2012-03-22, 13:41
Medlem
Jag har hostat i lite drygt en månad och jag börjar tro att den aldrig kommer gå bort. Första två veckorna var jag förkyld också, och hemma från skolan. Nu är jag frisk frånsett att hostan fortfarande spökar.
Saknar gymmet som faan och det känns förjävligt varje vecka man måste sitta hemma istället.

Har gått på hostmediciner utan resultat, och nyligen för några dagar sedan fick jag pulmicort utskrivet..
Men hostan är fortfarande kvar

Jag undrar om det finns någon med liknande erfarenheter som blivit av med hostan, eller någon flashback-doktor som kanske kan muntra upp mig.. tack på förhand
Citera
2012-03-22, 13:57
Medlem
Klark81s avatar
Lider med dig. Jag hade samma problem förra sommaren. Allt började med en förkylning som sedan övergick till hosta. Jag levde med hostan i ca 1 månad innan jag besökte läkare. Fick Mollipect utskriven och fick även inhalera någon slags medicin på plats. Kändes så mycket bättre direkt efter.
Hostan varade i ca 3 veckor till, lagom till semestern. Du har med största sannolikhet drabbats av ett slags host virus som slår av efter ca 6 veckor.
Håll ut, du kommer klara dig
Citera
2012-03-22, 14:09
Medlem
Blademasters avatar
Jag har hostat i 3 månader nu. Ska på hälsoundersökning nästa vecka, you are not alone!
Citera
2012-03-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klark81
Lider med dig. Jag hade samma problem förra sommaren. Allt började med en förkylning som sedan övergick till hosta. Jag levde med hostan i ca 1 månad innan jag besökte läkare. Fick Mollipect utskriven och fick även inhalera någon slags medicin på plats. Kändes så mycket bättre direkt efter.
Hostan varade i ca 3 veckor till, lagom till semestern. Du har med största sannolikhet drabbats av ett slags host virus som slår av efter ca 6 veckor.
Håll ut, du kommer klara dig

hoppas du har rätt.. haha kommer aldrig få gymma igen känns det som
Citera
2012-03-22, 15:11
Medlem
lillaliljas avatar
Hej. Har varit sjuk med feber & hosta i två veckor, fick nyss mollipect utskrivet som jag tycker hjälper iaf. Innan det var jag förkyld i två veckor också, vet inte om det var samma sak eller två olika sjukdomar. Doktorn sa iaf att det jag har nu var något slags virus
Citera
2012-03-22, 19:57
Medlem
Stickss avatar
Det går en förkylning som uppför sig precis så nu, alla jag känner har haft exakt samma symtom.
Mot hostan Quilla simplex. Finns på apotek.
Majoriteten har hostat i en månad efteråt.
Citera
2012-03-22, 20:33
Medlem
Det kan röra sig om Mycoplasma pneumoniae.. Googla på det så hittar du info!
Ingen hostmedicin funkar helt bra, men är det torrhosta borde du få coccilana-etyfin utskrivet som funkar bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in