Är det bara jag som gillar när cigaretter "fräser" eller knastrar/sprakar för att använda andra ord? Alltså när man suger in så ska det fräsa om cigaretten. Detta är något som bara sker ibland, till min stora besvikelse. Har letat på nätet efter information om detta men kan inte hitta något. Och jag vet inte heller vad det är som framkallar det här ljudet från cigaretter. Kanske är det när cigaretten är torr? Fast det vill man ju inte heller egentligen.
Kanske när det är lite glest mellan tobaken och det är lite luft mellan. Det knastrar ju oftast ungefär i mitten på cigaretten och där är den ju minst kompakt tror jag. Men det är ju ett trevligt ljud, så varför finns det inte cigaretter som har det ljudet? Om man rullar själv så får man knastriga cigaretter har jag märkt.
Kanske när det är lite glest mellan tobaken och det är lite luft mellan. Det knastrar ju oftast ungefär i mitten på cigaretten och där är den ju minst kompakt tror jag. Men det är ju ett trevligt ljud, så varför finns det inte cigaretter som har det ljudet? Om man rullar själv så får man knastriga cigaretter har jag märkt.
i alla fall om tobaken är torr, vill jag minnas från tiden jag rökte cigarretter. när jag rullade med ett nyöppnat tobakspaket knastrade det däremot aldrig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!