Islam vet alla vad det betyder men fobi är inte riktigt lika klart:
Fobi:
En inbillad rädsla. Orimlig eller överdriven i intensitet som uppstår inför exponeringen av ett objekt eller en situation som vanligen inte betraktas som farlig.
Därmed vill man påskina att det skulle vara något fel på folk som känner en stark ovilja gentemot muslimer, islamister och dess ideologi.
Som att man skulle lida av en mental störning för att man inte vill se sin dotter våldtas, sin son bli rånad och misshandlad, statskassan tömmas av allehanda bidragsflyktingar, att sjukvård, skola, vård och omsorg skärs ned till ett minimum för att vi ska ha råd att tillgodose de nyinkomna kravmaskinernas önskemål och begär.
Ja, det gör mig rädd att en
nyinvandrad får mer i bidrag än pensionär efter 40 års arbete, det gör mig rädd att invandrarna är överrepresenterade i den sexuella brottsstatistiken med 450%, det gör mig rädd att jag inte ska kunna hissa flaggan på min tomt utan att kallas för nazist, eller att barnen inte längre får sjunga nationalsången.
Det finns mycket med islam och muslimer som gör mig rädd men därmed inte sagt att att det är obefogat, tvärtom!
Det borde väl snarare klassas som en överlevnadsinstinkt att vara skeptiskt mot något som är skadligt för sig själv och ens omgivning.
Diskussionsunderlag: Är
islamofob ett missvisande ord?