2012-03-22, 20:41
Medlem
nisse2005s avatar
Hej,

Är det bara jag som gillar när cigaretter "fräser" eller knastrar/sprakar för att använda andra ord? Alltså när man suger in så ska det fräsa om cigaretten. Detta är något som bara sker ibland, till min stora besvikelse. Har letat på nätet efter information om detta men kan inte hitta något. Och jag vet inte heller vad det är som framkallar det här ljudet från cigaretter. Kanske är det när cigaretten är torr? Fast det vill man ju inte heller egentligen.

Mvh
Citera
2012-03-22, 20:43
Medlem
Picasillys avatar
Åh, det ljudet var det bästa med att röka Sjukt behagligt ljud!
Kom heller aldrig fram till varför det knastrade... kanske beror på hur den är packad?
Citera
2012-03-22, 20:50
Medlem
Extrakts avatar
Tror det är när den börjar torka, kan dock inte säga säkert.
Citera
2012-03-22, 21:28
Medlem
nisse2005s avatar
Kanske när det är lite glest mellan tobaken och det är lite luft mellan. Det knastrar ju oftast ungefär i mitten på cigaretten och där är den ju minst kompakt tror jag. Men det är ju ett trevligt ljud, så varför finns det inte cigaretter som har det ljudet? Om man rullar själv så får man knastriga cigaretter har jag märkt.
Citera
2012-03-22, 22:23
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse2005
Kanske när det är lite glest mellan tobaken och det är lite luft mellan. Det knastrar ju oftast ungefär i mitten på cigaretten och där är den ju minst kompakt tror jag. Men det är ju ett trevligt ljud, så varför finns det inte cigaretter som har det ljudet? Om man rullar själv så får man knastriga cigaretter har jag märkt.
i alla fall om tobaken är torr, vill jag minnas från tiden jag rökte cigarretter. när jag rullade med ett nyöppnat tobakspaket knastrade det däremot aldrig.
Citera
2012-03-22, 22:52
Medlem
HugSeals avatar
Köp "kreteks" från nätet. T.ex. Djarum super. Indonesiska cigg med kryddnejlika, de fräser på bra.
Citera
2012-03-22, 23:06
Medlem
Sigma:Rs avatar
Prova att rulla dina egna cigg, jag hör alltid det ljudet när jag röker mina joints.
Citera
2012-03-23, 01:23
Medlem
LightClouds avatar
Benson & Hedges Gold tycker jag knastrar lite till och från. Kan dock berott på att de legat i en låda under en längre tid innan jag rökte dem.
Citera
2012-03-23, 23:09
Medlem
nisse2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Benson & Hedges Gold tycker jag knastrar lite till och från. Kan dock berott på att de legat i en låda under en längre tid innan jag rökte dem.

Ok! Får testa det.

Tackar för alla tips!

Mvh
Citera
2012-03-24, 02:00
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Köp "kreteks" från nätet. T.ex. Djarum super. Indonesiska cigg med kryddnejlika, de fräser på bra.

Ja, cloves med nejlika smak har vi här i affärerna också, smakar rövhål men knastrar som ett jävla kioskmongo! SkåL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in