köra webcam-shower. Finns bra sidor för detta som du får hitta själv
Citera
2012-03-23, 03:25
Medlem
Det är inte jättesnabbt men om du kan ju försöka hoppa på några distansutbildningar och få CSN? Antingen så kör du klart utbildningarna eller så bara du anmäler dig och tar CSN för det som du sedan får betala tillbaka. I vilket fall löser det det akuta likviditetsproblemet.

Dock tar det säkert ett tag innan allt är klart så du kanske får börja med att låna några kronor före i så fall..
Citera
2012-03-23, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Om du är av det kvinnliga könet så kan du ju köra webcam-shower. Finns bra sidor för detta som du får hitta själv

Det där med webcam asså...har funderat lite på det, ska kolla upp det
Citera
2012-03-23, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Det är inte jättesnabbt men om du kan ju försöka hoppa på några distansutbildningar och få CSN? Antingen så kör du klart utbildningarna eller så bara du anmäler dig och tar CSN för det som du sedan får betala tillbaka. I vilket fall löser det det akuta likviditetsproblemet.

Dock tar det säkert ett tag innan allt är klart så du kanske får börja med att låna några kronor före i så fall..

Mina veckor är tyvärr slut sen i januari (detta är min sista termin). Men har sökt komvux, dock tror jag det är lite kört
Citera
2012-03-23, 10:26
Medlem
RockEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Är för tillfället i Latinamerika och jobbar häcken av mig någon månad till. Jobbar bland annat med ambassaden, skriver på uppsats och artiklar etc. Det lilla stipendiet jag kom hit med är snart slut (har 200 kr kvar).

Min mamma är skyldig mig en massa pengar men säger NU att hon inte kan ge mig de Snälla hjälp! Hade jag varit i Sverige hade det ju varit enkelt, om inte annat så är det lättare att överleva i sin egen miljö (man vet vart man handlar etc, etc,). Eventuellt kan jag låna 1000 kr av en vän. Jag har också sökt stipendier jag får svar på i slutet på april. Har någon nån´ idé om vad jag kan göra just nu?

En sak jag tänkte på var att sälja, importera saker till Sverige när jag väl kommer tillbaka (maj) för en slant, här finns ju mycket amerikanskt och så som är väldigt mycket billigare! Köpte t.ex. en mac för halva priset i somras! Levisjeans kostar från 400 kr.

Hur kan jag lägga upp en sådan plan?
Några andra ideér.

Hatar min mamma

Extrajobb. Telefonförsäljning eller annat skitjobb? Låna 1000 kr fram till lönen kommer :P Skitenkelt ju. Den som behöver pengar får fan knega för det. Ingenting är gratis, baby!
Citera
2015-10-21, 13:07
Medlem
Du skulle kunna skapa en facebook-grupp där du beskriver din situation, bjuder in alla dina vänner och be dem bjuda in sina vänner också. Sen tar du fram lite olika prisjämförelser, exempelvis på mac, iphone, extern lagring och annat som är mycket billigare där borta. Plussa på 10% på priset som du behåller själv och skicka paken till sverige. Erbjud dig att kolla upp priser på vad som helst som folk ändå har tänkt köpa och som du kanske kan hitta billigare. Om du packar det som gåvor så tror jag att det ska vara tullfritt, men då får du ju ta ut kvitton och sånt ur paketen och maila till de som beställer så att inte tullen ser att det inte är gåvor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in