2012-03-21, 11:40
Medlem
S4ndb0Xs avatar
Hej, var lite nyfiken på Linux och bestämde mig då för att installera det på min Windows 7 dator och resten doesnt really matter. Nu vill jag ta bort Linux och jag fattar inte ett jävla dugg av vad dom försöker förklara i videor eller i guider, tydligen behöver jag en fucking disk som jag inte har. Finns det något jävla sätt att ta bort detta skit?
Citera
2012-03-21, 11:49
Medlem
.Chloes avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Z6I6x...ure=plpp_video

Varsågod
Citera
2012-03-21, 11:52
Medlem
S4ndb0Xs avatar
Hur kommer jag in på Windows7 igen då? lolz

Och najs avatar, Chloe Moretz amirite?
Senast redigerad av S4ndb0X 2012-03-21 kl. 11:55.
Citera
2012-03-21, 11:56
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4ndb0X
Funkar detta att göra från Ubuntu eller? Hur kommer jag in på Windows7 igen?

Och najs avatar, Chloe Moretz amirite?
Nej, detta gör du från Windows7, jag antar att du har dualboot, annars har jag inte besvarat din fråga. Du ska återställa MBR, vilket du göt just i Windows. Tar du bort partionen i Linux, kan du råka ut för trubbel och inget kommer att starta. Sedan kommer allt vara normalt igen.

Ja, det är Chloë Grace Moretz, är hennes största fan. Kontakta mig i PM om du har frågor.
Citera
2012-03-21, 12:06
Medlem
S4ndb0Xs avatar
Jaha.

Det var första gången jag hade startat datorn med Linux så visste inte ens att jag kunde välja mellan de två operativsystemen när jag startade.

Ska följa den där guiden nu, återkommer om jag finner några problem.
Senast redigerad av S4ndb0X 2012-03-21 kl. 12:17.
Citera
2012-03-21, 12:16
Medlem
S4ndb0Xs avatar
Jo, jag har hittat ett litet problem. (duh), när han kommer till Disk Management har jag inte de där sakerna som han har. Bara min OS(:C) och Recovery(: D), samt någon som kallas system som jag är osäker på. : D disken är den enda som jag kan ta bort.
Citera
2012-03-21, 12:35
Medlem
S4ndb0Xs avatar
Fuckfuckfuckballs!!!!!!!!!!!!

Jag Gjorde Som I Videon Förutom Saken I Disk Management Och Startade Om Datorn.........

Nu Ståre Nå Jävla Felmeddelande Som Säger Windows Failed To Start. A Trcent Hardware Or Software To Fix The Problem Insrtt Windows Installation Disc. Vettefan Vart Jag Har Diskfan Ens
Citera
2012-03-21, 12:57
Medlem
morkfromorks avatar
Du har nog en pc med något som inte stöds av den dist du installerade.

Jag kör ubuntu på en skitgammal laptop, installationen var helt automatiskt och smärtfri. Jag går aldrig tillbaka till windows iallafall, never.
Citera
2012-03-21, 14:09
Medlem
Citat:

Jag Gjorde Som I Videon Förutom Saken I Disk Management Och Startade Om Datorn.........

Nu Ståre Nå Jävla Felmeddelande Som Säger Windows Failed To Start. A Trcent Hardware Or Software To Fix The Problem Insrtt Windows Installation Disc. Vettefan Vart Jag Har Diskfan Ens

Låter som att du helst inte ska sväva ut så mycket i mjukvaruvärlden. Skaffa fram en valfri Windows-skiva (förslagsvis den som datorn levererades med, syftar på home/ultimate, vista/xp/7 osv, nyckeln har du säkert på ett klistermärke någonstans på datorn, och installera Windows från scratch, sen låter du allting vara, tills du har bättre tålamod med program och problem.
Citera
2012-03-21, 15:52
Medlem
.Chloes avatar
Citat:

Du måste alltid veta vad du gör, jag sade klart och tydligt till dig att du ska göra detta i Windows. Varför jag rekommenderade denna video var för att jag ville ta bort en partion från min HDD och det fungerade perfekt och jag använde videons tips, detta baserat på kommentarerna på videon tycker jag är ett bra bevis på ett fungerande koncept. Att det inte fungerade för dig är givetvis sorligt och jag beklagar men ditt fel tyder mycket på vad morkfromork sade.

En viktig grej är även att ta bort ett filsystem på en partion, i ditt fall Ubuntu och för att sedan ta bort Grub ger självklart ett fel. Sorligt men jag har inga idéer på hur du kan åtgärda detta, du kan givetvis komma åt dina filer med hjälp utav en live-CD och ett extrernt minne som du kopierar allt det viktiga.
Citera
2012-03-22, 18:59
Medlem
Hemlys avatar
Du kan fixa till MBR:et med en Windows 7-skiva, easy peasy.
I fortsättningen kan du ju experimentera med Linux/*BSD i Virtualbox istället.
Eller fixa en lekdator för en tusing.

Låt dig inte avskräckas bara för att Ubuntu är ett härke
Fortsätt experimentera, det är så man lär sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in