2012-03-21, 18:16
Medlem
MrKingSizes avatar
Hej,

Vet inte om det är rätt tråd, men i vilket fall som helst är jag 25 år och tänker skaffa någon form av tandreglering. Dock flyttar jag till Los Angeles om två veckor och kommer att bo där i minst ett år - så jag tänkte skaffa regleringen där.

Min fråga är om jag kommer att kunna fortsatta min tandreglering när jag kommer tillbaka till Sverige? Dvs. kommer någon svensk tandläkare kunna ta över regleringen som dom påbörjat i USA?

En till fråga, finns det någon nackdel med att ha tandställning på insidan bortsett från att det är dyrare? Går det att lösa samma problem som med en vanlig tandställning på utsidan?

Det rör sig om tandställning eller Invisalign.

Tack på förhand
Senast redigerad av MrKingSize 2012-03-21 kl. 18:18.
Citera
2012-03-21, 18:23
Medlem
Finans.killens avatar
För det första bör du täckan en försäkring i Sverige innan du åker, annars blir det en historia på 12 000 någonting.

För det andra så är det väl bara att ringa en svensk tandläkare och fråga.

Tror inte det skulle vara något problem, både USA och Sverige är rika länder med väl utvecklad sjukvård så kompetensen ligger väl på samma nivå, USA något högre i vissa avseenden men mer eller mindre dött lopp.
Tror också att man använder ungefär samma typer av läkemedel/tandställningar/whatever.
Citera
2012-03-21, 19:06
Moderator
ofays avatar
1.En ortodontist i Sverige kan säkert fortsätta din behandling när du kommer tillbaka, se bara till att få journalen med dig hem igen.
2. Frågar du en ortodontist så är svaret att "rälsen" bättre, snabbare= mer kostnadseffektiv. Allt kan heller inte lösas på insidan.

Ha en trevlig resa!
Citera
2012-03-21, 21:16
Medlem
MrKingSizes avatar
Tack för era snabba svar!

Ha en fortsatt härlig kväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto