2012-03-21, 18:10
Medlem
Hej!

Jag har nyss köpt mig ett nytt 16 GB minneskort (klass 10) till min Samsung galaxy s2.

Nu tänkte jag installera lite krävande spel på den med hjälp av mitt SD kort men mitt interna minne är fullt.
Jag har tagit hem SD move som flyttar appar men det blir bara några MB.
Om vi ser till Modern Combat 2 så har den en app storlek, sedan tar man ju hem en massa saker till den i spelet, men det flyttar den inte med till SD kortet.

Någon som vet hur jag kan flytta med innehållet i spelet till SD kortet om ni fattar vad jag menar?

Tacksam för hjälp

/Emil
Citera
2012-03-21, 19:04
Medlem
Run3s avatar
Sedan version 2.2, 2.3 eller ngt av Android kan man ju själv välja att den ska installera appar på SD-kortet.
Citera
2012-03-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Sedan version 2.2, 2.3 eller ngt av Android kan man ju själv välja att den ska installera appar på SD-kortet.
Och det hittar man?
Citera
2012-03-21, 20:10
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot58
Och det hittar man?
Verkar vara i version 2.2 som funktionen introducerades. Min egna lur kör dock bara 2.1. Men jag hittade denna tråden som borde ge lite mer klarhet: http://groups.google.com/a/googlepro...es/5utAgBjuUxk
Citera
2012-03-21, 20:46
Medlem
Okej, går det att manuellt med usb kabel att flytta spelmapparna till SD kortet?
Citera
2012-03-21, 21:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot58
Okej, går det att manuellt med usb kabel att flytta spelmapparna till SD kortet?
Nu är jag långt ifrån en Android-guru, men man kan väl inte ens se innehållet på det interna minnet?
Citera
2012-03-22, 09:56
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
I och med att det är Android som körs så känns det som att tråden passar bättre under Smartphones.

Öd&IT —► Mobiltelefoner - Felsökning och problem

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in